Így lehet profi a beltéri rendezvényed

Így lehet profi a beltéri rendezvényed

Amikor rendezvényhelyszíneken gondolkozol, szezontól, időjárástól függetlenül elsőre valószínűleg beltéri rendezvényhelyszínek jutnak az eszedbe. Miért? Mert tudod, hogy a kültériekkel szemben számos azonnali előnyük van, amelyekkel nem vállalsz rizikót a nyakadba. Ez sok esetben valóban így is van, de egy beltéri rendezvényt is tudni kell profin megszervezni.

Na, de kezdjük az elején, miért/mikor dönts beltéri rendezvények mellett? 

  • őszi, téli, tavaszi rendezvények esetén, hiszen a zárt tér időjárás biztos

  • közepes számú meghívott esetén (500 fő alatt)

  • ha szeretnéd élvezni azt a könnyebbséget a szervezés során, melyet egy épület adott stíluskeretei kínálhatnak

  • ha érzel magadban annyi kreativitást, hogy bármilyen rendezvénykoncepciót meg tudj valósítani zárt, fix térben

  • bizonyos rendezvénytípusok esetén, például üzleti konferenciáknál

  • amikor az is szempont lehet, hogy például egy szállodában megrendezett esemény esetén a vendégeket ott helyben szállásolhatod el

  • amikor nem aggódsz azon, hogy egy bérlemény épületdekorálással, átalakítással kapcsolatos előírásait, szabályait be kell tartanod, sőt, szereted is a kihívásokat

  • amikor rendezvénykoncepciód kifejezetten egy létező épülethez szabtad, melynek hangulata hozzájárul eseményed színvonalának, nívójának emeléséhez

Néhány mindig szem előtt tartandó szempont, ha beltéri eseményt szervezel:

• Helyszínválasztás
Honnan érkeznek majd a vendégek, könnyen meg tudják közelíteni a rendezvényhelyszínedet? 

• Milyen időjárással kell számolnod?
Fontold meg a hónapnak, évszaknak megfelelően, hogy biztosan beltéri eseményt szervezz-e.

• Milyen a helyigénye a rendezvénynek?
Egy beltéri rendezvénynek a fix belső tér okán mindig létszámkorlátja van.

• Parkolók kérdése
Beltéri esemény esetén is ügyelj a kényelmes parkolási lehetőségre!

• Árak tekintetében
Sok esetben kedvezőbb árú lehet egy beltéri esemény szervezése, hiszen nincs szükség annyi, a rendezvény szempontjából fontos eszköz telepítésére.

• Egyszerre beltéri és kültéri
Az is előfordulhat, hogy egy fix épületben tartott eseményed udvarán még plusz sátrat is felállítasz az eseményedhez, így egyszerre kell készülnöd beltéri és kültéri rendezvényre.

Amikre biztosan nem lesz gondod beltéri rendezvénynél:

  • Időjárás:
    Egyértelmű, ha esik, ha fúj, a rendezvényedet semmi sem zavarhatja meg.

  • Kényelem:
    Egy beltéri rendezvény garantálja a vendégek kényelmét, ha csak a központi fűtésre vagy hűtésre gondolunk, hiszen az határozottan jó, ha a helyiségben lévő hőmérséklet szabályozható.

  • Felszerelés:
    Bizonyos pontig ezzel sincs gond, hiszen legalább egy alapvilágítás van minden beltéren, esetleg hangberendezések is ki vannak építve már, és csak a teljesítményük felturbózása a feladat. Belső téren mindig van mosdó, kézmosási lehetőség is.

  • Zaj:
    Beltéren nem kell aggódnod külső hanghatások miatt vagy más, a tiéddel egy időben folyó rendezvénytől, mely túlharsogja a tiédet.

    Ingyenesen letölthető decibel mérő applikáció

  • Biztonság:
    Értelemszerű, hogy falakkal és ajtókkal határolt területen ezzel is ki van pipálva egy fontos terület.

Amikkel viszont számolnod kell:

  • Tér:
    Ez mindig adott tényező, az eseményhelyszínül választott tér, a helyszín adottságai sok minden korlátozhatnak. Vannak méretkorlátok, maximális kapacitás, biztonsági korlátozások, ezekre fel kell készülnöd.

  • Logisztika:
    Ha a helyszíned nem rendelkezik a legmegfelelőbb parkolóval, szállítási rámpával, dokkokkal stb., az kihívást jelenthet az olyan gyártók számára, akik az eszközöktől és dekorációktól próbálnak gondoskodni; ez szintén a te előkészítő munkádat igényli.

  • Szabályok:
    Előfordulhat, hogy az ötleteidet minimálisan át kell alakítani ahhoz, hogy megfeleljen a létesítmény bizonyos szabályainak (például múzeumok esetén mindenképpen). Tudd meg, mi ezek a szabályok, mielőtt aláírnád a szerződést.

