Felírjuk receptre: B2B rendezvények
A rendezvények jótékony szerepe az üzleti szektorban

A rendezvényszervezés nem a catering vagy egy látványos műsorszám megrendelésénél kezdődik, hanem komoly stratégiai gondolkodást és tervezést igényel. Azaz, a célok és eszközök pontos megfogalmazását, függetlenül attól, hogy egy cég üzleti partnerek vagy fogyasztók felé kommunikál-e a rendezvényével. Ha nem vagy biztos abban, hogy üzleti partnerek felé kell-e és hogyan kell rendezvényeket szervezni, olvasd át összeszedett tájékoztatónkat a B2B event marketing stratégia témában…

Amikor B2B marketingről van szó, számtalan taktika és stratégia áll rendelkezésre egy marketingszakértő számára. Az eseménymarketing közkedvelt és hatékony megoldás a B2B cégek számára, és egyre több lehetőség rejlik benne. A B2B piacon a marketing egy speciális terület, hisz a kommunikációban más technikákra helyeződik a hangsúly. Míg B2C területen inkább a fogyasztói márkahűség és lojalitás erősítése, addig B2B területen a márkaépítés áll a középpontban.

Mi az a B2B event marketing?

Mivel a B2C eseménymarketinget az új ügyfelek aktiválására, a jelenlegi ügyfelek lojalitásának növelésére veszik igénybe, így az a kapcsolat megteremtésére, ápolására épít. Ettől eltérően a B2B eseménymarketing olyan offline marketingcsatorna, ahol valós élmények segítik a személyes, üzleti interakciókat, azokat, amelyek tényleges üzleti célokat eredményeznek, mint például az ügyfélmegtartás, az értékesítés előremozdítása, a befektetői kapcsolatok ápolása vagy a márkaismertség.

A B2B események különböző módokon vehetők fel a marketingstratégiába, nézzük a legelterjedtebb eseménytípusokat.

1) Kiállítások

Talán a B2B rendezvénymarketing leggyakoribb formája a kiállítás. A vállalatok ezt a lehetőséget használják ki leginkább, hogy egy stand létrehozásával a termékük iránt érdeklődő cégekkel kapcsolatot teremtsenek.

Egy rendezvényen való bemutatkozás során az ügyfelekhez könnyű közel kerülni, emellett a termékbemutatók nagyszerűek a márka ismertségének növelésére, mivel a vállalatok beszélgethetnek olyanokkal is, akik soha nem találkoztak még a termékükkel.

2) VIP vacsorák

Míg a kiállításokon való bemutatkozás leginkább az üzleti partnerekkel való kapcsolat kezdeti szakaszában releváns, az intimebb VIP vacsorák ideálisak a későbbi szakaszokban. Az ilyen VIP vacsorára való meghívások fő vonzereje a személyre szabott figyelem, amire szükség van ahhoz, hogy valaki kiemelt kliensként érezze magát. A VIP vacsorák értékes lehetőséget kínálnak arra, hogy kényeztessék a jelenlegi ügyfeleket, segítve a magas megtartási arányt.

3) Konferenciák

Legutóbbi blogbejegyzésünkben bemutattuk a konferenciaszervezés 10, szerintünk legfontosabbnak ítélt sarkalatos pontját. Miután a vállalat elért egy bizonyos szintű növekedést, és elég nagy ügyfélkörrel rendelkezik, megfontolhatja saját nagyszabású konferenciáinak megrendezését interaktív előadásokkal, szakmai coachinggal. A márka ismertségének növelése és kapcsolat megteremtése mellett a konferenciák alkalmasak arra, hogy elérjük: cégünket más vállalkozások is számon tartsanak az adott iparágban.

4) Roadshowk

A B2B rendezvénymarketing egy másik hatékony formája, amely több üzleti célt is elérhet, a különféle roadshowk. Ez a stratégia az egy napos rendezvények több helyszínen történő megrendezését jelenti. Reklámozza is egy terméket, miközben egyidejűleg márkát is épít. Ezek a lokalizált események egy konferencia márkaépítési előnyeit egyesítik egy VIP vacsora intimitásával.

Manapság egyre nehezebb arra ösztönözni az ügyfeleket, hogy elfoglaltságaik között elhagyják munkahelyüket, és megjelenjenek egy rendezvényen. Ezért a B2B rendezvény profi irányítása elengedhetetlen. A következő három praktikus tipp segíthet a siker elérésében:

1) Határozd meg a kereskedelmi célokat

Ha feltételezzük, hogy az eseményeddel célod nyitni az ügyfelek felé, kalkulálj vele, hogy nagyjából hány új ügyfelet remélsz egy eseményből. Ha ezt reálisan átgondolod, tisztábban láthatod, hogy érdemes-e többet fordítanod az esemény helyszínére, vendégelőadókra, stb.
Ha megvan a költségkereted, győződj meg róla, hogy elegendő embert hívtál meg. Kalkulálj a lemorzsolódással, tehát ha 100 főt szeretnél látni a konferenciádon, ne reménykedj, hogy 100 meghívás elég lesz a helyiség megtöltésére. Akár a pozitív visszajelzést adók 50%-a is elmaradhat, tehát példánk esetében 200 meghívottal számolj.

2) Gyűjts magad köré profi szervezőgárdát

A cél az, hogy minden B2B rendezvény a lehető legjobb stratégia mentén készüljön, bonyolódjon le, ehhez pedig profi gárdára van szükség, ahol minden tag a saját szakterületén profi. Például, ha céged egy kereskedelmi kiállításon mutatkozna be, akkor az értékesítésért, fejlesztésért felelős embered határozza meg a kiállítás szakmai tematikáját, a marketing csapatod pedig a stand megfelelő megjelenésén és a kommunikáción dolgozzon.

3) Adj értékes tartalmakat

Nyilván több értelme van egy hasznos információkkal teli rendezvényt tartani, amelyből a hallgatóság profitálhat is, mintha szellemként ülnek végig egy teljesen érdektelen, unalmas előadást. Törekedj arra, hogy annyi értékes információt adj, amennyit csak tudsz: tippek, megoldások formájában. Így látják, hogy te magad vagy a szakértő a témában, így az általad kínált termék vagy szolgáltatásról is az jön le kifelé, hogy a legjobb, az alapértelmezett választás lehet az üzleti ügyfeleknek.

Ha tapasztalataid alapján vannak kiemelt tippjeid neked is, írd meg nekünk.  Rendezvényszervezéssel kapcsolatban pedig olvass bennünket hétről hétre.