A tréning résztvevők 3 fő típusa
Mivel gyakran szervezünk tréningeket, elég jól ismerjük a résztvevők típusait. Ismerd meg őket te is!
1. Barátságosak, haverkodók
Lehet, hogy valóban az előadók ismerősei, barátai közül kerülnek ki, de többnyire csak jófejek próbálnak lenni. Azonnal ott teremnek, amikor a gratulációra kerül a sor, és ők robbantják ki a vastapsot is. Megkérdezik, hogy segíthetnek-e valamiben (szerencsés esetben nem a válasz), és minden egyes előadást széles mosollyal és élénk figyelemmel kísérnek. Ők a tréning lelkei, akik szerencsés esetben sokat tesznek azért, hogy jó legyen az alaphangulat. Minden szervező hálás lehet a jelenlétükért.
Tipp: az ilyen típusú emberek néha nagyon bizalmasak tudnak lenni, ezért nem biztos, hogy jó ötlet, ha beengedjük őket a kulisszák mögé, mert előfordulhat, hogy akaratukon kívül hátráltatják a munkánkat. Ilyen esetben érdemes megtartani velük a három lépés távolságot.
2. Rendbontók
Nem mindig, de megfordulhatnak 1-2 rendezvényen.
Ittas: akár enyhén, akár erősen illuminált állapotban teszi tiszteletét a tréningen, tudd azt, hogy nem vagy köteles beengedni a rendezvényre.
Kötekedő: megesik, hogy még előadás alatt, vagy a kérdésfeltevések idején felszólal, és még a kákán is csomót keres. Kritizálja az előadó szóhasználatát, a feltálalt ételeket, a rendezvény helyszínét, stb. Készülj fel rá, hogyan tudod őt kezelni, és legyen válaszod minden kritikára.
Tipp: soha ne vedd fel a stílusát, és sértésre ne válaszolj sértéssel.
3. Idegesek
Mindig vannak olyan résztvevők, akik elégedetlennek tűnnek. Előadás közben dobolnak a lábukkal, percenként nézik a telefonjukat, esetleg pötyögnek is rajta, és kerülik a szemkontaktust. Ők azok, akik a tréning értékelő lapján mindenhol a legalacsonyabb pontszámokat adják, és sokszor nem is indokolják ezt meg.
Nagyon tartózkodóak, nem beszélgetnek a többi résztvevővel, és a lehető legtávolabb állnak meg mindenkitől.
Ha látunk ilyen résztvevőt a tréningen, szünetben megkérdezhetjük tőle, hogy érzi magát, mit hiányol a rendezvényről. Lehet, hogy csupán egy kis apróság kell a boldogságához. Türelmesen beszéljünk vele, hiszen a cél az, hogy ne érezze magát feszélyezve.
Szeretnéd, ha a kisujjadban lenne a rendezvényszervezés minden csínja-bínja? Akkor a RendezvényBibliának ott a helye a polcodon!
ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS VISELKEDÉSKULTÚRA ONLINE KÉPZÉS
Ez az a kurzus, amin elsajátíthatsz mindent, amit az értékes üzleti kapcsolatok kiépítéséhez tudnod kell. Tedd magadévá a tudást, amivel nemcsak ötcsillagos első benyomást tehetsz partnereidre, hanem hitelessé tesz, erősebb alapokra emeli az üzleti kapcsolataidat és a tárgyalások kimenetelét is pozitívan befolyásolja.