Eseménynév-választó
Taktika, eszközök és ötletek, amelyeket érdemes megfontolni

Eseménynév-választó
Taktika, eszközök és ötletek, amelyeket érdemes megfontolni

Az események vonzzák az embereket, hogy új élményeket szerezzenek. De annak érdekében, hogy az érdeklődők valóban be is jöjjenek az eseményed ajtaján/kapuján, olyan nagyszerű nevet kell találnod, amely megragadja a figyelmüket, és felcsigázza őket. Egy megfelelő eseménynév megszilárdíthatja a rendezvény márkáját, közvetítheti annak küldetését, és segítheti a rajongók (újak és régiek) megtalálását.

Tudod, hogyan kell perfekt módon elnevezni egy eseményt? Íme, néhány nagyon hatékony módja ennek, valamint néhány valódi példa a nagyvilágból.

Miért fontosak az eseménynevek?

A már említett előnyök mellett az esemény neve az eseményről alkotott első benyomás. Egy jó név megalapozhat egy hangulatot, valamint körülírhatja, hogy az emberek mit várhatnak az eseménytől. Az sem elhanyagolható, hogy tavasztól őszig általában több rendezvény van, ezért emlékezetesebb, vonzó névvel könnyen figyelmet felkelteni, és vágyat ébreszteni az olvasóban, hogy részt vegyen.

Mitől lesz egy esemény neve jó?

Rengeteg vélemény van erről. De végső soron három iránymutatás lenne, amivel mi is azonosulni tudunk.

Egy jó név:

1. Megmagyarázza, mi is az esemény. Tehát ha a potenciális résztvevő elolvassa, valamilyen szinten már a név alapján tájékozódnia kell tudni arról, hogy mit kap az eseményen. A név fókuszáljon a rendezvény egy fő, a lehető legmeghatározóbb céljára.
Pl. A Lesbians Who Tech egy olyan esemény, amely olyan névvel rendelkezik, ahol az olvasó azonnal megérti, hogy ki a közönség, és milyen résztvevők lesznek ott.

2. Izgalmat generál a közönség számára. Az egyszerű nevek az igazán nagyszerűek.

3. De az izgalmas nevek még annál is jobbak. Nyilván az a magic, ha ezen két dolog egyszerre teljesül.

Egy névből tehát jó, ha már első olvasásra kiderül, hogy:

  • miről szól

  • mit kínál

  • ki a célközönség

  • mi a célja

Ezen információk egyike, mindegyike, ha benne van a névben, és az még ráadásul rövid és frappáns, valamint különlegesen is hangzik… na jó, jó, persze, ébredjünk fel, ennyi mindennek nehéz megfelelni. Valóban. És nem is kell mindennek, hiszen rengeteg csodálatos eseménynév van, amely nem követi a fenti szabályokat, mint például a Content Marketing World vagy a Golden Raspberry Awards. Megvannak a saját erősségei és gyengeségei, mint bármely más névnek, de mégis működnek, mert legalább egy paraméternek megfelelnek a fentiekből. Aztán ki tudja, lehet, hogy pont a te eseményneved lesz az úttörő a világ következő legendás eseménynevei között.

Az esemény elnevezésének módja

Amikor a régi vágású ötletbörzék nem vezetnek eredményre, akkor jön el az ideje, hogy kezedbe vedd az irányítást, és a következő gyakorlatok mentén haladva megalkosd magad a tökéletes nevet.

Ne feledd: a tökéletes név megalkotása ott kezdődik, hogy definiálod az eseményedet, és hogy mit szeretnél vele elérni. Ezeket szem előtt tartva, bármelyik taktikát használhatod, hogy valami igazán egyedi dolgot hozz létre.

1. Vizsgáld meg, milyen nevek léteznek már

Tekintsd át, milyen más népszerű eseménytípusok szerepelnek, melyek hasonlók a tiédhez. Írd be Google-be ezeket a nevet. A keresőmotor további névötleteket dobhat fel neked, amelyekből inspirálódhatsz. Ha a választott nevedre már vannak találatok Google-ban, kezdd újra a tervezést.

2. Egyszerűség, egyszerűség, egyszerűség

Az egyszerűségből nem lehet baj, vagyis ha teljesen nyilvánvalóvá teszi a név, hogy mely közönséget célozza meg, vagy mi a küldetése: például a Forbes Women Summit és az Experience Design Week események remek példák erre.

3. Pop-kultúra

Gondolkodj ma népszerű trendekben, szokásokban, amelyeknek a nevét beledolgozhatod a nevedbe, például ha üzleti találkozót szervezel, mit szólnál ahhoz a névhez, hogy „Beam me up!? 😉
Ha tudod, hogy a közönséged nagy része érdeklődik valami közös dolog iránt, gondolj egy ahhoz kapcsolódó/kapcsolható névre.

4. Mozaikszavak, véletlenszerű szókapcsolások

Improvizálhatsz is: gondolj végig kulcsszavakat, melyek leginkább kifejezik eseményedet, és próbáld ki, hogy ezeket a szavakat bizonyos sorrendben egyszerűen egymás után állítod, hátha működik, például: Vegák tavaszi teadélutánja, na most ez lehet, hogy nem a legjobb példa, de érted, mire gondoltunk. 😉 Az is egy lehetőség, hogy két szót összemosol, például a videókonferencia helyett VidCon-nak nevezed a rendezvényedet, és máris kitaláltál valami új, trendi nevet.

Ha a név már létezik, amit kitaláltál, a szinonimaszótár is nagy segítségedre lehet, válaszd ki benne jellemző kifejezések szinonimáit, és kezdd újra a gondolkodást a fentiek szerint.

Szerintünk ezek után most már készen állsz a csodálatos eseménynevek létrehozására, ha mégsem, kérj segítséget tőlünk, írj nekünk. További rendezvényszervezéssel kapcsolatos témákkal hétről hétre jelentkezünk, kövess minket.