Miért vágyik annyira mindenki a valódi, élő rendezvényekre?

Miért vágyik annyira mindenki a valódi, élő rendezvényekre?

Miért nem tudja ugyanazt a hatást előidézni bennünk/velünk egy online esemény? Milyen emocionális és racionális előnyei vannak az rendezvényeknek? Csatlakozz a #PowerOfLiveEvents programhoz; elmeséljük, miért, és mit is jelent számunkra. 

Emocionális szempontból biztosan minden rendezvénykedvelő tudná sorolni az indokokat. Visszaadhatja egy virtuális esemény egy valódi rendezvényen felszolgált, exkluzív főétel ízét? Létezhet virtuális koccintás a pezsgőspoharakkal? Vajon ugyanúgy éljük-e meg a találkozást, a köszöntést, a sikerek ünneplését egy virtuális eseményen való részvétel során? Természetesen nem.  A legkifinomultabb technológia sem pótolhatja azokat az élményeket, amelyek egy valódi, élő rendezvényen megtalálhatnak bennünket, és mivel a rendezvények – legyen szó bármilyen jellegűről – célja elsősorban, hogy összehozza az embereket, családot, kollégákat vagy éppen az üzlettársakat, érezni kell, hogy a személyesen, és közösen átélt pillanatoknál nincs értékesebb, nincs hozzá fogható. 

Nézzük akkor racionális szemmel: szakmai felmérések eredményeit foglaljuk össze az alábbi, tanulságos, megfontolandó pontokban.

1. A B2B és a B2C kiállítások látogatóinak 76%-a új vásárlási döntéseket hoz vagy megerősíti meglévő elköteleződését rendezvénylátogatások hatására. Ezért igazi „sales rakétának” is tekinthetünk az eseményekre, hiszen határ a csillagos ég.

2. Ha egy eseményt nem szervezel meg, vagy ha a márkád nem jelenik meg egy eseményen, az akár 5%-ban is ronthatja az adott márka ismertségét. Tehát nem elég, hogy egy élő rendezvény jót tesz a márkádnak, hanem az tehet rosszat, ha nincs rendezvény.

3. Egy valódi rendezvényen való részvétel során egy átlagos látogató 5 és fél órát tölt el, mely megegyezik kb. 660 darab broadcast üzenet megtekintési idejével. No, vajon melyik lehet költséghatékonyabb és célravezetőbb, szerinted? 

4. Van egy ilyen felmérés is, hogy az élő események hatása 2x hatékonyabb márkaszempontból, mint egy TV reklám, 3x hatékonyabb, mint egy printhirdetés, és 4x hatékonyabb, mint egy rádióreklám. Elgondolkodtató.

5. Ha márkáddal rendezvényen találkoznak a látogatók, az azért is jó neked, mert a kutatások szerint 28%-kal gondolják majd márkádat innovatívabbnak, mint azt a márkát, amely nem jelenik meg élő rendezvényeken.

6. Az események megrendezése előtt a megkérdezettek 37%-a gondolta azt, hogy új kapcsolatokat fog építeni az eseményen, és 38% pedig azt, hogy a részvétel megmutatkozik majd a vásárlási adatokban is. Nos, az esemény lezajlása után ez a két százalékos adat 75% és 76%-ra nőtt.

7. A márkád, terméked vagy szolgáltatásod minőségének és értékének megítélése 21%-kal javulhat, miután a látogatók találkoztak vele egy rendezvényen. Ez eggyel több ok, amiért nagyon várjuk őket vissza.

8. Az élő események mély benyomást hagynak a látogatóban: a résztvevők 69%-a, a rendezvény utáni két héttel biztosan ajánlja a terméked vagy szolgáltatásod, pusztán csak a személyes találkozásból fakadó emlékezeti hatás miatt, mely mély nyomokat hagyott benne.

A személyes részvétel egy vállalati kiállításon például, kiváló módszer lehet az ügyfelekkel való kommunikációra. Növelheted kapcsolataid, hiszen akár több száz ember látogathatja eseményedet. Fokozhatod márkád, terméked ismertségét a piacon, és nagyszerű reklámértékkel bír, emellett PR megjelenésként a sajtóban sem utolsó szempont. 

Összefoglalva:

  • Új támogatókat, rajongókat szerezhetsz márkádnak.

  • Az események növelik a márkád láthatóságát.

  • Nagyon sok embert vonnak be.

  • Egyesítik az embereket egy közös cél elérésében és növelik az elkötelezettséget.

  • A személyes jelenlét következtében olyan mély benyomást tesznek, amely semmilyen más eszközzel nem helyettesíthető.

  • Az élményfaktornál fontosabb érték nincs. 

A #PowerOfLiveEvents hashtaggel ehhez a mozgalomhoz csatlakozol: átérezve a valódi rendezvények fontosságát az emberi és üzleti kapcsolatokban, mert a valódi események jelenléte a hétköznapokban rendezvényszervezőként vagy látogatóként, épp egyformán fontos.

INGYENES 37 OLDALAS ESETTANULMÁNY

Hogyan szerveztünk meg 3 hónap alatt egy 1 300 fős, 25 éves jubileumi nemzetközi céges
gálarendezvényt a CaliVita® International számára?

Töltsd le az idehaza ritkaságnak számító, ingyenes esettanulmányunkat és tanulj azokból a módszerekből, amikkel te is élménydús és kiemelkedően sikeres rendezvényeket tudsz majd szervezni!