Így lehet profi a szabadtéri rendezvényed
Így lehet profi a szabadtéri rendezvényed
Egy szabadtéri rendezvény – noha több szempontból rizikósabb – sokszor hangulatosabb, ütősebb tud lenni, hiszen nem korlátozzák egy zárt tér helyszíni adottságai az elképzeléseidet, hanem szinte bármit megvalósíthatsz, amire a büdzséd elegendő. A külső helyszín szabadabb elképzeléseknek adhat teret, olyan megoldásoknak, amelyek nem a megszokott rendezvényes tömegrendezvényekhez tartoznak.
Tartalomjegyzék:
- Mikor érdemes szabadtéri rendezvényben gondolkodni?
- Néhány mindig szem előtt tartandó tipp, ha kültéri eseményt szervezel.
- Mikre kell ügyelned mindenképpen egy kültéri rendezvényhelyszín berendezésénél?
- Hogyan kerüljük el a költséges kültéri rendezvényes bakikat?
- A COVID-19 terjedésének megelőzése érdekében tett ajánlásaink
- És akkor most nézzünk egy konkrét kültéri rendezvényt!
- Képzések – Rendezvényszervező tanfolyam
Mikor érdemes szabadtéri rendezvényben gondolkodni?
Néhány mindig szem előtt tartandó tipp, ha szabadtéri eseményt szervezel:
Méhsejtrács – Talajtakarásra, talaj-egyenetlenségek korrigálására alkalmas aljzat. Sátrak aljzatának alapozásához, szőnyegezés alá, de kültérre is ajánljuk. Nagy méretű elemekkel.
Ingyenes, decibel mérő mobil applikáció (Sound Meter – Decibel meter & Noise meter)
Mikre kell ügyelned mindenképpen egy kültéri rendezvényhelyszín berendezésénél?
Klasszikus oldalponyvás sátor, szőnyegezett padozattal, fűtéssel.
Merev oldalfallal felépített rendezvénysátor, szőnyegezett padozattal és fűtéssel.
szabadtéri, sátras rendezvény, nagyméretű színpaddal
szabadtéri rendezvény, dekorált színpaddal
szabadtéri, sátras rendezvény, ültetés sörgarnitúrákkal megoldva
egyedi toldalékelem fűtéscső (hűtéshez)-csatlakozással
a toldalékelem beépítve
szabadtéri, sátras rendezvény, díszvilágítással
céges szabadtéri rendezvény, sátorban lévő étkeztetéssel, sörgarnitúrákkal
szabadtéri rendezvény, sátorban lévő álófogadással
Az időjárás kérdését boncolgassuk még egy picit. Hiszen bármelyik kültéri rendezvényszervező tudja, hogy a rendezvényének sikere, legyen az sportesemény, fesztivál vagy jótékonysági adománygyűjtő, esetleg épületavató – az időjárás elemek kegyelmétől függ.
Ha az esemény tehát szabadtéren szerveződik, érdemes alternatív szórakoztatási lehetőségeket vagy olyan tevékenységeket is szervezni, amelyek a résztvevőket továbbra is képesek ott marasztalni, és jó érzést kelteni bennük akkor is, ha a kék ég épp nem szerepel a napirenden.
Hogyan kerüljük el a költséges kültéri rendezvényes bakikat?
Az egyik legfontosabb tényező a szabadtéri rendezvény tervezésekor az Anyatermészet; mely teljes mértékben lenullázhatja az eseményt és a költségvetést, ha nem vagy óvatos.
Válaszolj az alábbi fontos kérdésekre az előtervezés szakaszában és a helyszín kiválasztási időszakában, mert ha ezekre felkészülsz, nem érhet kellemetlen meglepetés.
A COVID-19 terjedésének megelőzése érdekében tett ajánlásaink:
- Legfontosabb kérdések: Hányan lesznek jelen? Hol lesz megtartva?
- Minden rendezvényt egyénileg érdemes mérlegelni.
-
Van-e lehetőség arra, hogy egyfajta hibrid rendezvényként az esemény online is meg legyen tartva, streaming szolgáltatás segítségével?
- Kulcsfontosságú a helyszín szellőzése. Minél jobban szellőztethető az esemény helyszíne, annál biztonságosabbnak mondható.
