Az autósmozik jelenthetik a rendezvényszervezés jövőjét?
Az autósmozik jelenthetik a rendezvény-
szervezés jövőjét?
Amikor a szociális távolságtartás szigorú szabályai kicsit enyhülni fognak, akkor is jó lesz óvatosnak maradni jó ideig a koronavírus megelőzésére vagy újbóli fellángolásának megakadályozására, ezért egyes rendezvényszakemberek azt javasolják, hogy a szakma kezdjen el autósmozikban gondolkodni, mely a filmvetítéseken túl számos rendezvényre adhat lehetőséget és helyszínt biztonságos keretek között. De fejtsük ki, mire gondoltak pontosan.
Az ötlet onnan ered,
hogy bár sok országban már enyhítettek a koronavírussal kapcsolatos megszorító rendelkezéseken, és a rendezvények szervezői nagyon várják, mikor lehet majd újra igazán nagyszabású, nagy létszámú rendezvényt szervezni, a világban több helyen, például Los Angelesben ez még a kanyarban sem látszik. Ezért néhány producer elkezdett kreatívan agyalni azon, hogy például az új mozifilmek premierjeit biztonságosan hogyan rendezhetnék meg. Erre jött egy múltba révedő megoldás, az autósmozi, amely aztán a rendezvényszervezőket is megihlette a saját területükön.
A tervek szerint a nagyobb filmpremierekre az olyan produkciók gyártói, mint a Dolittle vagy a Bad Boys egyedi autós vendéglátó szolgáltatásokkal, vörös szőnyegekkel és a sajtó számára kialakított speciális helyiségekkel rendelkező eseményhelyszínekben gondolkodnak, amelyet a hollywoodi premiereken túl akár más rendezvényeken is fel lehet majd használni.
Az ötlet egyrészt tehát biztonságos, hiszen az emberek közötti távolságtartást tiszteletben tartja, emellett nosztalgikus emlékeket idéz. Erre retro hangulattal rá is játszanának a szervezők, így visszahoznának egy szeletet a múltból, egy olyan szeletet, amelyhez sokaknak pozitív élménye fűződik (ha más nem, akkor a Grease c. filmből Sandy és Zuko randija biztosan beugrik).
A rendezvényesek pedig különösen megörültek az ötletnek, hiszen alig várták,
hogy a közönséget kiszakíthassák otthonaikból, mondván, az online rendezvények sosem lehetnek olyan élménydúsak, mint egy hagyományos rendezvény, az autósmozis ötlet pedig visszahozná az élményfaktort a rendezvényekbe, lehetővé tenné a személyes jelenlétet, a kimozdulás örömét, és kuriózumot kínálna a nézőknek.
Tehát, hogyan is működne pontosan?
Persze ezek még csak tervek, az első brainstormingok eredményei, de alapjaiban véve a vendégeknek az autókkal meghatározott érkezési időben, előre szabályozott helyre kellene parkolniuk sávosan, a kivetítők közelébe, aztán amint az előadás vagy bemutató elindul, a hangot minden autóba bevezetnék egy alacsony frekvenciájú FM állomáson keresztül. A gondosan előre csomagolt, lezártan felszolgálásra kerülő frissítőket, welcome falatokat pedig az autók ablakaihoz lehetne szállítani. Ezen felül a rendezvényesek olyan kreatívak tudnak lenni, amennyire akarnak, mert minden lehetőség előttük áll színesíteni, gazdagítani ezt az ötlet-alapot. Gondolkodhatnak például magával ragadó dekorációban, speciális miliőt alakíthatnak ki, készülhetnek egyedi fotóalkalmazással, mely illik a rendezvényhez, egyedi, különleges szűrőkkel, stb. Az előre csomagolt (akár márkázott) cateringet szintén arculati színekbe vagy a rendezvény koncepciójához illő jelmezbe öltözött személyzet szervírozhatja. Maradhat a klasszik görkoris felszolgáló dressz, popcornnal, hamburgerrel és kólával, hiszen ez már történelem, de minden ettől való elrugaszkodás is ütős lehet.
Egy biztos: nehéz dolguk nem lenne a rendezvényeseknek elvarázsolni a meghívottakat, hiszen teljesen egyedi és újszerű ötletről van szó – az első ilyen eseményeket hatalmas várakozás előzi majd meg, és óriási sajtóvisszhang követi majd.
Ez a koncepció ráadásul rengeteg eseménynél működhet: előadások, koncertek, termékbemutatók, konferenciák, akár társadalmi rendezvények, szertartások is megrendezhetők így, a képzelet és esetleg a büdzsé szab csak határt.
A koronavírus alaposan átírta és átírja a közösségi szórakozás lehetőségeit; ez egy szerethető megoldás lenne arra a cseppet sem szerethető elvárásra, hogy tartsunk távolságot egymástól.
A szórakozás így újra visszatérhetne sokak életébe, igazán méltó, kreatív módon térne vissza a rendezvényszervezés az életünkbe.
INGYENES 37 OLDALAS ESETTANULMÁNY
Hogyan szerveztünk meg 3 hónap alatt egy 1 300 fős, 25 éves jubileumi nemzetközi céges
gálarendezvényt a CaliVita® International számára?
Töltsd le az idehaza ritkaságnak számító, ingyenes esettanulmányunkat és tanulj azokból a módszerekből, amikkel te is élménydús és kiemelkedően sikeres rendezvényeket tudsz majd szervezni!