Támogasd a rendezvényed chatbottal

A chatbot remekül használható a rendezvényszervezésben. Viszont ahhoz, hogy valóban kiaknázd a benne rejlő lehetőségeket, okosan kell tudni használni.

Támogasd a rendezvényed chatbottal

A chatbot olyan Facebook Messengeren, és egyéb chates alkalmazáson keresztül működő vállalkozás segéd, mellyel egy seregnyi információval láthatod el a rendezvényed iránt érdeklődőket, és a résztvevőket is. Egyszóval támogathatod vele a rendezvény szervezését és kommunikációját is. Egy Messenger chatbottal reklámozhatsz, és eladhatsz is.

Mutatjuk, hogyan.

Aknázd ki a benne rejlő lehetőségeket. Alkalmazhatod konferenciákon, kiállításokon, fesztiválokon, és egyéb rendezvényeken is. Ha hiszed, ha nem, a chatbotok már megtaníthatóak arra, hogy válaszoljanak a rendezvény résztvevők gyakori kérdéseire is.
Egy chatbot igazán sokoldalú partnered lehet: tudathatod vele a rendezvény helyszínén elérhető WIFI jelszót, a menüt, és az egyes termek előadás beosztását is. Az esemény után küldhetsz vele videókat, fotókat, de indíthatsz szavazásokat is arról, hogy például hol legyen a következő rendezvény.

Az első és legfontosabb szempont, hogy a chatbot felhasználóbarát legyen. Csak ekkor várhatod el ugyanis, hogy azok, akiket megszólítasz vele, értékeljék is.

Chatbot-személyiség

Olyan személyiséget adj a chatbotodnak, amely igazodik az esemény témájához, stílusához. Egy jól átgondolt chatbot-személyiség alapvetően meghatározza, hogy hogyan jelenik majd meg az információ a felhasználó számára.

Használd ki az összes csatornát

Azt javasoljuk, hogy a rendezvénnyel elsőként a vállalat/rendezvény honlapján ismertesd meg a célközönségedet, jóval az esemény előtt. Adj nekik regisztrációs lehetőséget az eseményre. Tedd ki a hírt a közösségi oldaladra is. Aztán kicsit később keresd meg a követőidet üzenetben is. Egy ilyen lassan felvezetett chatbotnak az ismerősség érzése miatt sokkal nagyobb haszna van, mintha ajtóstul rontanál a házba.

Integráld a regisztrációs rendszerrel

Annak, aki érdeklődését jelzi az eseményed iránt, esetleg regisztrál is rá, küldj üdvözlő üzenetet, és magyarázd el, hogyan működik a chatbot. Az is fontos, hogy milyen típusú információkat tudhat meg a chatbotos üzeneteken keresztül.

Jegyezd meg: a felhasználót nem az fogja érdekelni, hogy milyen fantasztikus találmány a chatbot, hanem az, hogy ő milyen értéket kap rajta keresztül.

Küldj személyre szabott üzeneteket

Egy kiállítás esetén más-és más típusú üzenetet tudsz küldeni a kiállítóknak, a látogatóknak, és esetleg a sajtó munkatársainak is. Itt csak egy dologban véthetsz, mégpedig, ha nem jól lövöd be az egyes célcsoportokat.

Figyeld a megjegyzéseket

Alapvetően ugyan nem jellemző, hogy özönlenének a megjegyzések, de sokan mégis megpróbálnak a chatboton keresztül kérdéseket feltenni. Figyeld ezeket a megjegyzéseket, és állj készen arra, hogy megválaszold őket.
Tipp: Hozz létre olyan kioszkokat a rendezvényen, ahol a résztvevők hozzáférhetnek a chatbothoz. Csak néhány táblagép szükséges hozzá.

Így lehet chatbotod:

  • vásárolhatsz egy kész, ügyfeleid igényeihez illeszkedő chatbot rendszert

  • létezik olyan self-service chatbot, amelyet egy framework keretein belül testre szabhatsz

  • kifejleszthetsz egy saját chatbotot

Ne vidd túlzásba: csak értékes információkat közölj

Mivel a sok az sok, csak valóban hasznos információkat közölj chatbottal: egy hatalmas kedvezménylehetőséget a részvételi díjból, egy igazán érdekes cikket, vagy épp egy friss és ropogós linket.

Küldhetsz vele ajánlókat, vagy biztosíthatod az online regisztráció lehetőségét is.

Fejleszd a botod

Olvasd el a résztvevők megjegyzéseit, az általuk kért információkat, illetve a közölt problémákat. Ha ezeket hasznosítod, még intelligensebbé teheted a chatbotod.

Extra tippek:

  • chat segítségével a résztvevőkkel megoszthatod a rendezvény programját
  • a rendezvény előtt egy nappal emlékeztetheted a vásárlót a rendelésére
  • megkérheted őket, hogy értékeljék az előadásokat ( az értékelés segít a következő esemény megszervezésében, és a marketingben is)
  • mindig szánj időt a chatbot fejlesztésére, hiszen így fogsz tudni még relevánsabb, és jobb ajánlatot küldeni a feliratkozóidnak
  • amikor felvezeted a chatbotot, készíts videót az alkalmazásáról

A chatbot azért is hasznos, mert:

  • programváltozás esetén azonnal tudod értesíteni a résztvevőket (ez rendkívül hasznos, ha épp valaki nem tartózkodik a teremben)

  • sokkal olcsóbb, mint egy mobil alkalmazás kifejlesztése

  • a chat ma már természetes kommunikációs forma, így a Messenger chatboton keresztül könnyen elérheted a célcsoportodat (chatbotot természetesen nem csak Messengeren keresztül használhatsz: egy chatbot előtt nyitott többek között a Skype, a Viber, és a Whatsapp felülete is.)

  • személyes kapcsolatot alakíthatsz ki vele az olvasóiddal – költséghatékony kommunikációt biztosít

Te alkalmaztad már a chatbotot a rendezvényed szervezése során?

Készen állsz, hogy élménydús rendezvényeket szervezz?

  • Egyedülálló rendezvényszótárral

  • Rengeteg gyakorlati kérdéssorozat

  • Gyakorlati segítségek és rendezvénytippek

  • Magyarországi rendezvényesetek

  • Lenyűgöző rendezvénysegédletekkel