A ma legkreatívabb automata berendezések rendezvényekre

Az interaktivitás iránti egyre növekvő igény az automata berendezések tervezőit is kreativitásra ösztönzi. Ezek az eszközök, ha kellő egyediséget kapnak, lehetővé teszik az egyes márkák számára is, hogy személyesebb kapcsolatot hozzanak létre a felhasználóval, és fokozzák a fogyasztói élményt, ezáltal pedig a márka iránti elköteleződést. Egy jó kreatív ötlet és megvalósítás ugyanis itt is kifizetődő tud lenni. A rendezvényeken is érdemes túllendülni a funkcionalitáson, és a hasznos, ám szimpla jegy- vagy termék kiadó automatákon túl bevetni ezeket a lentiekhez hasonló, sziporkázó megoldásokat, a szórakoztatás jegyében. Az alábbiakban bemutatunk néhány valóban ütős automata berendezést a nagyvilágból, és működési elvüket. 

Angry Birds

Az Angry Birds a tizedik évfordulója alkalmából egynapos eseményt szervezett a Times Square-en, középpontban egy automatával, melyet úgy terveztek meg, hogy ellenálljon mindenféle ellene irányuló „támadásnak” – ütésnek, rúgásnak, rázásnak, kiabálásnak. A felhasználó dühödten nekieshetett a masinának, sőt, ez volt a feladat, és a rajta található kijelző mutatta, ha a játékos sikeres akciót villantott. A gépet az Angry Birds legnépszerűbb piros madarának külleme szerint építették meg. A dühödt küldetések sikeres teljesítése után jöhetett a várva várt jutalom. Imádjuk az ötletet, bármelyik rendezvényen működőképes lehet egy hasonlóan interaktív verzió. 

Hempfusion Stress

A világ egyik legforgalmasabb repterén állították fel az utazó nyaralók szorongását enyhítendő automatát, az Atlanta Hartsfield-Jackshon International-en. Az automata gép a felhasználókkal kérdőívet töltetett ki a repülési szokásaikról, utazási tapasztalataikról, valamint arról, hogy a járat, amellyel utaztak, éppen késett-e. A felmérés után a gép termékmintát adott a HempFusion Stress termékéből, és arra ösztönözte a résztvevőket, hogy osszák megtapasztalataikat a #ItAllAddsUp hashtag használata mellett. Akik ezt is megtették, közöttük 5 darab 1000 dolláros ajándékkártyát sorsoltak ki, a pénzt mi másra, mint koncepció szerint – pihentető, stresszmentes nyaralásra fordíthatták. 

Secret Life of Pets 

A filmgyártó cég hangvezérelt automatákat helyezett két Philadelphiai kutyaparkba. A kutyatulajdonosok megnyomhattak egy gombot a gépen, majd saját kutyájukat ugatásra kellett buzdítaniuk. A mikrofont éppen abba a magasságba tervezté, hogy a négylábúak többsége felérje, így ha az ebek ugatni kezdtek, a gépbe épített hangvezérlő felismerte a hangot, és egy adag kutyatápot adott ki Secret Life of Pets-es reklámcsomagolásban, ezzel is sugallva, hogy a szervezők értenek az állatok nyelvén. 

Reese

Legalább ilyen elmés ötlet volt a New Yorkban felállított Halloween cukorka cserélő automata is, amely a következőképpen működött: a felhasználókat arra bíztatta, hogy a Halloweenkor begyűjtött, de nem kívánatos cukorkáikat, nyalókáikat tegyék az automatába, és cseréljék valamilen Reese földimogyoróvajas-csokis finomságra. Remekül működött, sikeres kampány lett ez is. 

Adidas

A bostoni és a Los Angeles-i szurkolóknak duplán okuk volt izgulni, amikor nemcsak kedvenc baseball csapatuk miatt rághatták a körmüket, hanem az Adidas reklámfogása miatt is.

Az Adidas 2018-ban ugyanis digitális automatákat telepített két helyre, Bostonba és Los Angelesbe, ahol a Red Sox és a Dodgers rajongók ingyenes rajongói felszereléseket kaphattak a World Series során. Semmi sem működik olyan jól, mint az, ami ingyenes, hát ez itt is bebizonyosodott. Az extra fícsör pedig az volt az egészben, hogy az automata által kiadott ajándéktárgyak aktuálisan aszerint változtak, hogy állt a játék; például ha az egyik baseball csapattag jól szerepelt, akkor az ő arcképével készült pólókat lehetett kapni, wow. 

Eszméletlen jó ötletekkel találkozni világszerte. Képzeld most el a fenti megoldásokat rendezvényeken. Nincs ötleted? Sebaj! Mi segítünk kitalálni egy ütőset a rendezvényedre, hidd el, hogy az ilyen jellegű befektetések mindig megérik!