Támogasd a rendezvényed chatbottal
A chatbot remekül használható a rendezvényszervezésben. Viszont ahhoz, hogy valóban kiaknázd a benne rejlő lehetőségeket, okosan kell tudni használni.
A chatbot olyan Facebook Messengeren, és egyéb chates alkalmazáson keresztül működő vállalkozás segéd, mellyel egy seregnyi információval láthatod el a rendezvényed iránt érdeklődőket, és a résztvevőket is. Egyszóval támogathatod vele a rendezvény szervezését és kommunikációját is. Egy Messenger chatbottal reklámozhatsz, és eladhatsz is.
Mutatjuk, hogyan.
Aknázd ki a benne rejlő lehetőségeket. Alkalmazhatod konferenciákon, kiállításokon, fesztiválokon, és egyéb rendezvényeken is. Ha hiszed, ha nem, a chatbotok már megtaníthatóak arra, hogy válaszoljanak a rendezvény résztvevők gyakori kérdéseire is.
Egy chatbot igazán sokoldalú partnered lehet: tudathatod vele a rendezvény helyszínén elérhető WIFI jelszót, a menüt, és az egyes termek előadás beosztását is. Az esemény után küldhetsz vele videókat, fotókat, de indíthatsz szavazásokat is arról, hogy például hol legyen a következő rendezvény.
Az első és legfontosabb szempont, hogy a chatbot felhasználóbarát legyen. Csak ekkor várhatod el ugyanis, hogy azok, akiket megszólítasz vele, értékeljék is.
Chatbot-személyiség
Olyan személyiséget adj a chatbotodnak, amely igazodik az esemény témájához, stílusához. Egy jól átgondolt chatbot-személyiség alapvetően meghatározza, hogy hogyan jelenik majd meg az információ a felhasználó számára.
Használd ki az összes csatornát
Azt javasoljuk, hogy a rendezvénnyel elsőként a vállalat/rendezvény honlapján ismertesd meg a célközönségedet, jóval az esemény előtt. Adj nekik regisztrációs lehetőséget az eseményre. Tedd ki a hírt a közösségi oldaladra is. Aztán kicsit később keresd meg a követőidet üzenetben is. Egy ilyen lassan felvezetett chatbotnak az ismerősség érzése miatt sokkal nagyobb haszna van, mintha ajtóstul rontanál a házba.
Integráld a regisztrációs rendszerrel
Annak, aki érdeklődését jelzi az eseményed iránt, esetleg regisztrál is rá, küldj üdvözlő üzenetet, és magyarázd el, hogyan működik a chatbot. Az is fontos, hogy milyen típusú információkat tudhat meg a chatbotos üzeneteken keresztül.
Jegyezd meg: a felhasználót nem az fogja érdekelni, hogy milyen fantasztikus találmány a chatbot, hanem az, hogy ő milyen értéket kap rajta keresztül.
Küldj személyre szabott üzeneteket
Egy kiállítás esetén más-és más típusú üzenetet tudsz küldeni a kiállítóknak, a látogatóknak, és esetleg a sajtó munkatársainak is. Itt csak egy dologban véthetsz, mégpedig, ha nem jól lövöd be az egyes célcsoportokat.
Figyeld a megjegyzéseket
Alapvetően ugyan nem jellemző, hogy özönlenének a megjegyzések, de sokan mégis megpróbálnak a chatboton keresztül kérdéseket feltenni. Figyeld ezeket a megjegyzéseket, és állj készen arra, hogy megválaszold őket.
Tipp: Hozz létre olyan kioszkokat a rendezvényen, ahol a résztvevők hozzáférhetnek a chatbothoz. Csak néhány táblagép szükséges hozzá.
Így lehet chatbotod:
Ne vidd túlzásba: csak értékes információkat közölj
Mivel a sok az sok, csak valóban hasznos információkat közölj chatbottal: egy hatalmas kedvezménylehetőséget a részvételi díjból, egy igazán érdekes cikket, vagy épp egy friss és ropogós linket.
Küldhetsz vele ajánlókat, vagy biztosíthatod az online regisztráció lehetőségét is.
Fejleszd a botod
Olvasd el a résztvevők megjegyzéseit, az általuk kért információkat, illetve a közölt problémákat. Ha ezeket hasznosítod, még intelligensebbé teheted a chatbotod.
Extra tippek:
- chat segítségével a résztvevőkkel megoszthatod a rendezvény programját
- a rendezvény előtt egy nappal emlékeztetheted a vásárlót a rendelésére
- megkérheted őket, hogy értékeljék az előadásokat ( az értékelés segít a következő esemény megszervezésében, és a marketingben is)
- mindig szánj időt a chatbot fejlesztésére, hiszen így fogsz tudni még relevánsabb, és jobb ajánlatot küldeni a feliratkozóidnak
- amikor felvezeted a chatbotot, készíts videót az alkalmazásáról
A chatbot azért is hasznos, mert:
Te alkalmaztad már a chatbotot a rendezvényed szervezése során?