A márkaépítés 10 követendő pontja
– első rész: első 5 pont

Már beszéltünk arról, hogyan építheted márkádat rendezvényekkel, és arról is, hogy miben rejlik az események márkává nemesítésének fontossága. Mostani kétrészes márkaépítéssel foglalkozó cikksorozatunkban szeretnénk jobban elmélyedni, és téged is nyakig belehúzni a márkaépítés kulcsfontosságú tudnivalóiba. Tudtad, hogy egy Nielson-felmérés szerint a fogyasztók 59% -a szeretne vásárolni újabb terméket a számára ismert és megkedvelt márkából? Na, ezért fontos erről újra és újra beszélni, és ami fontosabb: akár szakmai útmutatónk által cselekedni, és belekezdeni a márkaépítésbe, profi módon!

Kiváltképp, ha kisvállalkozás vagy, és nagy márkákkal kell versenyezned, akik hozzád képest korlátlan marketingköltségekkel rendelkeznek. Ilyenkor meg kell találni a módját, hogy megkülönböztesd magad – tudatos márkaépítéssel.

Hogyan építsd a márkád? Annyit már előre leszögezhetünk, hogy a branding sokkal több annál, mint egy cool logót terveztetni vagy jól elhelyezni egyik reklámodat.

Többre van szükséged ennél.

Egyszerűen fogalmazva, a márkát az ügyfelek általános véleménye határozza meg. A sikeres márkának ezért számos területen kell működőnek és következetesnek lennie a kommunikációban:

  • A környezet (kirakatod vagy irodád megjelenése)

  • Nyomtatott anyagok, jelzések, csomagolások

  • Weboldal és online hirdetések

  • Tartalommarketing és közösségi média

  • Rendezvények

  • Értékesítés és ügyfélszolgálat

A márkaépítés nem történik meg egy nap alatt, de pár hónap alatt sem. A márka építése határozottan hosszú folyamat. A folyamatos erőfeszítések azonban hosszú távú, stabil kapcsolat kialakulását eredményezik az ügyfelekkel.

Elmondjuk, hol és mivel érdemes kezdened a márkaépítést, és megmutatjuk azokat a lépéseket, amelyeken végighaladva biztosan sikeres márkát tudhatsz magadénak.

1. Első lépés: határozd meg a márkád célközönségét

A márka építésének alapja az, hogy meghatározd a célközönséget, amelyre összpontosítasz.

Mert szinte lehetetlen, hogy MINDENKI az legyen, igaz?

Amikor márkaépítés történik, ne feledd, hogy kit akarsz elérni. A céged küldetését, márkád üzenetét személyre szabhatod, hogy pontosan azokhoz szólj, akiknek majd szüksége lesz rád.

A kulcs az, hogy konkrétan fogalmazd meg, gondold végig a fogyasztók részletes viselkedését és életmódját, például:

• az otthonról, gyerek mellett dolgozó fiatal anyukák
• főiskolai hallgatók külföldön
• vezető pozícióban dolgozó szakemberek
• rendszeresen sportoló, jól kereső, túrázni járó harmincasok
Fogalmazd meg magadban a Te fogyasztódnak a képét, akit a leginkább „be tudsz hálózni” a márkáddal.

Itt nagyon fontos még, és kifejezett versenyelőnynek számít, ha a közönségedet a lehető legszűkebbre tudod venni, így biztosítva azt, hogy márkaüzeneted is a lehető legkristálytisztább legyen.

2. Második lépés: határozd meg márkád küldetését

Mi is az? Lényegében egy teljesen egyértelmű kifejezés, amit arról kell megfogalmaznod, ami cégednek a szenvedélye, missziója, célja lesz. Amikor meghatároztad a célközönségedet, azt is meg kell adnod pontosan, hogy mit mondasz, mit üzensz majd nekik, milyen értékeket adsz át számukra. Ez a küldetés lesz az, amely meghatározza majd a marketing startégiád minden aspektusát, a logótól a címketervek elkészítésén át… a hangvételnek, stb. mindennek ezt a missziót kell tükröznie.

