Influenszermarketing a rendezvényszervezésben 2. rész
Az influenszerség jelenleg az egyik „legfenszibbnek” tűnő foglalkozás manapság, és miután tisztáztuk, kik is azok az influenszerek, térjünk rá, hogyan használhatunk influenszereket a rendezvényszervezésben.
Mit várjunk el egy influenszertől?
Szakmai felkészültséget mindenképpen. Az influenszerek gyakran kopogtatnak nagyobb cégek ajtaján, hogy a márkát hangsúlyozó posztjaikért cserébe szolgáltatásokat vagy termékeket kérjenek. Jó részüknek elképzelése sincs az influenszermarketing működéséről, csupán egyszerű és kényelmes módját látják a jövedelemszerzésnek, pedig erről sokkal többről van szó.
Egy jó influenszer kommunikációs tematikát ajánl, megmutatja, hogy a márkád hogyan egyeztethető, simítható össze az influenszer személyével eredményesen.
Konkrétan megtervezi a bejegyzései számát, tartalmát, felvázolja, hogy milyen kampányokat készít majd, mely posztokat fogja meghirdetni, és hány elérésre, lájkra, kommentre számítsunk. Ezeket áttekintve már okosan szelektálhatunk az influenszerek között. Aztán vannak olyan influenszerek is, akik már annyira tudatosak, hogy nem adják magukat olyan márkának, szolgáltatásnak, amellyel nem bírnak azonosulni.
Számukra nem létezik a „van az a pénz” elmélet, nem. Pontosan tudják, hogy mi illik a profiljukba, és holmi kisebb megbízásokért nem köteleződnek el, feladva esetleg egy nagyobb együttműködés esélyét. Más influenszerek ezzel szemben havonta váltogatják „álmaik autóját”, mint márkanagykövetek, vagy „életük egyetlen bevált arckrémmárkáját”; szerintem elég egyértelmű, hogy melyik a hitelesebb, és melyikben érdemes neked is gondolkodnod.
Milyen rendezvényeknél vonhatók be?
RendezvényBiblia című könyvemben részletesen áttekintheted az egyes rendezvénytípusok szakmai követelményeit. Ha pedig már minden megvan a tökéletes rendezvényhez, érdemes lehet egyedi utakat felkeresni azok behirdetésére is a nagyobb visszhang érdekében. Új termék bevezetésénél, sajtótájékoztatónál nagyon adja magát a dolog, hogy influenszert vonjunk be. Viszont mivel egy influenszerrel való együttműködés hosszú távon hoz sikert, így 2-3 hónappal egy rendezvény lebonyolítása előtt influenszert bevonni már késő lehet. Ennek mindenképpen több időt kell hagyni.
Az influenszer megágyaz az témának például így:
felvet egy problémát a posztjaiban, következetesen bontogatva azt ki hetek, hónapok alatt. Erre a problémára aztán több, megoldásnak tűnő alternatíva is előkerül, melyekről rendre bebizonyosodik, hogy nem működnek. Aztán „váratlanul” megérkezik A NAGYBETŰS MEGOLDÁS, az adott, bevezetésre kerülő, új termék, végre!
Ehhez koncepcionálisan kell gondolkodni az influenszernek, tervet készíteni, ez egy teljesen megtervezett dolog, nem csupán annyi, hogy „valamit majd kiposztolok az új okostelefonodról, amivel kijöttél a piacon, te meg adj cserébe készüléket nekem, ja, és a barátnőmnek is akkor már”. Lassú építkezésnek tűnik, de csak úgy működőképes és hiteles a márka és az influenszer közötti kapcsolat, amelyből profitálhatunk az adott rendezvényen.
Szakmai értekezletek esetén, különösen, ha azok visszatérő konferenciák, mindenképpen javasoljuk az influenszert házigazdaként vagy meghívott szakmai „sztárvendégként”. Ebben az esetben szakmailag megkérdőjelezhetetlen szószólót kell keresnünk. Számos szakmai területen tevékenykednek influenszerek, legyen az marketing, értékesítés, stb., a lényeg, hogy körültekintő keresgélés után döntsünk annak személyéről. Többnyire soha nem az elsőre eszünkbe jutó, „széthasznált” influenszer a legjobb választás.
Mire kell figyelni az influenszer marketing során?
Korábban több, versenyhivatali elmarasztalást kaptak influenszerek azért, hogy oldalukon ontják magukból a reklámokat, amelyekről azonban nincs feltüntetve, hogy valóban azok. Ezentúl egyértelműen jelölni kell a reklámnak minősülő posztokat, beleértve, hogy ezeken kívül oktatási és tájékoztató célú bejegyzéseket is meg kell jelenteniük a véleményvezéreknek.
Felmérések szerint az USA-ban a megkérdezett cégek csaknem 80%-a dolgozott már együtt influenszerekkel, melyből látható, hogy dinamikusan fejlődő marketingágazatról beszélünk. Folyamatosan bővül az influenszerkínálat, növekvő lehetőségeket adva termékek, márkák és akár rendezvények népszerűsítésére.