Ügyfélkör bővítés tippek nem csak rendezvényszervezőknek

Ügyfélkör bővítés tippek nem csak rendezvényszervezőknek

Értékes és fontos témát hoztunk erre a hétre, amely minden siker és boldogulás alapja – nemcsak a rendezvényszakmában, hanem szinte minden vállalkozás esetében. Ez pedig az ügyfélszám bővítésének lehetőségei, hiszen keveseknek adatik meg a széles ismeretségi kör, amelyből már a kezdeteknél táplálkozhat, növögethet. Hogyan érdemes, milyen módszerekkel több potenciális ügyfelet gyűjteni, erre mutatjuk meg három legkézenfekvőbb, de abszolút működőképes stratégiánkat ezen a héten:

Ha még egyáltalán nem rendelkezel portfólióval, akkor kiindulhatsz a belső körből – amely a családod, barátaid köre. Hogyan kezdheted velük az építkezést?

  • E-mailben mindenkinek küldj egy személyes üzenetet, amelyben tájékoztatod őket a vállalkozásodról

  • Minden második héten tedd közzé vállalkozásod Faceboook oldalát, egy ajánlóval támogatva

  • Küldhetsz szöveges sms-t vagy fel is hívhatod a közeli barátokat, értesítve őket, mivel foglalkozol

  • Hívj meg egy nagyobb baráti csoportot kávézni vagy egy italra, és oszd meg velük vállalkozásod történetét, valamint kérd ki a véleményüket, ha számíthatsz rájuk, viszont ha nem bízol bennük üzleti értelemben, akkor ne hagyd, hogy elvegyék a kedved, és az új vállalkozásod iránt érzett szenvedélyedet.

  • Adj névjegyet a barátaidnak

  • Ajándékozz ingyenes szolgáltatást az új vállalkozásoddal kapcsolatban, ha rendezvényes vagy, adj nekik belépőt egy pozitív ajánlásukért, esetleg Facebook megosztásukért cserébe.

  • Korábbi főnöködet, munkatársaidat és üzleti ismerőseidet is értesítheted új vállalkozásodról, ne érezd kellemetlennek, hidd el, mindannyian kíváncsiak lesznek, hogy merre mentél tovább

Hogyan juthatsz új ügyfelekhez a közösségi média segítségével?

  • Posztolj képeket az eseményeidről vagy üzleti tevékenységedről rendszeresen nemcsak a céges oldaladon, hanem saját, privát oldalaidon is, így Facebookon, Instagramon
  • Ha valamilyen jeles kitüntetés, díj vagy bármely elismerés járt a munkádért, azt is feltétlenül oszd meg ismerőseiddel
  • Kövess be hasonló érdeklődési, tevékenységi körű embereket az Instagramon a privát oldaladon is
  • Csatlakozz a Twitterhez, és a speciális keresés funkcióval találd meg a helyszíneket, beszállítókat, vállalati ügyfeleket, majd kezdd el követni őket
  • Csatlakozzon közösségi csoportokhoz a Facebookon, és kezdj el kommunikálni a csoportban, hogy lássák szakértelmedet, hozzáértésedet a szakmádba vágó témákban
  • Céges, és privát oldaladon is létrehozhatsz játékot, például szolgáltatásod ingyenes kipróbálásáért vagy rendezvény belépőért
  • Próbálj kiépíteni partnerkapcsolatot rendezvényesként nagyobb éttermekkel, helyszínekkel, hogy posztoljanak rendezvényedről közösségi oldalaikoz
  • A fenti közösségi médiás ötletek mind működnek, csak időt kell szánni rá, hogy beérjenek. Dolgozz ki egy stratégiát, és következetesen haladj annak mentén, meglátod, sikerre visz, ráadásul költséghatékonyan.
  • Az Insta sztorikat rengetegen nézik, ha érdekes sztorikat ötölsz ki, ezzel is népszerűsítheted szélesebb körben a vállalkozásodat
  • A lényeg, hogy egy nap csak egyszer csinálj bármit is a közösségi médiában, ezt a szakaszt tekintjük a magok elvetésének, majd néhány hónap múlva a magokból szép, egészséges fák lesznek, amiről jócskán szüretelhetsz. 🙂
  • Amikor elkezded a marketinget a közösségi médiában, győződj meg róla, hogy ugyanazt a cégnevet választod minden platformon (ugyanaz a név a Twitteren, a Facebookon, az Instagramon és a YouTube-on).

Hogyan juthatsz el új ügyfelekhez a helyi média segítségével?

  • Erre is kevesen gondolnak, pedig szinte bármilyen vállalkozást népszerűsíthetsz a helyi média segítségével, ha pedig rendezvényszervező vagy, különösen könnyű a dolgod, hiszen csak hintsd el rendezvényed hírét nagyobb bloggereknek, online íróknak, és máris terjedni kezd a híred. A bloggerek és írók mind ki vannak éhezve az újdonságokra, amelyről elsőként írhatnak, csapj le a lehetőségre! Hívd meg őket a rendezvényedre is, és bennfentesként írhatnak róla, amely a következő eseményed sikerének ágyazhat meg.

  • Ugyanígy kulcsfontosságú, hogy vállalkozásod megnyitójáról is cikkezz, ide is kereshetsz írókat, akik világgá kürtölik a hírt

  • Ha új vállalkozást indítasz, hívj meg egy írót, hogy próbálja ki szolgáltatásodat, cserébe írjon róla, és ajánlja. Ajánlj fel neki ingyenes kipróbáláson felül még pár ingyenes alkalmat.

  • Sőt, rendezvényesként saját rendezvényt szervezhetsz külön újságíróknak, bloggereknek is, akikkel szeretnél kapcsolatot építeni, ápolni, találj ki nekik valami szórakoztató dolgot, például (ez csak egy ötlet), bérelj nekik egy Ferrarit, amelyet kipróbálhatnak, így garantáltan megmarad bennük vállalkozásod, valamint írni is fognak róla. 🙂

Ez csak néhány gyors ötlet volt, amelyeket érdemes átgondolni, és használni új ügyfelek felkutatása érdekében. Természetesen a közösségi eseményeken való személyes megjelenés is ugyanolyan fontos a fentiek mellett! A jövő héten újabb hasznos tippekkel jövünk itt a blogon, tarts velünk akkor is!