Nézzük meg példaként a Nike-t. Ugye te is ismered mondatukat? Just Do it!

Mi a küldetésük tehát? Inspirációt és innovációt közvetíteni a világ minden sportolójának.

A Nike tehát a sportolók mindegyikét megcélozva azok minden típusára összpontosít, hogy a legjobbak, legnagyobbak legyenek. De a Nike még tovább ment, mert ezt is hozzátette:
„Ha van tested, akkor sportoló vagy.” Hoppá! Gondolj csak bele, milyen széles lesz a célközönség egy ilyen nyilatkozattal! Tehát minden testhez, következésképpen minden emberhez szólnak!

Persze ez hosszú folyamat volt, idő kell hozzá: ha a márkahűség már elég nagy, csak akkor teheted meg, hogy kiterjeszd ennyire a célközönséged.

3. Harmadik lépés: légy tisztában azzal, mit csinálnak a versenytársaid

Soha ne utánozd pontosan, hogy mit csinálnak a nagy márkák az iparágadban. De! Tisztában kell lenned azzal, amit jól csinálnak (vagy azzal is, amit nem).

A cél az, hogy megkülönböztesd magad, meggyőzd az ügyfelet, hogy tőled vásároljon!

Mindig arra gondolj, hogy hogyan lehet a márkádat kiemelni. Ne hagyd ki ezt a lépést a márkaépítési folyamatban!

Ahhoz, hogy egy márkanév hatékony legyen, a fogyasztóknak könnyen fel kell ismerniük és emlékezniük kell rá. Hozz létre egy márka-versenytárs kutatási táblázatot, amellyel összehasonlíthatsz, és fordítsd előnyödre a felmérésed eredményeit.

4. Negyedik lépés: vázold fel a márkád legfontosabb előnyeit

Mindig lesznek olyan márkák, amelyek nagyobb marketing költségvetéssel rendelkeznek a tiédnél. Ezekkel, de a kisebbekkel is csak úgy szállhatsz versenybe, ha olyat kínálsz, amit még senki sem. Fókuszálj a jó tulajdonságokra, az előnyökre, amelyek a vállalatod márkáját egyedivé teszik. Feltéve, hogy pontosan tudod, ki a célközönséged (1. lépés), adj nekik okokat arra, hogy minden más márka közül éppen a tiédre legyen ellenállhatatlan szükségük. Kitalálhatsz olyan értékeket is, amelyek a fogyasztók életét könnyebbé teszik, javítják, például időmegtakarítás a rohanó világban, a költségeik csökkentése egy megfizethetőbb lehetőséggel, stb.

5. Ötödik lépés: álmodd meg, és váltsd valóra márkád logóját

A márkaépítési folyamat legizgalmasabb (és vitathatatlanul a legfontosabb darabja) a márka logója a vállalat számára.

Ez a logó mindent jelez, ami a vállalkozásodhoz kapcsolódik, amit meg akar testesíteni. Ez lesz a személyazonosságod, a hívókártyád és az ígéreted vizuális összegzése.

Tehát mindenképp fektess bele elegendő időt és pénzt, hogy kivételes dolgot hozz létre, amely erősíti vállalkozásod vizuális identitását. Bízz meg professzionális tervezőt, kreatív ügynökséget, hogy márkád már a logó által kitűnjön.

Ez volt az első 5 fontos lépés a márkaépítési folyamatban, de utad még nem ért véget itt, hiszen hátravan még 5 lépcső, hogy tökéletes márkát alkothass! Várunk vissza cikkünk folytatásával a jövő héten! Ha szakértő segítségre van szükséged márkaépítéssel kapcsolatban, a Horizont rendelkezésedre áll, vagy böngészd blogunkat szakmai tanácsokért.

Rendezvényszervezés