A márkaépítés 10 követendő pontja
– második rész: második 5 pont

Kétrészes márkaépítéssel foglalkozó cikksorozatunk első részében a márkaépítési folyamat első 5 legfontosabb lépését tekintettük át, most folytatjuk a gondolatmenetet, hiszen még annyi, de annyi fontos teendőd van, hogy márkád sikeres legyen. Az első 5 pontot betartva tehát van már célcsoportod (1), vagy küldetésed (2), ismered a versenytársaidat (3), meghatároztad márkád legfontosabb előnyeit (4), és csodálatos logót terveztettél márkádhoz (5). Lássuk, mire van még szükséged a márkaépítési folyamatban.

6.
Hatodik lépés: találd ki márkád hangvételét

Nagyon fontos! A hangvétel a vállalat küldetésétől, a közönségétől és az adott iparágtól is függ.

A márka hangvétele lehet például:

  • Szakmai
  • Barátságos
  • Szolgáltatásközpontú
  • Műszaki
  • Promóciós
  • Társalgós, közvetlen
  • Tájékoztató

Olyan márkahangot válassz, amely ésszerű, és jól rezonál a célközönségeddel (ugye, az 1-es lépés). Látni fogod, hogy ha a megfelelő hangot ütöd meg, nagyobb eséllyel tudsz kapcsolatot építeni a fogyasztóiddal, márkahűséget kialakítani. A következetes hangvétel használata is segíti márkádat az azonosításban, és a követőid, olvasóid vagy előfizetőid közössége el is fogja várni, hogy azt a bizonyos márkahangot hallja/olvassa, amikor a tartalmadat fogyasztja.

7.
Hetedik lépés: hozz létre egy meggyőző márkaüzenetet

A márka kialakításakor röviden mondd el az ügyfeleknek, hogy ki vagy. Használd a kiválasztott hangvételedet (6. lépés). Mondd el, hogy ki vagy tehát, mit kínálsz, és miért kell, hogy az emberek téged válasszanak, a termékedet, a márkádat.

A márkaüzenet lehetőséget nyújt arra is, hogy közvetlen érzelmi kapcsolatot teremts a fogyasztókkal.

Üzeneted legyen egyszerű és világos, és fókuszálj arra, hogy terméked miért jó az embereknek.

A TOMS Shoes például igen pozitív márkaüzenettel rendelkezik, ami nem más, mint: „Az élet javítása.
Minden megvásárolt termékkel a TOMS segítséget nyújt a rászorulóknak.”

8.
Nyolcadik lépés: valósággal ragyogjon, tűnjön ki a márkád személyisége

Az ügyfelek nem kíváncsiak a tucat cégekre, aki ugyanazt és ugyanúgy kínálja, mint mindenki más. Olyan élményt keresnek, amely az igényeikhez igazodik.

Ezt olyan egyszerű dolgokkal is segítheted, mint

  • közvetlen hangnem a kommunikációdban („én” és „te”)

  • a háttérinformációk megosztása, beavatás a „titkokba”

  • történetmesélések

9.
Kilencedk lépés: maradj hűséges felépített márkád sajátosságaihoz

Hacsak nem úgy döntesz, hogy megváltoztatod márkádat olyan valamire, ami hatékonyabb a mért fogyasztói felmérések alapján, a következetesség kulcsfontosságú.

Miután kiválasztottad a márkahangot, használd azt minden létrehozott tartalomhoz. (Lásd a márkaépítési folyamat 6. lépését.)

Az ellentmondás, csapongás megzavarja ügyfeleidet, és megnehezíti a hosszú távú márkaépítést.

Itt a Starbucks példája, amely a világ egyik vezető kávékereskedője, és márkájuk mindig is ígéretet tett arra, hogy az embereket összehozza.

A Starbucks küldetése? „Az emberi lélek inspirálása és ápolása – egy személy, egy csésze és egy szomszédság egy időben”.

E küldetés értelmében minden kávézójukban ingyenes Wi-Fi-t, nagy asztalokat és nyugtató zenéket kínálnak, amelyekkel megkönnyítik a beszélgetést másokkal. Plusz személyes lélekcirógató márkafogás, hogy ráírják a nevedet a kávéjukra.

2011-től (amikor a cégnevet kivették a logóból) a Starbucks márkaérzés továbbra is erős maradt. Bár már csak az egyszerűsített sellő logót látjuk, de garantáltan ugyanazt érezzük, mint korábban.

10.
Tizedik lépés: legyél márkád legelhivatottabb, és leghitelesebb képviselője

Miután felépítetted a márkádat, Te, (és alkalmazottaid) a legjobb márkavédjegyek. Senki sem ismeri jobban, mint Te, így neked is kell terjesztened a jóhírét.

A munkatársak felvételekor győződj meg róla, hogy személyiségük illik a márkád küldetéséhez, értékeihez. Sőt, ösztönözd munkavállalóidat arra, hogy ők maguk is hangsúlyozzák kötődésüket a márkádhoz – kifelé.

Következtetés: a márkaépítés az egyik legjelentősebb dolog, amit az új vagy meglévő üzleted számára megtehetsz. Egy sikeres márkaépítési folyamat kis játékosból sikeres versenyzővé lendítheti elő márkádat, cégedet. Ügyfeleid mélyebb bizalmat fognak érezni márkád iránt, és nagyobb valószínűséggel vásárolnak újra és újra.

Reméljük, hasznosnak találtad összefoglalónkat a márkaépítésről. Lássuk tehát még egyszer, mely a sikeres márkaépítés 10 lépése?

1. Határozd meg a márka célközönségét
2. Fogalmazd meg küldetésedet
3. Ismerd meg versenytársaidat
4. Hangsúlyozd márkád fő előnyeit
5. Alkosd meg márkád logóját
6. Állítsd be márkád megfelelő hangvételét
7. Írd meg a márkaüzenetet
8. Hagyd csillogni márkád személyiségét
9. Maradj hű a márkádhoz, üzenetedhez
10. Légy márkád legnagyobb rajongója

Márkaépítési kérdésekkel kapcsolatban keresd a Horizontot bizalommal, és olvasd RendezvényBiblia blogunkat hétről hétre!