5 hiba, amit könnyű elkövetni virtuális eseményeken

5 hiba, amit könnyű elkövetni virtuális eseményeken

A virtuális esemény az utóbbi időben általánosabban elfogadottá vált, mint gyakorlatilag egyedül járható rendezvényes út. Ennek ellenére nem sok eseménytervezőnek van tapasztalata a témában, hiába álltak át legtöbben már a járvány kezdetén erre a megoldásra. Mert a virtuális eseményekkel kapcsolatban továbbra is rengeteg tévhit van, és gyakran sem a rendezvényesek sem a megbízó vállalatok nem tudják, hogy a résztvevők számára mely tényezők nyújthatnak maximális virtuális élményt, illetve mik azok a dolgok, amelyek tönkre tehetik azt. 

Mivel offline események augusztus 15-ig még mindig nem szervezhetők (a 200 főt meg nem haladó esküvőkön és a temetéseken kívül), ezért most összeszedtünk egy listát 5 olyan fontos hibáról, amelyet kerülni kell, hogy amíg visszaáll a régi rend, addig is valóban élménygazdag virtuális események szerveződjenek, például többszáz fős céges konferenciák, webináriumok esetén. 

# 1 Nehéz PowerPoint-os tartalom

A közönség figyelmének fenntartása az egyik legnehezebb feladat a sikeres virtuális esemény összeállításakor. Az összeállított tartalmad kulcsszerepet játszik abban, hogy a közönség figyelmét hogyan és milyen hosszú időre tudod lekötni. Mert a figyelmük bizony rövid. Egy száraz, PPT prezentációra épülő, 1000 slideon át tartó prezentációs gyötrelem biztosan nem fogja lekötni őket túl hosszan, teljesen mindegy, hogy a levetített oldalakon található tudásanyag valójában mennyire értékes vagy mennyi munkádba került azt összeállítani. Összpontosíts inkább a látványos, vonzó tartalmakra, videókra, a rövid, de ütős történetek elmesélésére, úgy bizonyosan több infó megragad nézőidben az online eseményedből. 

# 2 Túl bonyolult, túl szakmai tartalom

Ha figyelmen kívül hagyod azt, hogy ki a célcsoportod, hogy a hallgatóságod mennyire lesz befogadó, mennyire fogja érteni az általad elsorolt szakkifejezéseket és módszertanokat, azzal az egyik legnagyobb hibát követed el. Ha kínai lesz számukra az, amit hallanak, nemcsak, hogy figyelmüket veszíted, hanem gyakorlatilag semmit nem tudsz átadni a hallgatóságnak. És bár a 21. században élünk, és a technológia mindenütt jelen van, ez mégsem jelenti azt, hogy mindenki tech-szakértő vagy online guru, ezért ne bonyolítsd túl a mondandódat, kerüld a nehéz szakzsargont, és a high tech témákat. 

# 3 Túl hosszú előadások

Egy hosszú előadás az előadónak és a befogadónak is problémás lehet. Az előadónak azért, mert rengeteg előzetes munkát igényel összeállítani, valamit előadni is fárasztó, a befogadónak pedig a fentiekben már tárgyalt okok miatt, tehát, hogy egyszerűen emészthetetlen lesz, emellett ha túl sok idejét akarod lekötni a hallgatóságnak, az is kontraproduktív lehet. Több naposra elnyújtott online esemény helyett igyekezz egy napra összpontosítani az előadást, több hosszabb szünettel. Így a hallgatóság nem merül ki már az első etapnál, sőt, épp ellenkezőleg, a szünet után alig várják majd a folytatást. 

# 4 Rossz prezenter kiválasztása

Tegyük fel, hogy megtetted a helyes lépéseket, és sikerült elkerülnöd az 1., 2. és a 3. hibát, és nemcsak rendkívül érdekes tartalmat állítottál össze, hanem eszméletlenül rendkívül érdekes tartalmat. Ám ezen törekvések hiábavalók, ha nem a megfelelő előadókat választod ki az online rendezvényedre. A prezenternek egy hiteles, az előadott témákat illetően releváns tapasztalattal rendelkező egyénnek kell lennie, aki lehetőség szerint jó műsorvezetői vénával is meg legyen áldva, tehát fesztelenül tudjon beszélni, előadni, kérdésekre válaszolni, érdekes maradni az előadás teljes egésze alatt. Jól bánik a kamerával, karizmatikus, olyan személy, aki mágnesként tapasztja magára és mondandójára a tekinteteket és a füleket.

# 5 Nem gondolsz főpróbára, és nem bérelsz fel valóban hozzáértő virtuális rendezvényes céget

A próba kötelező. A próba kötelező! A próba kötelező!!! Mindig! Ezt ismételgesd minden alkalommal, amikor online eseményben gondolkozol. Mindig le kell tesztelni előtte a fényeket, a hangot, a számítógépeket, stb. Ellenőrizz mindent, amiben csak hiba állhat be, és azt is, amiben szerinted nem. Mert bizony az is elromolhat. Hogy a hibákat elkerüld, jól teszed, ha valóban hozzáértő virtuális rendezvényes céggel dolgozol együtt, akiknek már van tapasztalatuk a témában. Nemcsak próbálkoznak, hanem korábbi munkájuk sikereiből, kudarcaiból tudják, mi hogyan működik JÓL. 

A fenti hibákat elkerülve biztosabban borítékolhatod, hogy sikeres lesz online rendezvényed. Mi is igyekszünk így tenni a május 21-én tartandó, élő és ingyenes webináriumunkon, ahol Varga Péter rendezvényszarkértőtől tudhatod meg, hogyan szervezz élménydós céges rendezvényprogramot. Ha érdekel, várunk téged is!

INGYENES 37 OLDALAS ESETTANULMÁNY

Hogyan szerveztünk meg 3 hónap alatt egy 1 300 fős, 25 éves jubileumi nemzetközi céges
gálarendezvényt a CaliVita® International számára?

Töltsd le az idehaza ritkaságnak számító, ingyenes esettanulmányunkat és tanulj azokból a módszerekből, amikkel te is élménydús és kiemelkedően sikeres rendezvényeket tudsz majd szervezni!