6 tipp a hatékony esemény PR-hoz

6 tipp a hatékony esemény PR-hoz

Méretétől függetlenül – vagy akár attól eltekintve, hogy a koronavírus okán offline helyett online eseményről kell beszélnünk – a hatékony PR mindig okos lépés a rendezvény népszerűsítésekor. A marketing és a PR terülte talán sok tekintetben hasonlónak tűnhet, mégis alapvető különbségek vannak; leegyszerűsítve: a marketing feladata egy történetet elmesélni, kívánatossá tenni egy terméket, szolgáltatást, rendezvényt, míg a PR szerepe más. Itt a közönség megfelelő megszólítása a lényeg, a kapcsolódás kialakítása velük (public relations=közönségkapcsolat). 

A PR nagy szerepet játszik az események megtervezésében, itt következik 6 módszer a hatékony esemény PR-ért:

1. Esemény PR elektronikus sajtó használatával

Gyors, hatékony megoldásként működik: tartalmazhat promóciós videókat, sajtóközleményeket minden releváns információval, vonzó képekkel, a témában kompetens szószólók ajánlásaival. Egyszóval kompakt, minél több részletet tartalmazó pakkot arról, ami az eseményt bemutatja.

2. Közösségi média használata

Az esemény célzott közösségi média marketing útján történő népszerűsítése elősegítheti a megfelelő emberek elérését azokon a csatornákon, ahol legtöbbjük tölti az idejét. Mikkel lehet operálni? Facebook események létrehozásával, melyeket célzottan csak azoknak ajánlunk, akiket az eseményünk biztosan érdekel, aztán Facebook hirdetésekkel, szakmai social media felületekkel. Különösen a fiatal közönség számára pedig az Instagram egy nagyszerű módja annak, hogy felépítsük az eseményünk körüli hype-ot, emellett népszerű esemény hashtagekkel növelhetjük ismertségét. 

3. Helyi hírszolgáltatók felkérése

Ehhez készíteni kell egy valóban egyedi sajtóközleményt az esemény bejelentésére, majd biztos kezekbe juttatni, ügyelve akár arra is, hogy a legcélravezetőbb újság, aki cikkünket leközölheti, talán egy pici, jelentéktelennek tűnő egyetemi lap, – de ha az eseményünk ifjúságnak szól, akkor jobbat nem is választhatnánk. 

4. Ápolni a kapcsolatokat a helyi véleményvezérekkel

Az esemény fókuszától függően felkérhetünk akár üzleti vezetőket, média személyiségeket, de nonprofit szervezetek vezetőit is. Üzleti vagy életmód-bloggerek, akik az eseményünkkel kapcsolatos területtel kapcsolatban felmerülhetnek, szintén jó választásnak bizonyulhatnak, hisz sokuk nagy befolyással bír. Érdemes lehet találni egy megfelelő véleményvezért, aki hitelesen tudja megfogalmazni eseményünk iránti szenvedélyét a nyilvánosság felé. 

5. Esemény előtti PR-esemény

A valódi, nagy eseményünk előtt mindenképpen érdemes a sajtónak és a befolyásolóknak egy pre-rendezvényt szervezni. Ütemezzük ezeket az exkluzív eseményeket a nagy eseményünk előtt egy-két héttel. Itt legyen lehetőség interjúk, fotóbeszámolók készítésére, ha például életmóddal kapcsolatos az eseményünk, legyen mód személyes táplálkozási tanácsok begyűjtésére. Tegyük minél izgalmasabbá ezeket a PR értékű Pre-eseményeket, hogy a sajtó a begyűjtött élményekből kedvet csináljon nagy eseményünkhöz. 

 

6. Online naptárak használata

Ráadás tipp: tedd elérhetővé eseményedet népszerű nyilvános online naptárakban, például meetup.com!

Ha pontosan azonosítottad eseményed célközönségét, utána azzal kell foglalkoznod, hogy vajon ez a célközönség hol, milyen felületeken keresztül kaphatja meg a szükséges információkat? Hol érhető el a közönség, milyen webhelyeket látogatnak meg, milyen lapokat olvasnak, milyen TV-adókat néznek, rádiókat hallgatnak? Ha ezekre a kérdésekre pontosan megvan a válasz, nem lehet probléma hatékony PR-ral népszerűsíteni eseményünket. 

Az esemény PR a rendezvényszervezés egy speciális területe. Egy rendezvény ügyes szervezőjének számos tényezőt kell ismernie, sok képesség birtokában kell lennie ahhoz, hogy eseménye eredményes legyen. Mi segítünk megtanulni a profi rendezvényszervezés alapjait, hogy egy terület se maradjon homályosan.

ÚJ KIADVÁNY: RENDEZVÉNYATLASZ

Utazás a legfontosabb rendezvényes témák körül

5 990 Ft helyett MOST 990 Ft-ért a Tied lehet!

A Rendezvényatlasz három fő állomás mentén haladva vezet be a kreatív, élménydús, egyedi, nívós eseményszervezés világába:
– rendezvényszervezéssel kapcsolatos általános témák (I)
– a rendezvénypromóció kérdései (II)
– hasznos, gyakorlatorientált rendezvénytippek (III)
Ha bejárod ezt a három állomást, az utazásod végére képes leszel megreformálni a hazai rendezvényszervezést, és ÚJÍTÓ ötleteiddel, gondolataiddal sikeres, élménygazdag rendezvényeket szervezni!