Népszerűsítsd a rendezvényedet a „newsjacking” erejével
„Newsjacking”, azaz hírrablás során gyakorlatilag fülön csípsz egy népszerű hírt, eseményt, és reagálsz rá. Ennek nyomán pedig egy csapásra növelheted a márkád iránti elköteleződést, valamint az eseményed iránti érdeklődést is.
A „newsjacking” kifejezés Meerman Scottól származik, és mint technika, a PR és a tartalommarketing határmezsgyéjén mozog.
A jól alkalmazott „newsjacking” technika előnyei:
Keresd a tematikus tartalmakat, hiszen ezek a rendezvényszervezés aranybányái lehetnek
Helyek, ahol keresgélhetsz: számodra értékes (releváns) híroldalak, szakmai csoportok.
A téma lehet legyen aktuális, vagy csak nagyon fontos, a lényeg az, hogy elsőként, vagy az elsők között csapj le rá, hiszen a később ébredőkre már nem lesz annyira kíváncsi a közönség. Az ok: mivel a hírt akkorra valószínűleg már az összes konkurensed felfedezte magának, ergo az adott hír folyik az összes csapból, így elillan az újdonság varázsa.
Tipp: olyan híreket keress, amely biztosan érdekelheti a célcsoportodat. Ha nem így van, inkább ártasz vele, mint használsz.
Válj eggyé a sztorival, és érd el, hogy amikor a célcsoportod az adott hírt hallja, a márkád, és az eseményed is eszébe jusson, mégpedig a lehető legpozitívabb értelemben.
Mit tehetsz egy „newsjacking” jellegű hírrel?
Így dolgozik a „newsjacking”: a talált releváns hírrel kapcsolatban oszd meg a véleményed, tapasztalataid, esetleg kutatási eredményeidet.
A lényeg, hogy értékes tartalmat hozz létre. Ez lehet videós, avagy blogbejegyzés, egy Facebook poszt, vagy akár egy hirdetés, amelyekben természetesen nem szorítod a háttérbe az aktuális eseményedről való híradást sem.
Ha elindítasz egy, a célcsoportod számára érdekes diskurzust, akkor nyert ügyed van, hiszen a láthatóság, és a megosztások által egy nagyon széles közönséghez jut majd el az esemény híre.
Sőt, amikor rákeresnek az emberek a hírre, te is ott leszel az első találatok között! Hát nem nagyszerű? Új közönséget szerzel, a régi vásárlóid, ügyfeleid pedig büszkék lesznek rád, és megbizonyosodnak arról, hogy jól döntöttek, amikor melletted és a termékeid/szolgáltatásaid/rendezvényeid mellett tették le a voksukat.
Nem lesz könnyű
Figyelned kell rá, hogy hű légy a márkádhoz. Nem célravezető meghazudtolni magad némi elillanó dicsőségért. Ha mégis megteszed, ne csodálkozz majd, hogy a közönséged fogalomzavarban szenved majd, és nem tudja hová tenni a céged.
Cselekedj időben! Ne csak arra figyelj, hogy már akkor résen legyél, amikor a hír még éppen hogy csak kibújt a tojásból (a hír életciklusának csúcsán), hanem arra is, hogy legyen neki időd megágyazni, azaz még legyen idejük az érdeklődőknek jelentkezni az eseményre.
Amit tudnod kell: nagyon kevés kivétellel ezek a hírek kérész életűek, így csak egy esélyed van, hogy kiaknázd belőle a legtöbb hasznot
Ha bizonytalan vagy, mert még sosem csináltál ilyet, és megteheted, akkor vonj be a tervedbe egy PR szakértőt is.
Vedd fel a kapcsolatot hírújságokkal, és juttasd el a saját híred hozzájuk sajtóközleményként. Úgy írd meg a tartalmad, hogy az újságírók és a média is felkapja rá a fejét, és hivatkozzanak rád. Azaz ne az unalomig lerágott csontot vedd elő, hanem adj a hírnek egy vadiúj perspektívát, egy szokatlan megközelítést.
Élj te is a „newsjacking” lehetőségével, és még akkor is több érdeklődőre számíthatsz a rendezvényeden, ha nem épp a legérdekesebb témát dolgozza fel. Gyorsan, jól, és a kellő időben alkalmazott „newsjacking” csak hasznot hoz a céged konyhájára.
Ha folyamatosan pásztázod a híreket, vannak kapcsolataid újságírókkal, kreatív vagy, és még a kulcsszavakat sem hanyagolod el, akkor biztosan rátalálnak az eseményedre.
A RendezvényBiblia című könyvemben rengeteg rendezvénnyel kapcsolatos kulisszatitkot árulok el!