Színpaddizájn-trendek 2023
Céges rendezvények az arculat építésének szolgálatában
Színpaddizájn-trendek 2023
Céges rendezvények az arculat építésének szolgálatában
Jól tudjuk, hogy a vállalati rendezvények szervezésének célja minden esetben valamilyen üzenet, tartalom közvetítése. Na de hogyan tudjuk ezt még izgalmasabbá tenni? A válaszunk: aknázd ki a színpad és a dizájn adta lehetőségeket, hangold össze a tartalmat a színpadképpel!
Minden sikeres céges rendezvény kulcsa, hogy egyszerre izgalmas és informatív legyen. A technika és a kreatív ipar fejlődésével a színpad is valódi funkciót kapott. Óriási szerepe van az első benyomás, a hangulat megteremtésében, valamint rendkívüli módon támogatja egy vállalat mondanivalóját, célkitűzéseit, márkaépítését.
Mutatunk néhány igazán trendi, kreatív példát arra, hogy nagyobb cégek hogyan használják a vizuális elemeket az eseményük témájának a hangsúlyozására:
1. AT&T
Az AT&T Fejlesztői Csúcstalálkozója estében a vállalat célja az volt, hogy megerősítse iparági jelenlétét. Ennek érdekében a dizájn minden eleme, az ívelt színpadtól a kör alakú szőnyegekig, a hátterektől a mennyezeti lámpatestekig a cég logójához kapcsolódott, ezzel is hangsúlyozva és alakítva az egységes márkajelzést.
2. LIFE SCIENCES TRAINERS & EDUCATORS NETWORK
A Life Sciences Trainers & Educators Network éves konferenciája tökéletes példa arra, hogyan tükrözi a színpadterv a konferencia témáit. A rendezvény helyszíne Arizona volt, erre épült a teljes látványvilág. Vagyis nem maradhatott el az ikonikus Grand Canyon ábrázolása, amelyet réteges háttérelemek, hullámos panelek kombinálásával adtak vissza. A táj jellegzetességeinek megragadásához a különböző textúrák és minták jelentették a kulcsot. És mivel Arizona a technológia fejlődésének központja is, az elektromos panelek, a háromszoros szélességű képernyő és a fénytechnika mind külön jelentéssel bírt.
3. UP Global
Az UP Global a vállalati közösségek támogatását hangsúlyozza arculatában. Ezt tökéletesen támogatta a vállalati rendezvényükön megalkotott dizájn. A háttérhez a cég dolgozóinak arcképeit használták fel, ezzel is nyomatékosítva a személyességet, ami egyébként is remek döntés egy céges rendezvényen.
4. In Good Company Conference
Az In Good Company Conferencenek már a neve is beszédes, a „Jó Társaságban Konferencia” azokat a kreatív vállalkozókat célozta meg, akik a nőket, anyákat akarják megszólítani és közösséget formálni belőlük. Ezt a látványvilággal még inkább kiemelték. A nappaliszerű kényelmet ötvözték a természet elemeivel. A látványvilágban fontos szerepet játszott a színek pszichológiája. Így a színpad oldalait zölddé varázsolták, ami a boldogság és harmónia érzetét keltette, valamint bútorokkal rendezték be a teret, fokozva az intimitást. A letisztult és bensőséges dizájnt egyszerű fehér háttér egészítette ki, hogy semmi se vonja el a figyelmet a konferenciáról.
5. Ministry of Education Event
A Ministry of Education Event – Republic of Maldives egy ingyenes óvodai kezdeményezés bejelentése céljából hozta létre rendezvényét. Ehhez illeszkedett a látványvilág és a gyermeki hangulatú előadás is. A színpadkép egy gyermekkönyv oldalait szimbolizálta a nagy méretű képek és a kevés szöveg által.
Milyen szempontok merülhetnek még fel egy vállalati rendezvény szervezése során?
- Hatalmas tömeget kell megszólítani. Egy nagy volumenű konferencián előfordul, hogy több témát kell egyszerre bemutatni, amelyeknek jól körülhatároltnak, ugyanakkor szervezetten összekapcsolódónak kell lennie. Ehhez kitűnő megoldás, ha a színpadon több képernyőt helyezünk el, valamint az egyes konferenciatémákhoz különböző színeket rendelünk, így hozva létre egy többdimenziós teret. Tovább árnyalhatjuk a megoldást a színek harmonizálásával, intenzivitásával, hierarchiájával.