- Mindenképpen különbséget kell tenni a nagy tömeg- (1 000+ fő) és a kisebb létszámú (1 000 fő alatti) rendezvények között.
- Nem mindegy, hogy az eseményre külföldről is érkeznek vagy csak hazai résztvevők lesznek.
- A megfelelő higiéniai előírásokat érdemes betartani. Ettől függetlenül is minden eseményen kellő odafigyeléssel foglalkozunk a higiéniával.
- Sátor elrendezésénél nagyobb szabad területek biztosítása.
- Olyan rendezvényprogramokat szervezzünk, amik kevésbé igénylik a tömeges „gyülekezést”.
- Online jegyvásárlás létrehozása.
- Extra fertőtlenítők elhelyezése a rendezvény több pontján.
- Kiszolgáló személyzet hordjon maszkot és kesztyűt.
- Amennyiben a rendezvényen van catering, minimum 2x annyi pályát (étel- és ital kiadási pontot) érdemes felállítani, hogy ne egy helyen tömörüljenek a vendégek.
- Egyéni felelősség fontosságának hangsúlyozása: csak olyan vendég jöjjön az eseményre, aki tünetmentes. Nem köhög, nincs láza, jól érzi magát.
Gondoskodj saját magad és mások egészségének védelméről: ismerd meg a tényeket, továbbá tedd meg a megfelelő óvintézkedéseket! Fogadd meg a helyi egészségügyi hatóságok tanácsait!
Két cikkünk is érdekelhet:
És akkor most nézzünk egy konkrét kültéri rendezvényt!
Hogy profi kültéri rendezvényt szervezz és bonyolíts, elengedhetetlen a te, az ügyfeled, és alvállalkozóid számára egyaránt óriási segítséget nyújtó berendezési rajz és stratégia összeállítása. Ez alapján láthatod és láthatják az érintettek, hogy mi a koncepciód, minek hol a pontos helye, mivel kell számolni. Gondolj erre úgy, mint egy kincskereső térképre. Egy ilyen berendezési térképen kell pontról pontra végighaladnod ahhoz, hogy megleld a kincset: a sikeres rendezvényt.
Nézd meg a következő példán keresztül, egy céges esemény kültéri berendezését a brief ismertetésétől a berendezési stratégia teljes kidolgozásán át annak megvalósításáig.
Brief:
egy vidéki cég szeptember közepén szeretné megtartani vacsorával egybekötött éves dolgozói rendezvényét. Az igény, hogy a vállalat telephelyén lévő udvaron bonyolítsuk le a rendezvényt. Elegáns, de egyben kötetlen hangulatú eseményt kér az ügyfél. Hideg-meleg ételekre és alkoholos italokra is igény van. Klasszikus fellépőt nem szeretnének.
Megoldás/Ötlet:
a cég udvara alkalmas egy 20×20 méteres rendezvénysátor felállítására, így ehhez a megoldáshoz folyamodunk. Fontos az ügyfél számára, hogy elegáns, de informális rendezvény legyen, ezért egy idehaza rendhagyó elrendezési és ültetési forma mellett döntünk. Körasztalokat és táblaasztalokat vegyes használunk a vendégek ültetésére. A sátor oldalához pedig piknikszerűen napernyőket és koktélasztalokat helyezünk el. Várhatóan kellemes idő lesz még este is, így a sátor oldalfalait el tudjuk húzni. Programelemként DJ-t javaslunk, aki az este folyamán fogja a zenét szolgáltatni.
Esemény típusa:
Zártkörű vállalati rendezvény. Ültetett állófogadás: welcome tálcáról kínálva a sátor előtt.
Helyszín:
A cég telephelyén, az udvaron felállított rendezvénysátorban, és annak környékén.
Létszám:
160 fő.
Berendezési rajz magyarázata:
A 20×20 méteres rendezvénysátorban vegyes ültetési formát alkalmazunk. Klasszikus 10 személyes körasztalok közé, felváltva táblaasztalokat helyezünk el. Külföldön igen gyakori ez a rendhagyó ültetés, de idehaza még kevés rendezvényen látható. Ezzel kevésbé formálissá tudjuk varázsolni az eseményünket.
A büféasztalokat a sátor egyik sarkához, L alakban alakítjuk ki.
A DJ pultot egy másik sarokba tesszük, ami előtt a lehetőségekhez képest legnagyobb táncterületet biztosítjuk.
