Most minden kiderül! Avagy a kiértékelő kérdőív titkai

Azt, hogy találkoztak-e az igények az elvárásokkal, és hogy valóban elérte-e az esemény a célját, a résztvevők létszámának ismerete vajmi kevés. Kisebb létszám esetén választhatod a szóbeli értékelést, de nagyobb rendezvénynél már az írásbeli vagy elektronikus kiértékelő kérdőív lesz a segítségedre.

Most minden kiderül! Avagy a kiértékelő kérdőív titkai

A legjobb, ha már azon melegében, az eseményt követően osztod szét a kiértékelő lapokat. Természetesen ne kérd el a kitöltők nevét, a kutatásod teljes mértékben legyen anonim.

A legjobb, ha nem irányított kérdéseket teszel fel, hanem kifejtőseket. De legalábbis mindkettőből szerepeljen jó néhány. Amikor karikázni kell a válaszokat, akkor sokan nem gondolják át eléggé a választ, illetve mi sem látunk a számok mögé: miért éppen az az előadás tetszett neki, ami, és miért csak hármast kapott a fejedelmi ebéd a többségtől?

Néhány tipikus kérdés a kiértékelő kérdőíven:

  • Milyennek találtad a helyszínt?
  • Hogyan értékelnéd az előadásokat?
  • Hányast adnál a szakácsnak?

Tippek:

  • a kérdőív elején mindig köszönd meg a részvételt, és írd le, hogy mit vársz a megkérdezettől: karikázzon be egy számot, húzza alá a megfelelő szót, őszintén válaszoljon, stb.

  • a kérdőív végén, amennyiben az illető engedélyezi, hogy felhasználd a véleményét testimonialként, kérd el a nevét, illetve a cégnevet, hiszen így hitelesebb lesz.

Pl.:
„Örülünk, hogy jöttél. Kérlek, töltsd ki őszintén ezt az értékelőlapot, mert a visszajelzésed alapján fejlesztjük a tréningjeinket. Kérlek, karikázd be a „jegyet” (az előadások információtartalmát, színvonalát stb. értékeld). RendezvényBiblia csapata

Jó ha tudod, hogy a helyszínen adott válaszok szinte mindig jobbak azoknál, mint amiket utólag, elektronikusan küldesz ki. Ennek oka az, hogy az emberek nem szeretnek konfrontálódni. Természetesen, az e-kérdőívek kitöltését még aznapi, vagy legkésőbb másnapi határidővel kérd.

Én ezt az utóbbi megoldást javaslom, mert így sokkal nagyobb betekintést kaphatsz a résztvevők miértjeire, és sok olyan tanulságot levonhatsz, amelyeket a következő munkáid során már hasznosítani is tudsz.

Fontos, hogy tanulj a hibáidból, és legközelebb jobban csináld. Akár esettanulmányt is készíthetsz, amely nem csak egy következő rendezvény szervezéséhez fog jól jönni, hanem marketingeszközként is hasznát veheted.

Szeretnéd, ha a kérdőívek bebizonyítanák, hogy valóban profi szervezésről van szó? Akkor válaszd a Horizont Rendezvényszervező Iroda segítségét, és nyugodtan hátradőlhetsz.