Mint láthatod, a beltéri helyszínek számos előnnyel rendelkeznek, melyek megkönnyíthetik a tervezési folyamatokat, de a helyes tervezés és a helyszíni ellenőrzések kulcsfontosságúak itt is.

Rendezvénytipp

Amióta betiltották a beltéri cigarettázást, igen kevés helyszínen lehet dohányozni. Így rendezvényhelyszín kiválasztásánál szempont lehet, hogy lesz-e lehetőségük a vendégeknek erre, kell-e engedélyt kérni a helyszíntől például, illetve milyen feltételek mellett lehet engedélyezni beltéren a dohányzást. 

Na, és akkor vegyük át, hogy mire való egy rendezvény berendezési terv?

Arra, hogy pontosan lásd, milyen berendezések és eszközök hogyan férnek el az adott helyszínen. Lásd, hova és milyen formában kerüljenek az asztalok. Tudd, hová milyen hangtechnikát telepíts, hová kerüljenek a kivetítők, stb. Egy korrekt helyszínrajz neked is óriási segítség, hát még az alvállalkozóidnak, akikkel együtt dolgozol a rendezvény kiépítésén, és nem utolsósorban az ügyfelednek, hiszen az ötleteid nem csupán levegőben lógó képzelgések lesznek számára, hanem valóban maga előtt láthatja, megértheti a rendezvényed koncepcióját már közvetlenül az után, hogy neked megszületett a fejedben.

beltéri rendezvény

Egy színpadkép (front), LED-fal műszaki rajza

Néhány fő kérdés a rendezvényberendezéssel kapcsolatban: 

  • Biztosan elfér minden? 
  • Milyen a rálátás a színpadra, mindenki látja? 
  • Befér a tervezett színpad? 
  • A hangfalak helye is be van kalkulálva?
  • A büféasztalok jó helyen vannak? 
  • Van-e az öltözőnek, ruhatárnak helye? 
  • Hol lesz a techikus keverőpultja? 
beltéri rendezvény

Hol tároljuk rendezvény alatt a rack ládákat? Színpad alá, színpad mögé, öltözőbe vagy vissza a teherautóba?

A rendezvényberendezések főbb típusai

A szükséges berendezések típusa az alábbi csoportokba sorolhatók: 

  • rendezvény alapvető berendezései: bútorok, színpad
  • rendezvénytechnikai eszközök: világítás, hangtechnika
beltéri rendezvény

berendezési műszaki rajz, színpadközeli

  • catering eszközök, pultok 
  • tűzvédelmi berendezések, elsősegélynyújtó berendezések
  • mellékhelyiségek, ruhatár berendezések

Ezen berendezés-típusokból minden esetben szükséges létrehozni egy profi, átfogó berendezés-ellenőrzőlistát, az esemény típusától, méretétől, helyszínétől és profiljától függetlenül. És itt különösen az esemény méretét hangsúlyoznánk, hiszen mérettől függetlenül fontos, létfontosságú és szükséges, hogy egy sikeres rendezvény létrehozásához szükséges összes felszerelés/berendezés rendelkezésre álljon. 

És akkor beszéljünk a speciális rendezvényeszközökről is, amelyek megtalálhatók a rendezvényeszközök ellenőrzőlistájában, ide tartoznak a vendégek regisztrációjához és bejelentkezéséhez szükséges felszerelések/berendezések is. Az ilyen berendezések laptopokból, táblagépekből, szkennerekből és nyomtatókból állnak, és célszerű minden eseményen a legjobbat használni ezekből.

Velünk történt

Egyik ügyfelünk rendezvényén már mindennel készen voltunk. A vendégek érkezéséig nagyjából 30 perc maradt, amikor megjelent a nagyfőnök, belépve a feldíszített rendezvényterembe, és körbenézett, mindent megvizsgált. Egyszer csak megközelítette a legszélső körasztal legszélső székét, és leült. Ekkor a színpad felé fordult, és észrevette, hogy az egyik hangfal belelóg a színpadképbe. Felállt, és kérte tőlünk, hogy helyezzük át valahogy azt a hangfalat, mert így nem lesz megfelelő. A hangfal minimálisan lógott csak be, de nekünk mégis cselekednünk kellett. Ott, 30 perccel kezdés előtt. Valószínűleg egyik produkció élvezeti értékét sem csökkentette volna, ha nem változtatunk a berendezés elrendezésén, de megtettük. Tanulság, hogy tényleg minden szemszögből vizsgáld át a helyszín berendezését… 

Közeleg a tél: négy tipp, hogy funkcionálissá és szórakoztatóvá tedd beltéri rendezvényedet

Mivel az időjárás egyre zordabbá válik, és a hőmérséklet csökkenni kezd, ez a szezonális változás előidézi az őszi és téli rendezvények beltérre szerveződését. Míg a szabadtéri rendezvények üres vásznak lehetnek, és szabad teret adnak a rendezvényszervező képzeletének, addig néha a beltéri rendezvényekhez egy kis extra motivációra, képzelőerőre is szükség van az élmény testre szabásához.

