Adj helyet a szponzorodnak – avagy digitális brand koncepciók az eseményedre szabva
A digitális brand koncepciók sokkal több értéket nyújtanak, mint a tárgyi eszközök, növelik az esemény fenntarthatóságát, és a szponzorok számára is integrált lehetőségeket biztosítanak.
Mint rendezvényszervező, te is biztosan keresed a lehetőségeket az innovációra. Napjaink szponzorkapcsolatai megváltoztak: a logók és a bannerek kinyomtatásának kora lejárt. A digitális brand lehetőségek sokkal rugalmasabbak és testre szabhatóak, mint más alternatívák, és megnyitják a kreativitás ajtaját.
A szponzorok számára a hagyományos és digitális márkát ötvöző csomag vonzó javaslat lehet.
A digitális és a hagyományos márkázás költségei
Annak meghatározásakor, hogy számodra a digitális vagy a hagyományosabb márkaépítési stratégiák megfelelőbbek-e, számos különböző tényezőt kell figyelembe venni, köztük a költség faktort is. A digitális bérleti díjak számos esetben igen költségesek lehetnek. Azonban ha a helyszínen rendelkezésre áll a szükséges hardver, akkor sokkal olcsóbban megúszhatod.
A digitális brand lehetőségek nem feltétlenül olcsóbbak, mint más alternatívák, de két szempontból biztosan jobbak a hagyományosaknál.
A digitális sokkal fenntarthatóbb
Míg a legtöbb kiállítás promóciós anyagai csak a kukákba dobott szemétmennyiség magasságát növelik, a digitális szponzorálási lehetőségek nem növelik feleslegesen sem a hulladékot, sem a szénlábnyomot.
Az adatok által támogatott brand
A digitális márkázási lehetőség a szponzoroktól nagy mennyiségű empirikus adat gyűjtésére képes. Az aktuális benyomások elemzésének képessége és a márka iránti elköteleződés sokat ad a márkának.
Modern marketingszakemberként az alábbi digitális trükköket illesztheted be az eseményedbe, hogy megjelenési lehetőséget adj a szponzorodnak:
1. Hashtag
A hashtaget már a rendezvény tervezésekor alkosd meg, majd szánd rá az időd és az erőforrásaid, hogy divatba hozd. A hashtag az, amely alatt a rendezvény résztvevői online összegyűlnek, és informálódnak. A szponzort viszont nagyon nehéz ide beilleszteni, hiszen az összetévesztés miatt nagy a veszélye annak, hogy csökken a közönség elköteleződése a céged iránt.
Amit tehetsz: a hashtaget mielőbb oszd meg a szponzorokkal, hogy be tudják illeszteni az üzeneteikbe, és képesek legyenek terjeszteni az esemény hírét.
A szponzoroknak viszont csak akkor van értelme külön hashtaggel (is) megjelenniük az eseményen, ha egyébként is van nekik, esetleg fut egy igazán különleges nyereményjátékuk.
2. Digitális sajtófal
Elég elhelyezni rajta egy szponzori logót, és teszi a dolgát, hiszen olyan helyzetben van, amin keresztül értéket lehet kapni. A digitális sajtófal tartalmához pedig bárki hozzájárulhat.
3.Digitális magazin az eseményről
Nagyobb rendezvények esetében van mód kiadni egy digitális magazint a rendezvény előtt, vagy után. Ebben szintén szerepelhetnek a szponzorok.
4.Konferencia alkalmazás
A konferencia-alkalmazások minden egyes része alkalmas lehet a szponzorálás lehetőségére.
Javasolt megjelenítések:
5. Közösségi média
A legkevésbé költséges szponzorálási lehetőség, amelyet egy esemény kínálhat, az a közösségi média csatornákban rejlik.
Mondj köszönetet a hozzájárulásukért, azonban ha nem próbáltad a termékeiket, szolgáltatásaikat, akkor ne hazudj a követőid szemébe, inkább dicsérd a támogatód profizmusát. Az ilyen típusú hozzászólások értékesek a szponzor számára, mert megoszthatják azt a rajongóikkal.
6. (Online) Játékok
Amennyiben az esemény előtt, alatt vagy után játékot szervezel, könnyen bevonhatod a szponzorokat is. Így a szponzorok nevét szórakozás közben ismerheti meg a közönséged.
7. A szponzor megjelenítése a live stream-en
Bárhogyan is használod az élő streaming szolgáltatást, megjelenítheted benne, hogy ki a stream támogatója.
8.Digitális kijelzők
Ajánlott megjelenítések: rövid videofelvételek, GIF-ek, hurkolt videók.
9. Snapchat
Ne becsüld le az erejét, már nagyon sokan használják.
10. Fotózási lehetőség
A digitális felvételek alsó harmadát kihasználhatod a szponzorok megjelenítésére. Elég néhány sikeres hátteret vagy kelléket kínálnod, és sorba fognak állni a résztvevők, hogy megörökítsék, hogy nálad jártak.
11.Esemény weboldal
Mivel az esemény weboldala egy specifikus nézőtábornak szól, kitűnő terep a szponzorok megjelenítésére.
Eszközök: hirdetések elhelyezése, szponzorált tartalom, videotartalmak.
12.Digitális szerszámkészletek
Nagyszerű lehet az ajándék márkás USB-meghajtó, amin szerepel az esemény neve, és persze a szponzori logók.
13.Esemény utáni elégedettségi kérdőív
A felmérés egyik kérdését odaadhatod a szponzorodnak.
Kívánom, hogy te is megtaláld a legjobb, az esemény céljait támogató helyeket a szponzori üzenetek számára.
Még több hasznos tudnivalót ismerhetsz meg a rendezvényszervezés világáról a RendezvényBiblia című könyvemben.