Adj helyet a szponzorodnak – avagy digitális brand koncepciók az eseményedre szabva

A digitális brand koncepciók sokkal több értéket nyújtanak, mint a tárgyi eszközök, növelik az esemény fenntarthatóságát, és a szponzorok számára is integrált lehetőségeket biztosítanak.

Adj helyet a szponzorodnak – avagy digitális brand koncepciók az eseményedre szabva

Mint rendezvényszervező, te is biztosan keresed a lehetőségeket az innovációra. Napjaink szponzorkapcsolatai megváltoztak: a logók és a bannerek kinyomtatásának kora lejárt. A digitális brand lehetőségek sokkal rugalmasabbak és testre szabhatóak, mint más alternatívák, és megnyitják a kreativitás ajtaját.

A szponzorok számára a hagyományos és digitális márkát ötvöző csomag vonzó javaslat lehet.

A digitális és a hagyományos márkázás költségei

Annak meghatározásakor, hogy számodra a digitális vagy a hagyományosabb márkaépítési stratégiák megfelelőbbek-e, számos különböző tényezőt kell figyelembe venni, köztük a költség faktort is. A digitális bérleti díjak számos esetben igen költségesek lehetnek. Azonban ha a helyszínen rendelkezésre áll a szükséges hardver, akkor sokkal olcsóbban megúszhatod.
A digitális brand lehetőségek nem feltétlenül olcsóbbak, mint más alternatívák, de két szempontból biztosan jobbak a hagyományosaknál.

Adj helyet a szponzorodnak – avagy digitális brand koncepciók az eseményedre szabva

A digitális sokkal fenntarthatóbb

Míg a legtöbb kiállítás promóciós anyagai csak a kukákba dobott szemétmennyiség magasságát növelik, a digitális szponzorálási lehetőségek nem növelik feleslegesen sem a hulladékot, sem a szénlábnyomot.

Az adatok által támogatott brand

A digitális márkázási lehetőség a szponzoroktól nagy mennyiségű empirikus adat gyűjtésére képes. Az aktuális benyomások elemzésének képessége és a márka iránti elköteleződés sokat ad a márkának.
Modern marketingszakemberként az alábbi digitális trükköket illesztheted be az eseményedbe, hogy megjelenési lehetőséget adj a szponzorodnak:

1. Hashtag

A hashtaget már a rendezvény tervezésekor alkosd meg, majd szánd rá az időd és az erőforrásaid, hogy divatba hozd. A hashtag az, amely alatt a rendezvény résztvevői online összegyűlnek, és informálódnak. A szponzort viszont nagyon nehéz ide beilleszteni, hiszen az összetévesztés miatt nagy a veszélye annak, hogy csökken a közönség elköteleződése a céged iránt.
Amit tehetsz: a hashtaget mielőbb oszd meg a szponzorokkal, hogy be tudják illeszteni az üzeneteikbe, és képesek legyenek terjeszteni az esemény hírét.
A szponzoroknak viszont csak akkor van értelme külön hashtaggel (is) megjelenniük az eseményen, ha egyébként is van nekik, esetleg fut egy igazán különleges nyereményjátékuk.

Adj helyet a szponzorodnak – avagy digitális brand koncepciók az eseményedre szabva

2. Digitális sajtófal

Elég elhelyezni rajta egy szponzori logót, és teszi a dolgát, hiszen olyan helyzetben van, amin keresztül értéket lehet kapni. A digitális sajtófal tartalmához pedig bárki hozzájárulhat.

3.Digitális magazin az eseményről

Nagyobb rendezvények esetében van mód kiadni egy digitális magazint a rendezvény előtt, vagy után. Ebben szintén szerepelhetnek a szponzorok.

4.Konferencia alkalmazás

A konferencia-alkalmazások minden egyes része alkalmas lehet a szponzorálás lehetőségére.
Javasolt megjelenítések:

  • napirend: szponzor bemutatása

  • előadók: különleges fejlécszínek alkalmazása a szponzorok esetében

  • kiállító: egy különleges akciót hirdető kiállító kiemelése

Adj helyet a szponzorodnak – avagy digitális brand koncepciók az eseményedre szabva

5. Közösségi média

A legkevésbé költséges szponzorálási lehetőség, amelyet egy esemény kínálhat, az a közösségi média csatornákban rejlik.
Mondj köszönetet a hozzájárulásukért, azonban ha nem próbáltad a termékeiket, szolgáltatásaikat, akkor ne hazudj a követőid szemébe, inkább dicsérd a támogatód profizmusát. Az ilyen típusú hozzászólások értékesek a szponzor számára, mert megoszthatják azt a rajongóikkal.

6. (Online) Játékok

Amennyiben az esemény előtt, alatt vagy után játékot szervezel, könnyen bevonhatod a szponzorokat is. Így a szponzorok nevét szórakozás közben ismerheti meg a közönséged.

7. A szponzor megjelenítése a live stream-en

Bárhogyan is használod az élő streaming szolgáltatást, megjelenítheted benne, hogy ki a stream támogatója.

8.Digitális kijelzők

Ajánlott megjelenítések: rövid videofelvételek, GIF-ek, hurkolt videók.

9. Snapchat

Ne becsüld le az erejét, már nagyon sokan használják.

10. Fotózási lehetőség

A digitális felvételek alsó harmadát kihasználhatod a szponzorok megjelenítésére. Elég néhány sikeres hátteret vagy kelléket kínálnod, és sorba fognak állni a résztvevők, hogy megörökítsék, hogy nálad jártak.

11.Esemény weboldal 

Mivel az esemény weboldala egy specifikus nézőtábornak szól, kitűnő terep a szponzorok megjelenítésére.

Eszközök: hirdetések elhelyezése, szponzorált tartalom, videotartalmak.

12.Digitális szerszámkészletek

Nagyszerű lehet az ajándék márkás USB-meghajtó, amin szerepel az esemény neve, és persze a szponzori logók.

13.Esemény utáni elégedettségi kérdőív

A felmérés egyik kérdését odaadhatod a szponzorodnak.

Kívánom, hogy te is megtaláld a legjobb, az esemény céljait támogató helyeket a szponzori üzenetek számára.

Még több hasznos tudnivalót ismerhetsz meg a rendezvényszervezés világáról a RendezvényBiblia című könyvemben.