Te tudod, hogyan tegyél valakire jó benyomást? És hogy mire jó a protokoll?

Te tudod, hogyan tegyél valakire jó benyomást? És hogy mire jó a protokoll?

Rendezvényszervezőként jól tudjuk, hogy az esemény megszervezésének az első lépése nem a dekoráció, vagy a helyszín kiválasztása, hanem saját rátermettségünk bizonyítása. Ehhez pedig kommunikációs eszközökre, illemtanra és az alapvető üzleti szabályok betartására lesz szükségünk.

Nagyon sok múlik a személyes fellépésünkön, hogy tudjuk-e hogyan kell viselkedni, és tárgyalni. Hiszen egy nagyobb projektnél az ügyfelünk valószínűleg minden szóba jövő partnerrel személyesen találkozik, így projektünk sikere azon múlik, mennyire tettünk pozitív benyomást.

Az első benyomás kialakulásához még csak az első találkozásig sem kell várni. Lehetséges üzleti partnerünk már a kezdeti kommunikációnkból – történjen az e-mailben, vagy telefonon – le tudja szűrni, hogy szimpatikusak vagyunk-e számára. Az első másodpercekben eldől, hogy akar-e velünk dolgozni anélkül, hogy bármilyen szakmai diskurzus elhangzott volna közöttünk. Abba a pár másodpercbe pedig csak a bemutatkozás – személyes találkozás esetén a kézfogás, mosolygás – fér bele, ezen dől hát el a sikerünk.

Micski Marianna előadása a protokoll workshopunkon

Ha leendő ügyfelünkkel e-mailben vesszük fel a kapcsolatot, érdemes tisztában lenni a levelezés alapvető formai szabályaival. Adjunk rövid, de tényszerű informatív tárgyat a levelünknek, és mindig szólítsuk nevén az ügyfelünket. Írjunk kerek, érthető, jól formált mondatokat – és adjuk meg a másiknak az üzleti életben kijáró tiszteletet. Ne tegezzük le, ha először írunk ügyfelünknek, ne használjunk túlságosan beszéltnyelvi szavakat, ne legyünk tapintatlanok. Egy rosszul megírt e-mail bárki kedvét elveheti a további kapcsolattartástól.

Rendezvényszervezői protokoll workshopunk első részében nem csak erről beszélünk. Többek között szó esik arról is, hogy mi tartozik az első benyomás témakörébe. Ilyenekre kell gondolnunk például, mint a

  • Köszönés, elköszönés
  • Megszólítás
  • Kézfogás, kézcsók
  • Bemutatás, bemutatkozás
  • Megjelenés, öltözködés

Te például tisztában vagy azzal a protokollszabállyal, hogy köszönéskor ki szólít meg kit először, vagy nyújt kezet? Vagy, hogy bizonyos szituációkban ezek a szabályok felül is írhatják egymást? És, hogy nem csak az alá- vagy fölérendeltség számít? Workshopunkon ezt is bemutatjuk.

Ha személyesen találkozunk partnerünkkel, már az első pillantástól kezdve kommunikálunk egymással. Egy 2020-as tanulmány szerint a kommunikációnk 93%-a non-verbális, vagyis nem szóban történik. Szerencsére, mint minden mást, ezt is el lehet sajátítani. Azt, hogy hogyan mozgunk, vagy gesztikulálunk, tudatosan befolyásolhatjuk. A hanglejtésünk, hangsúlyozásunk szabályozása azonban már jóval nehezebb kérdés, ezért ennek a gyakorlása hosszabb tanulást igényel.

Testbeszéddel sok minden elérhető. Például, ha nyitott tenyérrel gesztikulálunk és a hangunkat kicsit megemeljük, könnyebben meggyőzhetjük a másik felet, hiszen régen a kézfogás, a nyitott tenyér felmutatása azt jelentette, hogy „fegyvertelen vagyok”, bízhatsz bennem, és ez a felismerés ott van a tudatalattinkban. Ettől a szimpla gesztustól őszintébbnek tűnik a kommunikációnk. Kézfogást pedig nem utasíthatunk el, még akkor sem, ha nem szimpatikus az illető, vagy nem valljuk a nézeteit, hiszen ez rendkívül sértő. Ezen akár megbízások is múlhatnak az üzleti életben. Érdemes erre tehát tudatosan készülni. Kezet fogni egyszerűnek tűnik, de itt is el lehet követni hibákat, például, ha a kézfogásunk nem elég határozott, vagy ha két kezünk közé fogjuk a másik kezét, esetleg a vállát veregetjük, vagy nem nézünk közben partnerünk szemébe, indokolatlanul hosszú ideig fogjuk a kezét, és erőfitogtatásként akár jól meg is szorítjuk.

Ne feledd csak egy esélyed van arra, hogy jó benyomást alakíts ki magadról. Tanuld meg, hogy hogyan lehetsz ebben is profi!

Ha hasonló fortélyokról szeretnél hallani, érdekel a protokoll világa, akkor a rendezvényszervező workshop videói valók neked! Jó hír, hogy a kurzus nem időhöz kötött. A videókat bármikor megnézheted.

PROTOKOLL WORKSHOP VIDEÓCSOMAG

Elsajátíthatod a rendezvényszervezéssel kapcsolatos legfontosabb protokollszabályokat.

Szó lesz többek között az üzleti bemutatkozásról, meghívók szabályairól, az ajándékozás protokolljáról, az ültetési rendről és a helyes rangsorolásról, vagy a helyes étel- és italsor összeállításról, étkezési szokásokról, a VIP vendégek megfelelő kezeléséről és még nagyon sok mindenről.

Érdekel a videócsomag!