FB live – adj élő adást a rendezvényedről

A Facebook élő videók, hivatalos nevén a live video stream szolgáltatás minden rendezvényszervező álma. Itt pedig nem csak azokra a rendezvényekre kell gondolni, ahol valamilyen híresség lép fel, hiszen minden rendezvénynek, még a legkisebbeknek is megvan a saját nézőközönsége.

A Facebook Live vidám és egyszerű módja a videó erejének kihasználására. Valós időben tudod kommunikálni a brand történetét, és egy egyedülálló kapcsolatot építhetsz ki a követőiddel és rajongóiddal.

Az nem kérdés, hogy érdemes-e használni a rendezvényünkhöz, hiszen roppant erős marketingfegyver, de arra mindenképpen érdemes kitérni, hogy hogyan aknázhatjuk ki belőle a legtöbbet.

Nézzük, mikor lehet igazán hasznos az FB live a számodra:

  • ha egy rendezvényen létszámkorlát van, akkor azok, akik nem tudtak jegyet venni, ha nem is a rendezvény egészére, de bekapcsolódhatnak az eseményekbe

  • lehet vele mozgósítani a Facebook követőidet. Ha látják, hogy van mozgás az oldaladon, akkor önkéntelenül is jobban odafigyelnek rád.

  • csak úgy, mint a jelenlévők, a rendezvényen elhelyezett nagy méretű reklámok a nézők számára is láthatóak, így az üzeneted könnyebben megmaradhat az emlékezetedben

  • az élő videódban hirdethetsz akciót, valamilyen kihagyhatatlan kedvezményt, és ebben természetesen elsőként azok tudnak részt venni, akik hallják a felszólítást. Ez fog exkluzivitást adni az ajánlatodnak

Az FB live videók használata végtelenül egyszerű, hiszen csak az Állapotfrissítésen belül kell kiválasztani a Live Video ikont. Itt aztán csak rajad múlik, hogy mivel hívod fel rá a figyelmet a leíráson belül. A leírást vedd komolyan, hiszen ezzel hangolhatod rá a nagyérdeműt arra, hogy rákattintson a megtekintés gombra.

Ha nem szeretnéd az egész rajongótáborral megosztani a videót, akkor leszűkítheted egy kiválasztott célcsoportra is.

&mindezt már egy mobiltelefon, vagy laptop segítségével is meg tudod oldani.

A Facebook live video stream interaktív segítség a számodra

Éles adás közben a kiválasztott marketinges kolléga láthatja a hozzászólásokat, és azt is, hogy mennyire népszerű a videó, hányan látják, lájkolják. A hozzászólási lehetőséget egyébként akár be is tilthatod.

A videón betagelheted az ismerőseidet, és a legjobb üzletfeleidet. Megadhatod a helyszínt, és a tevékenységet is.

A videóhoz használhatsz különböző filtereket, írhatsz hozzájuk szöveget és rajzolhatsz is.

A videó végén röviden szót ejthetsz a következő rendezvényedről, és a jelentkezési lehetőségekről.

A videó természetesen az élő adás végeztével is tovább él: elmentődik az idővonaladra, és addig szolgálhatja a céljaidat, amíg csak szeretnéd.

Minél kreatívabb vagy, annál jobb!

Tippek:

  • egy nívós, drága rendezvényt nem feltétlenül érdemes egy az egyben közvetíteni, hiszen így joggal érezhetik magukat becsapva azok, akik viszont busás árat fizettek a jelenlétükért

  • minimum egy nappal a megjelenés előtt promotáld a live videót

  • győződj meg róla, hogy valóban erős a WiFi kapcsolatod, és gyors az interneted. Csak akkor kezdj neki a videónak, ha biztosan nem fog megszakadni felvétel közben.

  • mindenképpen köszöntsd azokat, akik online látják az eseményeket (akár név szerint is) – hiszen így könnyebben köteleződnek el az ügyed iránt. Az elköszönés ugyanilyen fontos.

  • bátorítsd a nézőidet, hogy osszák meg a videódat, véleményezzék, és tegyenek fel kérdéseket

  • érdemes egy koncepciót kitalálni: tudd, hogy a rendezvényed mely szeletét szeretnéd bemutatni. Nem érdemes szünetben, vagy előadócserekor videózni, hiszen így könnyen unalomba fulladhat az egész. Tedd olyan különlegessé, amilyenné csak tudod. Adj valami pluszt: bemutathatod az előkészületeket, az ételeket, készíthetsz mini interjúkat az előadókkal, a fellépőkkel.

  • ha szeretnéd, hogy lássanak, akkor váltogathatsz az elülső és a hátsó kamera között, és így változatosabbá teheted a közvetítést

  • kérd meg a nézőket, hogy iratkozzanak fel az élő közvetítésekre, így időben hírt kapnak róla, ha lesz egy következő

Az általános javaslat az, hogy az élő videó minimum öt percen át tartson, és legtovább 20 percig. Természetesen, ha a te célközönséged a rövidebb vagy hosszabb videókat preferálja, akkor tudod, mit kell tenned. A tapasztalat az, hogy minél hosszabb az élő videó, a nézők annál szívesebben osztják meg az ismerőseikkel.

A Facebook live video streammel nem csak bemutathatod a rendezvényedet, de növelheted is a következő rendezvényeid résztvevői létszámát. Ezen kívül könnyen szerezhetsz vásárlói réteget a termékeidnek és a szolgáltatásaidnak.

Az emberek szeretik a live videókat, mert személyesek, és jobban megismerhetik az általuk követett brandet.

Te mikor próbálod ki?

Készen állsz, hogy élménydús rendezvényeket szervezz?

  • Egyedülálló rendezvényszótárral

  • Rengeteg gyakorlati kérdéssorozat

  • Gyakorlati segítségek és rendezvénytippek

  • Magyarországi rendezvényesetek

  • Lenyűgöző rendezvénysegédletekkel