- Pénztárcabarát tervezés. Ha költséghatékony rendezvényt szeretnél, az újrafelhaszálható elemeket érdemes szem előtt tartanod. A szétszedhető és újraépíthető tömböket felhasználhatod egy másik eseményen, de valami teljesen újat is létrehozhatsz belőlük. Jó lehetőséget kínálnak a játékos kialakításra, ami oldhatja a komolyabb üzleti rendezvények hangulatát. Ajánljuk még energiatakarékossága miatt a környezetbarát LED-es világítást is.
- Mobilitás mindenekelőtt. Egy vállalati rendezvény során azzal is számolnunk kell, hogy eltérő berendezést, térszervezést igényelne az általános és a speciális szekciókra tervezett bemutató, de sajnos csak egyetlen helyszín áll rendelkezésünkre. Ilyenkor elengedhetetlen, hogy gyorsan és egyszerűen át tudjuk alakítani a teret, ebben pedig a mozgatható panelek játsszák a főszerepet.
Praktikus tanácsok a színpadtervezéshez
A színpadkép, -dizájn kialakítását sok esetben komoly tervezési munkálatok előzik meg. Ehhez hoztunk most néhány tippet, amit érdemes követned.
A színpadtervnél fontos előre tisztáznunk, hová szeretnénk irányítani a figyelmet és ennek megfelelően alakítani a dizájnt. A képernyők kerülhetnek a színpad szélére, vagy középre a színpad fölé. Ha a vásznat oldalra helyezzük, akkor a hangszórókat középre és elölre állíthatjuk. Így járt el a Hunent Zrt. is a 2019-es épületavató rendezvényén. Azzal, hogy a LED-falakat oldalt helyezték el, megvédték az élőképet a klasszikus képsokszorozódástól, ami amatőr hatást keltett volna. A képsokszorozódás elkerülhető, ha egy nagy méretű, a színpad egész szélességében elnyúló LED-falat építenek fel, de ez meglehetősen drága megoldás. Előnye viszont, hogy a közönség tekintetét – ülőhelyüktől függetlenül – előre és középre irányítja. Az egyedi formáknak, kreatív elrendezéseknek köszönhetően a színpadi képernyők ma már nemcsak a tartalom megjelenítésre alkalmasak, hanem dekorációs elemként is működnek.
A következő, amire figyelnünk kell, hogy a háttér és a színpadkép többi része ne kerüljön versengésbe, ne vonja el a figyelmet egymásról. Tehát, ha a hátteret szeretnénk fókuszba helyezni, kiemelni annak színes, figyelemfelkeltő voltát, a többi dekorációs elem, panel ne legyen harsány. Válasszunk egyszerű, semleges színeket, formákat, esetleg átlátszó pódiumot. Ha valami igazán extrát szeretnél, akár élő vetítést is alkalmazhatsz a háttérben.
A Doosan alapkőletételi rendezvényén egy 11 m széles színpadot választottak, egyedi színpadletörésekkel, amelyhez két különálló színpadi feljárót is kialakítottak. Maga a színpad és a lépcsők szürke szőnyeggel voltak borítva. A LED-fal a színpad teljes hosszán végigért 3,5 m magasan, lenyűgöző, monumentális látványt nyújtva. A LED-fal rendkívül széleskörű felhasználási lehetőséget ad. Segítségével létre lehet hozni ún. kép a képben tartalmat, egy időben meg lehet jeleníteni prezentációt és élő képet, két kameraképet, vagy egy teljes felületet kihasználó videót is. A színpad két oldalán totemoszlopokat helyeztek el, amelyeket fekete spandex huzattal borítottak és az elejére céges arculati grafikákat, illetve egyéb animációkat vetítettek.
forrás: Horizont Group Kft.
Az utóbbi időben kifejezetten divatos a díszítőelemek fehéren tartása, és ezzel kontrasztot alkotva, a színes világítás alkalmazása. A 3D-s betűk, logók, formák kézzelfogható jellegük miatt ma is nagy közkedveltségnek örvendenek. Színes fényekben úszva valósággal életre keltik az egész színpadot. A változatos világítás segít drámai, többdimenziós hangulatot teremteni. Emellett a technológia és a fizikai, kézzelfogható tárgyak kombinálása is izgalmas megoldásnak számít. Ezek mind nagyszerű alapot jelentenek, amikor céges rendezvényt tervezel.
Vagyis egy LED-fallal biztosan nem fogsz mellé egy nagyobb céges rendezvényen, a változatosságot mobil háttérfalakkal fokozhatod, és biztosan jó eredményt érsz el akkor is, ha az arculatot letisztult, de látványos színpadi elemekkel kombinálod.