A rendezvény helye a marketingkommunikációban

Ahhoz, hogy egy rendezvény közvetlenül vagy közvetve bevételt generálhasson, szükség van a marketing segítő jobbjára.

rendezvény helye a marketingkomminikációban

Azt, hogy egy rendezvény milyen szerepet tölt be a marketingkommunikációban, a rendezvény célja határozza meg. Egy rendezvény ugyanis lehet PR elem, de akár vásárlásösztönző hatással is létrejöhet.
Egy rendezvény a marketingkommunikáción belül a nem klasszikus reklámeszközök (Below The Line) csoportjába tartozik.
A rendezvények világa a szolgáltatásmarketing területéhez tartozik. Ez azt jelenti, hogy a rendezvény kreatív kivitelezését a vállalat egy külső rendezvényszervező cégre bízza.

A rendezvényre, mint szolgáltatásra, az alábbiak jellemzők:

  • elválaszthatatlanság: a szolgáltatás eladása és igénybevétele azonos időben történik, egymástól nem elválasztható
  • megfoghatatlanság: immateriális jellegű
  • ingadozás: az egyes rendezvények kapcsán tér-, időbeli-, és minőségi különbségekről beszélhetünk
  • romlékonyság: a szolgáltatások, a rendezvények nem tárolhatóak, és egy-egy rendezvényszervező cég kapacitása is véges

A szolgáltatások marketing-mixjének 7 tényezője

1. Termék (Product)

A termék egy rendezvény esetében nem tárgyiasul. A szolgáltatás igénybe vevője, azaz a rendezvény résztvevője a helyszínen tapasztalja meg, hogy milyen minőséget kap. Bizonytalanságát csökkentheti a a rendezvény helyszínének és szervezőjének jó hírneve.

2. Ár (Price)

Színvonalasabb lesz a program, ha a helyszín nívós, és a fellépők is ismertebbek. Másrészt a résztvevő vendégek is elvárják, hogy pénzükért minőséget kapjanak. Minél többet áldoznak egy rendezvényen való részvételre, annál minőségibb szolgáltatást várnak el.
Persze, hiába a magas költségkeret, ha nincsenek jó ötletek. „Ha rendezvényszervezésre adod a fejed, akkor biztos sikert kreatív gondolkodással és munkával tudsz elérni.RendezvényBiblia

3. Értékesítési csatorna (Place)

Szinte megfoghatatlan, de azt meg kell említenünk, hogy itt is fontos, hogy a résztvevőkhöz (fogyasztók, felhasználók), a vásárlókhoz minél gyorsabban eljusson a rendezvény híre.

4. Marketingkommunikáció (Promotion)

Ha hatékonyan használjuk a marketingkommunikációs eszközöket, a rendezvény híre gyorsan és hatékonyan eljuthat a célközönséghez. Fontos, hogy bemutassuk az előnyöket, megkülönböztessük magunkat a rivális cégektől, és hogy a figyelemfelkeltés a megfelelő időben, helyen és módon történjen.

5. Emberi tényező (People)

Fontos, hogy az a személy, akivel a vevőkör találkozik, kellő szaktudással, empátiával rendelkezzen, ezen kívül pedig rugalmas és megbízható is legyen. A szervezők, a lebonyolítók mindig mutassanak pozitív hozzáállást, mert ezzel nagyban segítik, hogy a rendezvény jól sikerüljön.

6. Tárgyi tényezők (Physical evidence)

A szolgáltatáshoz köthető tárgyi elemek teszik megfoghatóvá a rendezvényt. Fontos, hogy a tárgyi eszközök illeszkedjenek a vállalat arculatához, és vendég, ügyfél jól érezze magát közöttük. A dekoráció és a díszítés szerepe is az, hogy a vendég jól érezze magát az adott helyszínen.

7. Folyamat (Process)

Fontos a folyamatos minőség-ellenőrzés, a tanulás, a fejlődés.
Ne félj új, rendhagyó dolgokat alkalmazni. Sokan félnek az újdonságoktól. Ezért van, hogy egyes rendezvényeken mindig ugyanazok a fellépők, programtípusok jelennek meg. Általában az első megérzés a jó. Ha azt érzed, hogy egy adott ötlet szuper lehet a rendezvényre, akkor merd alkalmazni.RendezvényBiblia

Jöjjön 3 gyakorlatias tipp a végére

1. Fontos kérdés, hogy a rendezvényt vagy a produkciót kinek és milyen engedélye van hirdetni.

2. A szerződés aláírása előtt ne hirdesd a rendezvényt, mert komoly perre számíthatsz.

3. Figyelj oda arra is, hogy a hirdetésben szereplő fotót van-e engedélyed megjelentetni.

RENDEZVÉNYSZERVEZŐ TANFOLYAM 30 NAPOS DEMÓ VERZIÓ (KÖLTSÉGMENTES)

Legyél te is feketeöves rendezvényszervező és lesd el a legprofibb mesterfogásokat sikeres rendezvényszervezők gyakorlati tapasztalataiból okulva, a 3+1 részes Online Mesterkurzusban.

Lesd el a legprofibb mesterfogásokat sikeres rendezvényszervezők gyakorlati tapasztalataiból okulva, a 3+1 részes Online Mesterkurzus, valamint a hozzá járó Rendezvénymenedzsment Online Mesterkurzus demó verziójában!