A sátorban több ponton helyezzük el az állványos hangfalakat, mert a vacsora után igazi házibuli hangulatot szeretnénk nyújtani. A cég telephelyén a mosdó csak az emeleti szinten található, ezért kényelmi szempontból több mobil WC-t helyezünk el a sátor mellé. Várhatóan igazi vénasszonyok nyara lesz a rendezvény napján, így a sátor oldalfalait szét tudjuk húzni, és a vendégek a napernyők mellett tudnak egymással beszélgetni.
Dohányzás a napernyőknél lehetséges.
Mennyi építési idő szükséges?
kb. 1 nap.
Rendezvényeszközök:
20×20 méteres rendezvénysátor padozattal, szürke szőnyeggel. 2 db partisátor. 9 db körasztal és 24 db táblaasztal damaszt terítővel. 4 db mobil WC. 6 db 3 méter átmérőjű kinyitható napernyő. 10 db könyöklő.
Rendezvénytechnika:
9 db professzionális hangfal állványon. DJ pult. 4 db intelligens lámpa posztamensen. Diszkó gömb a sátor mennyezetére függesztve. 2 db állványos mikrofon a beszédekhez. Jó idő esetén a sátor azon oldalánál, amit kinyitunk, kifordítjuk majd a hangfalakat.
Előnyök, hátrányok
Legfőbb előnye: szinte bármilyen helyszínen kialakítható ez a berendezés. Rendhagyó ültetési forma, mely biztosan megmarad az emlékezetben. Ehhez egy kellően bevállalós ügyfélre van szükség, aki képes a konvencióktól elvonatkoztatni.
Hátránya: valaki hátrányos helyzetben érezheti magát, mert nem a körasztalokhoz került. Ezt megfelelő rendezvénykommunikációval könnyedén orvosolhatjuk.
Extra rendezvénytipp:
Az asztalokat mindenképpen jól látható módon és egyértelműen sorszámozzuk fel, hogy a vendégek könnyen megtalálják, melyik asztalhoz kell leülniük. Ehhez segítségül egy klasszikus festőállványt vagy állványra kihelyezett LCD TV-t javaslunk.
A sátort mindenképpen fúrással rögzítsük a talajhoz. Azon a részen, ahol kinyitjuk a sátor oldalfalát, a padozat szélén jól látható jelzéssel jelöljük a peremét.
Egy jó rendezvény berendezési stratégia ilyen összetett, jól felépített listára és rajzra épül. Érdemes minden alkalommal elkészítened. Fogadd meg cikkünk 20 év szervezői tapasztalatára épülő iránymutatásait és tanácsait, hogy már a legközelebbi kültéri rendezvényednél segítségedre lehessenek!
Amennyiben érdekel a rendezvényszervezés, ajánljuk figyelmedbe kiadványainkat. Ezek nem külföldről átvett és angolról magyarra fordított kiadványok, hanem több mint 4600 sikeres hazai rendezvény megszervezéséből származó gyakorlati tapasztalat esszenciája. Szívd magadba a tudást:
• a RendezvényBibliából (akár hangoskönyv változatban is),
• a Rendezvényatlaszból,
• és a Rendezvényhelyszín MaximaLista könyveinkből.
Felnőttképzési szerv felé bejelentett képzéseink:
Amiket bárhonnan, bármikor elvégezhetsz, hiszen a képzés online formában zajlik. Mindez ne szegje kedvedet, mert ez nem megy a minőség rovására: gyakorlatias videókon és rengeteg tudásanyagon keresztül ismertetünk meg a szakmai fortélyokkal. Ráadásul a képzéseink elvégzését teljesen a saját időbeosztásodhoz szabhatod. Várunk téged:
• a Rendezvényszervezés Online Mesterkurzuson – rendezvényszervező tanfolyam,
• és az Üzleti Protokoll Online Mesterkurzuson.
INGYENES 37 OLDALAS ESETTANULMÁNY
Hogyan szerveztünk meg 3 hónap alatt egy 1 300 fős, 25 éves jubileumi nemzetközi céges
gálarendezvényt a CaliVita® International számára?
Töltsd le az idehaza ritkaságnak számító, ingyenes esettanulmányunkat és tanulj azokból a módszerekből, amikkel te is élménydús és kiemelkedően sikeres rendezvényeket tudsz majd szervezni!