/, rendezvényszervezés/Az események márkázásának fontossága

Az események márkázásának fontossága

Előző cikkünkben átnéztük, hogyan tudjuk eseményekkel erősíteni a márkánkat. De mi van akkor, ha egy esemény érik meg arra, hogy önálló márkává nemesítsük, ezt tekintjük át ebben a bejegyzésben.

Hogyan lehet márka az eseményemből?

Nagy vonalalakban egy esemény márkázása azt jelenti, hogy segíted az emberek fejében az eseményed bevésődését. Tehát márkaként égeted bele a fejükbe a rendezvényedet. Ha a rendezvényed ember lenne, milyen lenne? Gondold végig. Kedves, szórakoztató, inspiráló? Ezen hívószavak mentén haladva bizonyosan erős márkát tudsz kialakítani az eseményednek.
Egy erős márka mindig segíti az ügyfél lojalitást és az új ügyfélszerzést is egyaránt, ugyanígy van ez az esemény, mint márka esetében is.

Mikor érdemes?

Elsősorban eseménysorozatok esetében célszerű esemény márkát kialakítani, de az „egylövetű” eseményeknél sem elvetendő, hiszen komolyságot tükröz. Eseménysorozat esetében viszont minden esetben jobb márkában gondolkodni.

TESZTELD MAGAD RENDEZVÉNYSZERVEZÉSBŐL!

Képes lennél megszervezni egy élménydús rendezvényt?

Töltsd ki most az ingyenes tesztet, tudd meg hogy mennyire vagy felkészült rendezvényszervezésből!

Miért fontos márkává alakítani az eseményemet?

Az event branding segít kapcsolatot kialakítani a közönségeddel. Mivel egy meghatározott céllal érkeznek a rendezvényedre, olyan márkát hozhatsz létre, amely megmutatja, ki vagy pontosan, bizalmat ébreszt, lojalitást épít, azt közvetíti, hogy milyen előnyökkel jár, ha valaki részt vesz a rendezvényeden.

Na, de nézzük lépésekben:

1. Nevezd el az eseményedet: ez a legnehezebb rész, mert nagyszerű nevet kell adnod. Egyedit, rövidet, megjegyezhetőt. Legyen akár egyszavas, vagy néhány szóból álló, de mindenképpen olyan, amely kreatívan fogja meg az eseményed esszenciáját.

2. Legyen egy vezér mondatod: vagyis fősorod vagy szlogened, amely definiálja a rendezvényedet röviden vagy megmagyarázza esemény márkád nevét.

3. Adj személyazonosságot a márkádnak, vagyis tedd mindig felismerhetővé a következő elemekkel: – logó, betűtípus, színek, képek, hangnem, értékek. Ezen márkaelemek meghatározása igen fontos, mert minden promóciós anyagban előfordulnak, amely reklámozza az eseményed.

4. Használd következetesen a márkaelemeket: minden rendezvényed esetén, hogy felismerhető légy, hogy azonnal hozzád kapcsolják a látottakat a befogadók.

5. Tűnj fel a közösségi médiában: költséghatékony módon keltheted életre az esemény márkádat a közösségi hálón. Használj felismerhető, jellemző, beazonosítható és minőségi vizuális tartalmakat. Találj ki és használd mindig a rendezvényedhez kapcsolható hashtageket is. Írj blogot, amely mentén az emberek készülhetnek az eseményedre vagy kreálj vicces infografikákat, amelyeket megosztanak.

6. Szórólapozz: az online világ ugyan tért hódított, és erre mennek a trendek, de a nyomtatott hirdetések ideje sem járt még le. Annak érdekében, hogy erősíteni tudd esemény márkád üzeneteit, bátran szórólapozz, de figyelj a színhasználatra, tipográfiára, vizuális és verbális elemekre.

7. Akár kabalád is lehet: eseménysorozatnál csodásan működik márkaépítő jelleggel, ha kis figurát találsz ki magadnak. Szintén egyedit, ami csak a tiéd, csak hozzád köthető. Ebből aztán készülhet plüssfigura, amelyet szóró ajándékként adhatsz, vagy az esemény kapcsán létrehozott nyereményjátékban ajándékként kínálhatsz.

8. Ösztönözd aktivitásra a látogatókat: buzdítsd őket, hogy készítsenek és osszanak meg képeket, videókat a rendezvényekről — ehhez szintén kapcsolhatsz nyereményjátékot is.

9. Legyen PR stratégiád: erősítsd esemény márkádat PR megjelenésekkel, pl. van egy izgalmas történeted a rendezvényeddel kapcsolatban? Írj róla! Különleges vendéged lesz a rendezvényen? Ez is jó téma lehet! A lényeg, hogy hallasd a hangodat többféleképpen. Emellett beszélj az eseményedről fórumokon, csoportokban is, online hirdetőtáblákon.

10. Emeld rendezvényed márkaértékét szponzorokkal! Megfelelő partnerekkel tovább erősítheted márkádat, hitelesebbé, komolyabbá válhatsz, és bővítheted látogatói körödet.

11. Jutalmazd a hűséget: aki eljött, köszönd meg neki! Nem is gondolnád, mennyit lendít a márkádon a visszacsatolás. Mondd, hogy legközelebb is várod vissza, keltsd fel a figyelmét, hogy next alkalommal milyen különlegességgel várod; kápráztasd el, hogy nagyon várja a következő alkalmat.

Ha eseménysorozatban gondolkodsz, és kérdésed van, ajánljuk figyelmedbe a RendezvényBibliát, ha pedig úgy érzed, megérett az eseményed arra, hogy márka szintre emeld, fogadd meg fenti tanácsaimat.

By |2018-09-17T14:24:52+00:002018. szeptember 17.|Categories: marketing, rendezvényszervezés|Tags: , , , |1 Comment

About the Author:

Hello! Örülök, hogy itt vagy és olvasod a cikkemet. Remélem, hasznos információkat olvastál. Varga Péter vagyok, a RendezvényBiblia könyv írója, a Horizont Rendezvényszervező Iroda társtulajdonosa. A magas színvonalú céges rendezvények szervezése mellett elkötelezett célomnak tekintem azokat tanítani, akik igazán elhivatottak, hogy minőségi és élménydús rendezvényeket bonyolítsanak le.

One Comment

  1. […] következő blogbejegyzésben megnézzük az esemény, mint brand kialakításának fontosságát. Tarts velünk akkor is, addig […]

Leave A Comment