Így hozd formába a rendezvényedet:
avagy egészségtudatosság a rendezvényszervezésben
Különös témát boncolgatunk ezen a héten: hogyan lehet formába hozni a rendezvényeket, vagyis hogyan lehet belecsempészni az egyre többeket érintő és érdeklő wellness témakörét akár vállalati eseményekbe is. Az egészséges életmód, a fittség, a jó közérzet, a jól lét gondolata egyre többeket foglalkoztat. Valamilyen módon belefolyik az életünkbe a wellness, sok-sok területen, és ez bizony a rendezvényszervezés során is egyre nagyobb elvárás kezd lenni. Szeretünk figyelni magunkra, ügyelünk arra, hogy mit eszünk, hogy mozogjunk, kerüljük a stresszt, időnként befelé figyeljünk. Tényleg be lehet csempészni ezt a gondolatiságot a rendezvényekbe? Igen! És érdemes is, hiszen a mai trendek efelé vezetnek… legalább olyan fontos, és legalább annyira ad pozitívabb megítélést a vállalatnak, mint a környezettudatosság kérdése.
Vegyük sorra azokat a pontokat, amelyek mindegyikét vagy csak egyiket-másikat követve egészségtudatos rendezvényt szervezhetsz:
1. A catering fontossága
Nyilván a legkézenfekvőbb irány, ha a catering során az egészséges táplálkozás alappillérit figyelembe veszed. Gondolsz arra, hogy minél kevésbé feldolgozott élelmiszereket kínálj. Legyenek fehérjében gazdag, olcsó szénhidrátoktól mentes fogások, előnybe helyezve a jótékony zsírokat is. Ügyelj arra, hogy a különféle táplálkozási irányzatok minél szélesebb skáláját vonultathasd fel: legyenek mentes falatkáid, friss salátáid, gyümölcsök, legyen paleo, cukormentes vonal, vega, vegán egyaránt. Folyadékok tekintetében a smoothiekkal abszolút sikerrel tarolhatsz! Törekedj rá, hogy a wellness az ételek tekintetében azt jelentse a vendégeidnek, hogy ne kelljen kompromisszumokat kötniük a cateringeddel találkozva, hanem megtalálják az egyéni táplálkozási szokásaiknak megfelelő ételeket – az egészségközpontúság jegyében. A nehéz ételek, a sok cukor egyébként is kerülendő a hosszúra nyúló szakmai rendezvényeken, hiszen általuk délutánra már kevésbé lesz élénk a hallgatóság figyelme.
2. Wellness témájú előadások
Amennyiben céged profiljába, és rendezvényed koncepciójába illik, érdemes a való életben hasznosítható, wellness témájú előadásokat, bemutatókat tartanod, mert óriási rá az érdeklődés: öregedés elleni küzdelem, személyre szabott alternatív gyógyászat, a munka és magánélet egyensúlya, jobb alvást segítő praktikák, mentális egészség, stresszkezelési technikák mind mind népszerű témák, amelyek gyakorlati bemutatókon keresztül hasznosan színesíthetik rendezvényedet.
Tudunk olyan amerikai pénzügyi szolgáltató intézetről, amely egy hosszúra nyúló konferencia nap elején a résztvevők reggelét burpee-kkel (négyütemű fekvőtámasz), guggolásokkal dobta fel, és egész napra megalapozta így a pozitív hangulatot és az energiát is. Máshol jóga vagy meditációs foglalkozásokat szúrnak be a délelőtti és délutáni előadások közé, hogy felfrissülhessen a hallgatóság.
Ez fontos szempont, hiszen senki nem szeretne süket, belustult füleknek előadást tartani, igaz?
3. Ütemezett wellness pihenőidők
Pár példát mutattunk is az előző pontban, hogy igenis szükségessé válhat ütemezett pihenőidők beszúrása egy-egy hosszúnak ígérkező vállalati rendezvényen. Nem kényszeríthetjük ugyanis a meghívottakat arra, hogy egész nap feszülten figyeljenek a hallottakra, netán fontos döntéseket tudjanak hozni néhány órás előadások, megbeszélések után. Vannak irodák, ahol a kollégák stressz szintjének ellenőrzése, és minimalizálása épp olyan fontos pont, mint a vérnyomásuk rendben léte. Ha tudatosan építed fel a rendezvényedet, a wellness jegyében, gondolj arra, hogy a nap végére már ne időzíts nehéz témájú üléseket, hanem az esemény könnyed része maradjon hátra. Iktass be szüneteket, frissítőket, pihenőket. Akár kérd meditációs szakember segítségét egy rövid de igazán pihentető szünet levezényléséhez, vagy egy személyi edző vagy rekreációs animátor hasznos tanácsai is beválhatnak, hogyan rázd fel a megfáradt hallgatóságot. Amerikában nem ritka, hogy fitnesz sarkot alakítanak ki a rendezvények helyszínén, ahol súlyzózással, fitneszgép használattal frissülhetnek fel a jelenlévők a konferenciák szüneteiben.
4. Wellness támogatók és wellness helyszínek
Rendezvényed szponzorálására kérj fel olyan cégeket, amelyek elkötelezettek a wellness iránt, általuk könnyen színesítheted ilyen témájú programokkal a rendezvényedet. Emellett próbálj olyan helyszínt találni rendezvényednek, amely a wellness kultúrába beleillik. Gondolj bele, mennyivel relaxálóbb, stresszmentesebb egy csendes, vidéki kültéri rendezvényen részt venni, mint a belvárosi dzsumbujban. Ne feledd ugyanis: kutatások szerint a fogyasztók több mint 80%-a egyetért abban, hogy a nagy világcégek feladata, küldetése kell legyen az, hogy a világot jobbá tegyék. Legyen szó környezettudatosságról vagy éppen a wellness kultúráról, amely az emberek jól létét szolgálja.
Összefoglalva: a wellness-központúság a mai rendezvényeken sokkal többet jelent, mint, hogy egészséges falatkákkal várjuk a belépő vendégeket. A wellness mozgalom a mai trendek szerint begyűrűzik az életünk minden részébe, így a rendezvényeken is körül vehet és körül is vesz bennünket. Ha vannak még rendezvényszervezési trendekkel kapcsolatos kérdéseid, ajánljuk figyelmedbe a RendezvényBibliát, új blogbejegyzéssel pedig hamarosan jelentkezünk!