Csak profira érdemes bízni? Íme a legjobb catering trükkök.
Az étkeztetéshez, a jó cateringhez szakmai felkészültség szükséges. Aki tud főzni, az még önmagában nem elég ahhoz, hogy catering szolgáltatást szervezni, bonyolítani tudjon. Összetett feladat ugyanis. Egy jó vendéglátót nem riaszt vissza nagy mennyiségű étel szervírozása sem, hiszen folyamatosan áramoltatni képes a fogásokat fennakadás és kínos várakozás nélkül. Pénzt, időt és jelentős mennyiségű stresszt lehet megspórolni az alábbi 6 catering tipp betartásával. A megfelelőbb élelmiszer-higiéniától kezdve, a vendégek kívánságainak figyelembevételén túl is számos tényező van, melyet elvárhatunk egy profi cateringestől az elkészített fogások magasabb szintre emelésére, és az előkészítési folyamatok zökkenőmentessé tételére.
Ha szeretnéd a blogot meghallgatni, akkor az alábbi elérhetőségen megteheted.
1. Előkészítés
Amit lehet, lehetőleg elő kell készíteni a vendégek fogadása előtt már jó pár órával:
• Például a hideg ételeket, mint a salátákat. Ezeket letakarva munkalapon vagy hűtőben kell tárolni természetesen öntet nélkül, mert azok eláztatják a salátát, és összeesik tőlük a friss zöldség.
• Az öntetet is hűtőben kell tárolni, kiváltképp, melyek nyers tojást tartalmaznak.
• A zöldségeket is elő lehet készíteni, meghámozni, felvágni, de gyümölcsöknél nem tanácsos, hiszen megbarnulhatnak.
• Az evőeszközöket és edényeket folyamatosan ellenőrizni kell, és előzőleg higiénikussá tenni.
• Gondoskodni kell az asztalokról, és előkészíteni, akárcsak a kínálópultokat.
• Mindig biztosítani kell plusz helyeket az esetleges, nem várt érkezőknek.
• A vizes poharak, kancsók is már előkészíthetők, ezek apró dolognak tűnnek ugyan, de összeadódnak, és tényleg sok időt jelent, ha nem akkor kell ezekkel is kapkodni, amikor a vendégek már megérkeztek.
• A hűtőben elegendő helyet kell biztosítani a fogások számára.
A korai felkészülés különösen akkor fontos, ha partira vagy nagy létszámú estélyre, gálára van kilátás; ha előkészülünk, gond nélkül lehet minőségi cateringet biztosítani kapkodás és hibák nélkül.
2. Finom háttértrükkök, hogy jobb legyen az étvágy
Bizonyos kutatások feltárták, hogy a klasszikus zene ösztönzi a fogyasztást, és egyes dekorok is befolyásolják a vendégek hangulatát. A meleg színek, például a vörös és a narancssárga, növeli az étvágyukat. Ügyelni kell azonban arra, hogy ne essünk át a ló túloldalára, tehát ne fogadjuk őket pirosra festett fa
3. Az élelmiszer-higiénia prioritása
Mindig az élelmiszerek higiéniai törvényeinek megfelelõen kell az élelmiszereket beszerezni, tárolni, kezelni:
• Érdemes használni színkóddal ellátott vágódeszkákat a keresztszennyezés elkerülése érdekében – például piros a nyers hús esetében, kék a nyers hal esetében, zöld a zöldségek és gyümölcsök esetében, a barna a gyökérzöldségek számára, a fehér a sütőipari és tejtermékek esetében.
• Külön táblával kell jelölni az allergén mentes ételeket.
• Hűtőszekrény higiénia: a nyers húst tartalmazó ételeket az alsó polcon kell tárolni, ellenőrizve, hogy a hőmérséklet 1 és 4 ° C között legyen.
• Mindig rendet kell tartani az előkészületek közepette is, hiszen a rendetlenségben való munka nem csak stresszes, hanem óriási higiéniai kockázatot is jelent.
• Az üres élelmiszer hulladékot és csomagolóanyagokat el kell távolítani a munkafelületről, hogy hely szabaduljon fel.
• A gyors, gyakori törlés megakadályozza a baktériumok és az allergének elszaporodását.
• Az ételekkel foglalkozó személyzet fogja fel a haját, és vágja le körmeit, miközben ételt készít elő, és legjobb mindent tiszta kötényben intézni.
4. Meghallgatni a vendégeket
A megjegyzések és panaszok lehetőséget adnak, hogy a későbbiekben javítsunk az ételek változatosságán, a kiszolgálás színvonalán, stb. Minden kritikát érdemes türelemmel meghallgatni, és reagálni is erre, lehetőség szerint pozitívan.
Biztosítani érdemes az ügyfeleknek úgynevezett panaszfüzetet vagy egy webhelyet létrehozni a visszajelzésekhez. Minden visszajelzésre válaszolni illik, és köszönetet mondani az észrevételért. Azok a vendégek, akik úgy érzik, hogy szívesen meghallgatták őket, és foglalkoztak a problémáikkal, biztosan jó hírét keltik az adott rendezvénynek – catering szerviznek.
5. Praktikus menü?
Igen, néha sok vendéglátó túl sokat, sokfélét kínál. A túlságosan bő, csapongó ételfelhozatal nemcsak a vendéglátó határozatlanságáról árulkodik, hanem pénzpazarláshoz is vezet, hiszen az 50 vagy annál több étel elkészítése rendkívül sok időt és hozzávalót igényel.
Ha kevesebb, de minőségibb ételfajtát kínálunk, az azt is eredményezi, hogy a vendégek kevesebb időt töltenek a válogatással, ami szakmai konferenciákon például kulcsfontosságú, hiszen nincs lehetőség órákig tartó ebédszünetre a feszített napirend miatt.
Fontos az ételek elnevezésének korrekt megjelenítése, az összetevők rövid, tömör megfogalmazása – mert a vendégek arra kíváncsiak, mi van az ételben, és nem arra, hogy mely országból származik, és milyen metaforákba burkolt ízeket takar.
6. Finom ételhez kedves vendéglátó illik
A finom ételeket még különlegesebbé teszi, ha kedves felszolgáló személyzet kínálja őket. Egy mosoly, és egy kis barátságosság extra fűszer minden fogás mellé. Ezért fontos, hogy pozitív, nyitott, lelkes segítőket kell a catering mellé szervezni.
A minőséget tovább emelhetjük, ha az ételeket készítő neves séf a helyszínen is megjelenik, hiszen az emberek értékelik a folyamatok mögött álló személyekkel való találkozás lehetőségét.
Mint a fentiekből is látszik, a catering is lehet sikeres, de lehet unalmas, átlagos is. Hogy biztosan az előbbihez legyen szerencsénk, érdemes szakemberre bízni a szervezést. Ajánljuk is a szerintünk egyik legjobbat: https://horizontiroda.hu/catering/