Inspiráció: 3 márka, 3 rendezvényes sikersztori

Nem lehet elégszer hangsúlyozni a kreativitás fontosságát a rendezvényszervezésben, ahogy azt sem, hogy a rendezvény éppen olyan értékes és hatékony marketingeszköze lehet egy kampánynak, márkának, mint a televízió hirdetések, közösségi média, sőt, gyakran talán még azoknál is jobb és eredményesebb. Hiszen a márka találkozik, interakcióba kerül a fogyasztóval, közvetlenül élményt szolgáltatva számára, és ennél nagyobb eredménye nem hiszem, hogy lehet egy kampánynak, mint hogy egy fogyasztó a márkával kapcsolatos élményeit meséli el másoknak. 

Inspiráljanak most benneteket a Hendrick’s Gin, a Skintimate és a Hello szájápolási márka eseményes sikersztorijai, és vigyük hírét itthon is: rendezvénnyel kommunikálni az egyik legkreatívabb és leghálásabb feladat minden márka számára.

1. Hendrick’s mindenki számára elérhetőbbé tette a Gin-t egy könnyed nyári kóstoló alkalmával

A Hendrick’s Gin virágos pop-up installációt telepített a Pershing Square Café-ban, a New York City Grand Central Terminal szomszédságában, június 5–7-én. Az installációval  az volt a céljuk, hogy bemutassák a limitált kiadású Midsummer Solstice-sorozatot az új fogyasztóknak. A két különböző gin koktélt kínáló stand mellett a fő attrakció természetesen a minden színben és méretben megtalálható virágdekoráció volt.

Jena Fanelli, a Hendrick’s márkamenedzsere szerint: „Az emberek néha úgy vélik, hogy a gin tőlük nagyon távol álló ital. Tehát megmutattuk nekik, hogy a Hendrick’s egy könnyed és ínycsiklandó lehetőség.”- mondta.

A közvetlenül a Grand Central Terminallal szemben elhelyezkedő Pershing tér homlokzata lett az első fotó-pont. A kávézó jelzőtábláján lógó orgonák és a Hendrick’s üveg alakúra vágott sövény remek lehetőséget biztosított a további fotózkodásra.

Amikor a vendégek beléptek a kávézóba, kikísérték őket a teraszra. Volt lehetőség előregisztrációra, de mindenki szabadon betérhetett. Érkezéskor két, 1 deciliteres kóstolót kaptak az érkezők, de természetesen a koktélt meg tudták vásárolni a helyszínen is. 

A könnyed nyári koktélmintákat, a „Midsummer Spritz”-t és a “Salty Dog”-ot a vendégek kedvükre ízesíthették uborkával, citrommal, ehető virágokkal és grapefruittal, melyek könnyen hozzáférhetőek voltak, hiszen a bárpult melletti fákról lógtak.

Lehetőség volt saját virágcsokrot is összeállítani a helyszínen, ehhez a Hendrick’s egy Bloomsybox nevű céggel működött együtt. Miután a vendégek összeállították a csokrot, egy kártyát tűztek rá, amin további információt találtak az új termékről, valamint egy listát a közeli boltokról, ahol már kapható is.

Az élményhez még inkább hozzájárult két animátor gólyalábon, akik hatalmas fának és virágnak voltak öltözve. Egyszerre nyújtott szokatlan és szemrevaló látványt a résztvevőknek.

2. Koktélok, zene és sima lábak: bepillantás a Skintimate pop-up borotválkozójába

Sok nő számára az otthonról való elindulás egyenlő egy kellemetlen és hosszantartó borotválkozással, hiszen sima lábakat szeretnének. Felismerve, hogy a férfiak gyakran a borbélynál szocializálódnak, miközben „csinosodnak”, a Skintimate úgy döntött, hogy megteremti a nők számára is ezeket a feltételeket. A Skintimate „Shave Bar”-ja a Manhattan-i SoHoban nyitotta meg kapuit, célja pedig a márka első, illatos, eldobható borotvájának népszerűsítése volt.

A „Shave Bar” megszületésekor a fogyasztói igények kielégítése és az új termék bemutatása volt a cél. Szemelyre szabható menüvel kedveskedtek a vendégeknek, ahol az új borotvákat, borotvahabokat hozzájuk illő koktélokkal párosították. A koktélokat Pamela Wiznitizer mixer állította össze. Például a „The Escape” névre hallgató párosítás során a kókuszillatú borotvahabot választó hölgyek egy fehér rumos, kókuszvizes koktélt szürcsölhettek. 

Miközben a vendégeket a kozmetikusok kényeztették, nemcsak koktélozhattak, hanem márka nagykövetekkel is beszélhettek, illetve DJ is zenélt nekik.

Nyitás előtt a Skintimate a #GetReadyWithUs hashtag segítségével közösségi médián, illetve helyi sajtón keresztül népszerűsítette az eseményt. A vendégek egy egyedi micrositeon keresztül regisztrálhattak, a márka szerint pedig 24 órán belül elfogytak az időpontok. Végül közel 1000 érdeklődő vett részt az eseményen, de több százat várólistára tettek. A közösségi médiának hála pedig nemcsak helyi, hanem országos népszerűséget értek el.

“Tisztában vagyunk a férfiaknál a borbély kultúrával, és ezt a hangulatot szerettük volna létrehozni, nőknek. Első körben ez sikerült is, méghozzá nem is akárhogyan.” – mondta Jennifer Rogers Sheppeard, a Skintimate márkamenedzsere. „A tudatosságot is szerettük volna növelni; természetesen régóta jelen vagyunk a szőrtelenítés piacán, de az új, eldobható borotva bevezetésével valóban azt akartuk biztosítani, hogy célközönségünk tisztában legyen a portfóliónkkal és első kézből tapasztalhassa az új, érzékekre ható termékeinket.”

3. Robogó higiénia: a Hello szájápolási márka mobil fogmosó állomásai

Ha azt hiszed, hogy a te termékedet nem lehet utcán kipróbálni, valószínűleg tévedsz. A Hello névre hallgató szájápolási márka a fogmosás privát tevékenységét vitte utcára az újonnan megjelent elektromos robogójával, amely mobil fogmosó állomásként funkcionál. Jelenleg New York utcáin vannak tesztüzemben a járművek. A robogó teljesen működőképes és fel van szerelve csempével bélelt mosogatóval, fogkefével, többféle fogkrémmel, szájvíz és fogselyem-kiegészítéssel.

Kutatások kimutatták, hogy a fiatalok 30%-a naponta csak egyszer mos fogat, néhányuk pedig azt nyilatkozta, hogy előfordul két nap is fogmosás nélkül. Ezen felbuzdulva a Hello úgy döntött, hogy mindent biztosít egy fogmosáshoz, akár az utcán.

Annak érdekében, hogy a folyamat friss és tiszta maradjon, a járművezetők minden fogmosás után fertőtlenítették a mosdókagylót, de mellette márkanagykövetként a kipróbálást is ösztönözték. A robogókkal kávézókat és rendezvényeket is meglátogattak, ezzel is népszerűsítve a célt.

Beismerik, hogy furcsa lehet az utcán, mások előtt fogat mosni, és ez nem mindenki asztala. A vélemények megoszlanak, sokan kíváncsian álltak hozzá, és kipróbálták. 

Ez a kezdeményezés is jól mutatja, hogy a marketinggel való kísérletezés a higiéniás és wellness termékek területén mennyire működőképes.

Csak az a kérdés, hogyan lehet ezt szórakoztatóan és vonzó módon csinálni, hogy felhívja az emberek figyelmét.

Neked melyik ötlet tetszik a három közül a legjobban?