Influenszermarketing a rendezvényszervezésben 1. rész

Mi az, és mire jó az influenszermarketing a rendezvényszervezésben, szóba jöhet-e, ha rendezvényekről van szó, érdemes-e használni ezen a területen? Két részes sorozatunkban utánajárunk.

influenszermarketing a rendezvényszervezésben

Pár éve még énekesek, előadóművészek szerepeltek úgynevezett testimonial reklámokban, ma pedig már influenszerek funkcionálnak reklám szószólókként. Az influenszerség mára szinte szakmává kezdi kinőni magát olyannyira, hogy itthon gyerekeknek szervezett influenszer tábor is volt a nyáron, hogy készüljön az utánpótlás. Nézzük meg, kik is az influenszerek, hogyan használhatjuk őket a rendezvényszervezésben és milyen hatékonysággal.

Kik azok az influenszerek?

Az influenszerek definíció szerint a „másokat befolyásoló emberek”, azaz a véleményvezérek. Semmiképpen sem keverhetők össze a celebekkel, akik egy teljesen más kategóriát képviselnek. A marketingben régóta használunk előszeretettel celebeket, közszereplőket, akik testimonial kampányokban „vallanak szerelmet” egy terméknek vagy szolgáltatásnak, amely reklámozására felkérték őket. Ezek többnyire maximum 1-2 hónapig tartó televíziós vagy óriásplakát kampányok; jobb esetben a megbízó cég 1-2 évre is „lefoglalja” az adott celebet, de rosszabb esetben, ha erre nincs keret, akár már a következő hónapban egy konkurens termék reklámozásánál láthatjuk viszont az adott hírességet. A hitelesség tehát itt jócskán megkérdőjelezhető.

influenszermarketing rendezvényszervezés

Ezzel szemben az influenszerek tudatosan kiépített rajongói bázissal rendelkeznek, bizonyos témakör köré szervezve rajongóikat, illetve e köré építve mindennapi kommunikációjukat. Mivel ezen témában posztolnak folyamatosan és következetesen, ezért követőik valódi érdeklődést mutatnak irántuk és véleményük iránt.

Ha okosan használunk influenszert egy kampányban, a képzeletbeli hitelességi ráta az egeket verdesheti.

Az influenszerek Instagram oldalt vezetnek, blogolnak, Youtube videókat készítenek. Vannak a mikro influenszerek csupán néhány ezer követővel, a makro influenszerek 100-500 ezer követővel, és a mega influenszerek 500 ezer követő felett.

Hogyan keressünk influenszereket?

Sokakat a követőszám azonnal meggyőz – tévesen, mert ez legtöbbször nem mérvadó. Az „okos”, rutinos, körültekintő influenszerhasználók a maximum néhány tízezres követőtáborral rendelkező influenszerekkel dolgoznak együtt, megfigyelve oldalunk aktivitását, a kommenteket, megosztásokat.

Amikor influenszert keresünk, először is határozzuk meg a célt, hogy mire szeretnénk őt felkérni, majd alaposan nézzünk körbe az influenszer piacon. Nézzük meg, hogy az adott körben, amire influenszert keresünk, kik a hiteles véleményvezérek. Ez hosszú kutatást igényel. Tanulmányozzuk őket, mikor mit posztolnak, miről szólnak a bejegyzéseik. Figyeljük meg az Insta sztorijaikat, hogy be tudunk-e kapcsolódni az életükbe úgy hitelesen a termékünkkel vagy szolgálatásunkkal, hogy az ne tűnjön erőszakos reklámnak – mert a jó influenszermarketing (lehetőleg) észrevétlenül reklámoz.

Sok influenszer úgy gondolja, hogy a megbízó cég tegye össze a kezét, amiért a cégét bármilyen módon megjelentetni az Insta oldalán. Ez nem így működik. Kölcsönös érdek kell, hogy összekapcsolja őket.

Milyen célokra használható influenszer?

Rendezvényes viszonylatban elsősorban új termék bevezetéséhez kapcsolódó sajtótájékoztatók vagy szakmai értekezletek esetén lehet jó ötlet influenszereket fogadni. Cikkünk következő részében kifejtjük, hogy hogyan.

Mennyibe kerül egy influenszer?

Egy influenszernek többnyire nincs listaára, fizetsége több mindentől függ. Van, amikor konkrét pénzösszegért vállalják az együttműködést, máskor megelégszenek egy szolgáltatással vagy termékkel ajándékként, megint máskor akár teljesen ingyen is elvállalják a megbízást, mert annyira szeretik az adott márkát, azonosulnak vele.

Milyen hatékonysággal használhatók influenszerek a rendezvényszervezésben?

Általánosságban igaz, hogy hosszú távú befektetés egy influenszer használata. Ne várjunk csupán egy-két poszttól sikert. Az ismétlés, a termék folyamatos jelenléte az influenszer saját oldalán, annak használata, a véleményvezér lojalitása hosszú távon fizetődik ki a megbízó cég számára. Akár 1 éves periódusra is szükség lehet. Mivel rendezvények esetén ez igen hosszadalmas idő volna, így leginkább ismétlődő rendezvénysorozatoknál lehet hatékonyan influenszerekkel együtt dolgozni.

Cikkünk következő részében átnézzük, hogy ajánljuk-e influenszerek bevonását rendezvényszervezésnél, elsősorban céges rendezvények esetén.

Addig pedig ajánljuk figyelmedbe a RendezvényBiblia című könyvet, ahol minden kérdésedre választ kapsz rendezvény lebonyolítás témában.

Ha szeretnéd elolvasni a folytatást, akkor kattints ide:

Influenszermarketing a rendezvényszervezésben 2. rész