Konkurenciaelemzésre fel!
Rendezvényt szervezel? Valóban egyedi csak úgy tudsz lenni, ha folyamatosan szemmel tartod a konkurenciádat.
Bizony, a konkurens cégektől is van mit tanulni. Figyeld meg, hogy ők hogyan szerveznek egy hasonló rendezvényt, mint amilyet te is szeretnél. Ha ez a szokásoddá válik, akkor megismerheted, feltérképezheted, elemezheted és értékelheted vele a saját célpiacodat.
Azaz, a konkurens cégesemények részvételi arányaiból látni fogod, hogy milyen események kedveltek, illetve nem kedveltek a célcsoportod számára. Ha figyelsz, akkor könnyen megállapíthatod, hogy melyek voltak sikeresek, illetve sikertelenek.
Az is nagyon fontos, hogy a megfigyelés-elemzés által tudsz majd újat mutatni a közönségednek.
A konkurenciaelemzés előnyei tehát:
Vigyél bele egy kis chilit!
Nagy a konkurenciád egy bizonyos esemény esetén?
Akkor kövess más koncepciót a marketingkommunikációd során, így felépíthetsz olyan rendezvényeket, eseményeket, melyek könnyen emblematikusakká válhatnak.
Az ügyfelek, vendégek:
Gyűjts hát össze minden információt a konkurens eseményeken keresztül a célközönségeddel kapcsolatban, mert megéri!
Nem leszel Sherlock Holmes
A konkurenciaelemzés nem azt jelenti, hogy törvénytelen eszközökkel próbálsz kutakodni a versenytársaid információs anyagaiban. Az eseményeken akár részt is vehetsz, de nem kötelező. Bőven elég, ha elolvasod az esemény utáni véleményeket, illetve megnézed az azon készült képeket. A jó élményeket általában nem tartják magukban a hálás ügyfelek, és az őket ért rossz hatásokat sem igen tartják titokban.
Tipp:
A konkurenciafigyelésen túl gondoskodj arról, hogy tanulj az elmúlt évek saját hibáiból is.
A rendezvényszervezéshez az alábbi, RendezvényBiblia című könyvben is sok segítséget találhatsz.