A kiterjesztett valóság beköltözik a rendezvényedre
A kiterjesztett valóság már régóta velünk van. Bevitele a rendezvényedre egy igazán innovatív és kreatív megoldása annak, hogy emlékezetessé tedd a rendezvényedet, eseményedet. A jövő marketingje, az utóbbi idők egyik legdinamikusabban fejlődő IT területe. Te is hasznát veheted.
Egyre inkább kezd természetessé válni, hogy a rendezvényeken megjelenik a kiterjesztett valóság. Szuperül használható például projektek élő bemutatása során, valamint továbbképzéseken, konferenciákon, termékbemutatók során.
A kiterjesztett valóság egy olyan újszerű élmény, mely mindig sikert arat.
Az az eszköz, ami régen csak a videojátékokban és a sokszereplős online szerepjátékokban mutatkozott meg, ma már a rendelkezésedre áll.
Az általa átnyújtott információk aranyat érnek.
Sőt, segítségével még olyanok is részt vehetnek az eseményeden, akik valójában egy nagyon távoli külföldi országban élnek. Ha pedig a technika elég érett és olcsó lesz ehhez, akkor egy teljesen virtuális eseményt is tarthatsz, mindenféle teremdíj, ellátás, és egyéb költség nélkül.
A virtuális valóság típusai
1. Virtuális valóság (VR)
Eszközei: okostelefon, tablet, VR szemüveg.
Növelheted vele az egy vagy többnapos rendezvények látványfaktorát.
A virtuális valóság forradalmát egyértelműen az okosmobilok hozták el. A VR egy változatát ma már minden okostelefon tulajdonos könnyedén ki tudja próbálni.
Minden megvan bennük, ami szükséges a virtuális környezet megjelenítésére: mozgást érzékelő szenzor, kijelző, 3D-s grafikát előállító számítógép. Ami hiányzik, az már csak egy VR szemüveg, és máris jöhet az élmény.
Okos szemüvegek: Google Glass, HoloLens, Magic Leap, Sony Smart EyeGlass, CastAR.
2. Kiterjesztett valóság (augmented reality -AR)
A fizikai valóságot virtuális elemekkel egészíti ki. Azaz, valós objektumokhoz tudunk hozzárendelni virtuális rétegeket.
Eszközei: kivítető, LED fal, stb.
Tippek: mutass be vele interaktív hirdetéseket.
A fejlődés üteme óriási, és ki tudja, talán pár év múlva abban sem lehetünk biztosak, hogy aki szemben ül velünk, vajon teljes valójában jelen van-e.
A kiterjesztett valóság alapkövetelményei
Fontos, hogy szociális, informatív és megosztható legyen. Az is, hogy mutassa a terméked rejtett előnyeit. Vizualizálja a te, és/vagy az ügyfeled, látogatód álmait.
Az AR előnyei:
A kiterjesztett valóság sokáig csak a játékiparban volt érdekes, de a Pokémon Go keltette forradalom mindent felrúgott, és kiszélesített a határokat. Itt van hát az ideje csatlakozni a trendekhez.
Nagyszerű módja például annak, hogy megszólítsd vele a fiatal korosztályt. Különösen a Z generáció (16– 25 évesek) a fogékony a virtuális valóság befogadására.
Az Augmented Reality, és a LARA mobil applikáció segítségével bármilyen élőlényt, vagy tárgyat elővarázsolhatsz egy képeslapból, újságból, vagy prospektusból. Így plusz tartalmat adhatsz az érdeklődőknek a print anyagodhoz. Ötletek: a terméked 3D modellje, használati útmutató, reklám videó, prospektus, egyedi funkcionális „gombok”.
Tipp: a rendezvényeden vegyítsd a technológiákat, hiszen így azokat is meg tudod szólítani, akik esetleg nem mernek, vagy nem akarnak haladni a korral. Az eredmény igazán lenyűgöző lehet.
Ha még ismeretlen számodra a virtuális valóság fogalma, akkor látogass el egy virtuális valóság játékterembe, ahol megismerheted ezt a világot.
Ne idegenkedj a digitális kultúrától, hiszen nagyon pozitív változásokat hoz magával a rendezvényeid tekintetében.
Ha te is egy igazán maradandó, virtuális élményt és emléket szeretnél nyújtani a látogatóidnak, használd show, vagy programelemként a kiterjesztett valóságot.
Emeld új szintre az eseménymarketingedet!