Rendezvényes brainstorming: mutatjuk a legjobb ötleteinket neked!

Ugye egyetértünk abban, hogy minden jó rendezvény alapja, magja egy-egy nagyon jó ötletből kell, hogy fakadjon. Egy jó ötlet nélkül nincs semmi újszerű vagy emlékezetes. Az ötletelés pedig mint olyan, kötelező kellene, hogy legyen minden rendezvényszervezési folyamatban. A brainstorming alapvetően a kreativitás felszabadítása az új utak keresése felé. Felbecsülhetetlen értékű szerepet játszik a marketingstratégiákban, új termékek fejlesztésében, és igen, a rendezvényszervezésben is.

Mi is a brainstorming?

Hagyományosan csoportos ötletelési tevékenységet jelent, amely során szándékosan járatod az agyadat arra vonatkozóan, hogy megoldást találj egy problémára, vagy kitalálj valami olyasmit, ami újító, ami más, ami még nem volt.

A brainstormingban azért van fontos szerepe a csapatban működésnek, mert a másik ember ötletei, bedobott félmondatai inspirálhatnak téged is egy-egy új gondolatra. Ennek okán néha teljesen puzzleszerűen jön létre egy-egy ötlet, több, más-más emberektől származó ötletmorzsából. Vannak, akik szeretik ezt a fajta közös gondolkodást, de más típusok inkább saját gondolataikba merülve szeretnek elmélázni a megoldáson. Mindkettőnek van helye, mindkettő vezethet eredményre.

Mikor lehet szükség brainstormingra?

Ha felmerül egy probléma vagy új projektbe kezdesz, az ötletgyűjtés a legjobb módja annak, hogy haladj előre, mert hatékonyabbá teszi a problémamegoldást. Azonban fontos megjegyezni, hogy nem csak a projekt elején lehet rá szükség.

Rendezvényszervezés során a koncepció megalkotásához is lehet szükség brainstormingra vagy a helyszín kitalálásánál, de már a megvalósítás folyamatában is felmerülhet a szükségessége, a technikai paraméterek megadásánál, a kivitelezési teendőknél.

Amikor úgy érezzük, hogy kicsit megrekedtünk valamelyik folyamatban, hívjunk össze egy brainstormingot, mert több koponya több mint egy alapon, hamarabb juthatunk megoldásra.

A közös ötletelésnek is vannak viszont szabályai, van etikettje, ezek:

  • Gyűjts össze annyi ötletet, amennyit csak lehet, mielőtt bármelyiket elkezded megfontolni

  • Soha ne bíráld, szóld le a másik résztvevő ötleteit

  • Kerüld a látszólag őrült ötletek bedobálását, nem visznek előbbre

  • Fejleszd a jónak tűnő alapötleteket, gondolkodj tovább rajtuk, ne hagyd őket elsorvadni, ha látsz bennük fantáziát

Nekünk is van pár jó ötletünk, amelyet most összegyűjtöttünk neked a rendezvényszervezési területről. Ezek javarészt technológiai megvalósítást könnyítő ötletek, tippek, igyekeztünk összeszedni jó pár dolgot, amire érdemes gondolnod és odafigyelned a perfekt kivitelezéshez:

  • gondold végig, hogy a helyszínen milyen internet sávszélesség létezik, mennyire terhelhető, kell-e kiépíteni internetet

  • a Wi-Fi hálózat nevét nevezd el a rendezvény neve alapján

  • a Wi-Fi kiépítésénél vedd figyelembe, hogy egyes vendégek 2-3 eszközzel is csatlakozni fognak a hálózathoz

  • ha komoly internethasználatra fogsz igényt tartani, pl. élő bejelentkezés esetén, akkor mindenképpen vezetékes, optikai internetet igényelj/építs ki

  • gondolj rá, hogy a szállás létre tud-e hozni saját, csak a rendezvényhez köthető microsite foglalási oldalt – mindenképpen hasznos lehet

  • ellenőrizd, hogy bankkártyás fizetést elfogad-e a helyszíned

  • van-e és ha igen, akkor hány multifunkciós mobil töltőpont a helyszínen, illetve kell-e kiépíteni

  • próbáld ki a chatbotok használatát szálláshely foglalásához, melyet sikeresen alkalmazhatsz SMS-ben vagy Facebook Messenger-nél

  • regisztrációs oldalad mindenképpen reszponzív legyen; mobilon és tableten is ütősen nézzen ki

  • használj úgynevezett „Captcha” kódot weboldaladon a spam támadások ellen

  • telepíts automata, önkiszolgáló „kiosk”-okat, amelyekkel automatikusan tudod beléptetni a vendégeidet

  • olyan online szolgáltató céget válassz, akinek erős szerverparkja van

  • szoftvereid GDPR kompatibilisek legyenek

  • használj gobókat (rendezvénybibliából meg tudod mi az) a rendezvényvilágításnál, mert az egyik legjobb módja, hogy megjelenítsd a céged logóját

  • ha modern technológiai eszközöket alkalmazol, soha ne felejts el tesztelni, tesztelni és tesztelni

Remélem, hasznosnak találtad ezt a kis ötletelést tőlem, használd fel bátran a következő rendezvényes brainstormingodon, ahol a RendezvényBiblia című könyvemet is biztosan nagy haszonnal forgathatjátok.