Hol van még jó munkaerő a láthatáron?

– Employer events

A népi hiedelemmel ellentétben a karriervásárok, munkaerő toborzók nem letűnt rendezvényformák még. Persze a technológia korában már számos eszköz áll rendelkezésre, hogy a munkaadók és a leendő munkavállalók kölcsönösen tájékozódjanak egymásról – sokan gondolják, hogy ehhez nem feltétlenül van szükség ehhez hasonló eseményekre. Viszont még mindig a szemtől szemben találkozásnak van a legnagyobb ereje, és sokat profitálhatnak a munkáltatók az ilyen vásárokból:

1. Rövid idő alatt nagyszámú jelentkezővel találkozhatnak, így lerövidíthető a gyakran akár hónapokig is elhúzódó keresési folyamat. A toborzók és a vezetők lehetőséget kapnak arra, hogy szemtől szemben találkozzanak a szervezetük iránt érdeklődő jelöltekkel, ahol azonnal lehetőség nyílik rövid interjúk lefolytatására is.

2. A munkaerő toborzó rendezvények növelhetik a márka ismertségét, hiszen a karriervásár egyfajta közönségkapcsolatot jelent egy vállalat számára. Ez egy jó módja annak, hogy a neved pozitív fényben tűnjön fel, hogy ösztönözze a tehetséges álláskeresőket, és erős márkaismertséget teremtsenek a diákok, a személyzet és még más munkáltatók körében is.
Főleg, hogy a vállalatok logói és honlapcímei az egyetemi karrierközpontok és más, a karrier-kiállításokat fogadó szervezetek által küldött marketinganyagokban is megtalálhatók lesznek.

3. Lehetőség van találkozni olyan jelöltekkel is, akiket talán önéletrajz alapján be sem hívnánk második fordulóra, pedig különlegesek, egyediek, ötletesek, bevállalósak, és ez gyakran többet ér bármilyen végzettségnél.

Hogyan lehet hatékony egy toborzó esemény számodra, mit kell tenned annak érdekében, hogy releváns érdeklődőkkel találkozhass, és megtaláld az igazit?

1. Készülj hasznos és eredeti tájékoztató anyagokkal! A lehetséges pályázók szinte mindent meg akarnak tudni a cégedről már előre, egy gyors Google kereséssel. Segíts nekik, hogy hasznosnak érezzék a veled való személyes találkozást a tájékozódás tekintetében is, és biztosíts számukra olyan információkat a cégedről, amelyeket máshol nem lehet könnyen megtalálni. Például, ha a webhelyed nem jelenít meg semmilyen videós tartalmat a vállalkozásodról, akkor a toborzó eseményre biztosíts laptopot, amelyen vetítést hozol létre vagy virtuális túra által vezeted be az érdeklődőket a mélységekbe.

2. A munkáltatói branding lényege, hogy olyan munkahelyet biztosíts az alkalmazottaidnak, ahol szeretnek dolgozni. Vállalatod vonzerejét bemutathatod már a szakmai toborzón is: állíts fel szemet gyönyörködtető standot, amely vonzza az álláskeresőket. Legyen például egy figyelemfelkeltő képernyő, amely az embereket nagyobb valószínűséggel megállítja, hogy meglátogassák a standodat.

3. Gyere ki az asztal mögül, vagyis ne határold el magad egy pult mögé, próbálj törekedni a közvetlenségre, vegyülj el, mutasd meg ezzel is a saját lelkesedésedet a munkádért a jelentkezők számára.

4. Mondj valamit azoknak, akikkel már beszélgettél: egyes vélemények szerint a toborzó vásárok egyik fő problematikája, hogy a megjelent jelentkezők beszélnek a munkáltatóval, aki ezután online felületre tereli őket, egy plusz regisztrációra. És ennyi. De ezért nincs értelme megjelenniük, hiszen otthon, a számítógép előtt ülve is eljuthatnak erre a pontra. Értékeld, hogy személyesen találkoztatok, és biztasd a kiszemelt jelölteket, vagy mondd meg kerek perec a nem tetszésedet azoknak, akikre nem vagy kíváncsi a továbbiakban – így magad számára is időt spórolsz.

És a tehetség vajon hogyan tűnhet ki a mai különösen versenyképes munkaerőpiacon? Ugyanakkor a szakemberhiány miatt a munkáltatóknak is ki kell emelkedniük, hogy vonzzák a tehetségeket.

1. Egyrészt fontos, hogy a munkakeresők megtalálják a vállalatot a szociális médiában; a munkáltatóknak aktívan jelen kell lenniük a digitális tájban. Csoportokban aktívnak lenni, eseményeket létrehozni, ahol a jelentkezők izgalommal készülhetnek. Fontos a rendezvény előtt és közben is a megosztott tartalmak minősége, mint például a képek és videók, amik megosztásokat generálnak, tovább terjednek, másokat is bevonzanak, reklámoznak. A csoportokban ne félj új beszélgetések megkezdéséhez kérdéseket is feltenni!

2. Legyünk őszinték, a cool, ingyenes ajándékokat mindenki szereti, a tollaktól a matricákon át, bármit. Jó minőségű, a cégedre jellemző tárgyakat használj szóróajándékként, rajta hashtaggel, logóddal vagy egy jópofa és hasznos tippel. A célja az, hogy a vállalatod elérhetőségét magával vigye az, aki kapja ezt a tárgyat. Ha még emellett egyedi és ötletes is az ajándékot, biztosan kitűnsz vele a munkáltatói tömegből.

3. A munkáltatók szeretnék látni a jelentkezők vállalat iránti érdeklődését, működésük megértését és motiváltságukat egy adott üzleti területen vagy szerepben. Ám, ha ki akarsz tűnni, neked is tájékozottnak kell lenned a jelentkezőiddel kapcsolatban. Tudd meg te is, mit keresnek a jelentkezőid egy munkahelyben, és próbálj megfelelni elvárásaiknak – ez fontos, a kölcsönösség, adok-kapok balansza itt is működik. Az üzleti siker vagy kudarc szempontjából egyre fontosabb az, hogy az emberek hogyan érzik magukat a munkáltatójuknál; a vezető vállalatok észre is vették már ennek fontosságát, kövesd példájukat.

Tehetséggondozás, tehetségfejlesztés, tehetség innováció… a te vállalatodnak is az az érdeke, hogy tehetséges alkalmazottakkal dolgozz együtt, ennek érdekében bizony a mai napig érdemes megfontolni munkaerő toborzó rendezvények szervezését; a szervezésben szívesen segítünk.

ŐSZINTÉN, TE KÉPES LENNÉL MEGSZERVEZNI EGY ÉLMÉNYDÚS RENDEZVÉNYT?

Töltsd ki most az ingyenes tesztet, tudd meg hogy mennyire vagy felkészült rendezvényszervezésből!