1. Időjárás, mint a berendezés főrendezője

Ha hideg van odakint, ne felejts el ruhatárról gondoskodni, vagy fogasokról, mely mindenképp legyen része a rendezvény berendezési listádnak, emellett a beltér melegítésére hősugárzókra is szükséged lehet, amelynek szintén meg kell találnod az optimális helyét a rendezvény-berendezési alaprajzodon. 

2. Lépj a vendég cipőjébe, amikor a helyszínt berendezed 

Van-e elegendő hely az emberek számára, hogy könnyen vegyüljenek? Könnyen hozzáférhetőek a mellékhelyiségek? Könnyen elérhető helyre teszed a catering pultot a vengédek és a személyzet számára egyaránt? Hangsúlyozzuk újra: minden oldalról járd körbe a rendezvény-berendezési kérdést, több szemszögből nézve a dolgokat. 

beltéri rendezvény

Sorban állás változatok – vendégkezelésre példák

3. Több szem többet lát

És miután több szemszögből átnézted a kérdéseket, fogadj magad mellé néhány plusz szempárt is, akivel az általad létrehozott berendezési alaprajzot átnézheted. Ez az elrendezés működik? Van jobb megoldás? Hiányzik valami? Mindig hagyj lehetőséget a módosításra – hisz gyakran előfordul, hogy több helyre van szükséged, mint gondolnád.

4. Extra berendezések az eseményedre

Mindig gondold végig ügyfeled igényeit, és próbálj becsempészni egyedi extra rendezvényberendezéseket a tervedbe. Például, ha megbízód a forró kávé megszállottja, rendezz be a helyszínen egy személyre szabott mini kávézót. Vagy ha igen hideg van már, jó lehet rendezvényed hangulatának fokozására például egy gőzgombóc kínáló hütte-sarok. Az ilyen személyes ötletek arra kellenek, hogy az ügyfél (és persze a vendég is) különlegesnek és megbecsültnek érezze magát.

Kis erőfeszítéssel a beltéri rendezvények berendezése valóban látványos lehet minden érintett számára. Egyszerűen vedd figyelembe a helyszín paramétereit, helyezd előtérbe a vendégélményt, és nem tévedhetsz.

Most pedig nézd meg példaként egy beltéri rendezvényre készített berendezési rajzunkat, és annak magyarázatát a brief ismertetésétől a részletes megvalósításig.

Brief:

egy multinacionális vállalat magas színvonalú, vacsorával egybekötött évzáró rendezvényt szeretne, felsővezetőknek. A vacsorát vegyes szervizzel kell megoldani. Az előétel felszolgált, a főétel és desszert büféasztalos, ültetett állófogadás formájában történik. Az este folyamán színpadi produkciók lépnek fel.

beltéri rendezvény

A fenti rajz NEM a 1,5 méteres távolságtartás alapján készült.

Megoldás/Ötlet:

mivel a cég évek óta nívós helyszíneken tartja meg évzáró rendezvényét, ezért a mostani koncepciót a jelenleg felújítás alatt álló Iparművészeti Múzeum kupolacsarnokába terveztük meg. (Reméljük, hamarosan újra kinyit, mert igazán pazar rendezvényhelyszín ?.)

Esemény típusa:

Zártkörű évzáró vállalati rendezvény. Vegyes fogadási forma: welcome tálcáról kínálva az előtérben, előétel felszolgált, vacsora és desszert büféasztalról.

Helyszín:

Az Iparművészeti Múzeum, a magyar szecessziós építészet remekműve. A Múzeum kupolacsarnoka, és az azt körülvevő folyosórészek, valamint az előtér.

Létszám:

120 fő

Berendezési rajz magyarázata:

8×5 méteres színpadot helyezünk el a kupolacsarnok, bejárattal szembeni rövidebb oldalfalához. A színpad két oldalához lépcsőfeljárót biztosítunk. Az esemény központi része a kupolacsarnok lesz, így a színpad mellett a 10 személyes körasztalokat és a bárpultot is ide helyezzük el. A welcome kínálása az előtérben lesz, ahol hoszteszek igazítják el a vendégeket. Egy asztalra kirakott nagyméretű LED-Tv képernyőjén látható ültetési rend segíti a vendégeket, hogy melyik asztalnál kell majd helyet foglalniuk.

beltéri rendezvény

Az előételt pincérek szolgálják fel. A főételt és a desszertet a kupolacsarnok mellett található teraszos részen elhelyezett, egybeépített hosszú büféasztalról tudják elvenni a vendégek. A technikusi pultot (FOH) a színpaddal szemben, a kupolacsarnok jobb alsó sarkába helyezzük el, hogy megfelelő rálátása legyen a színpadra a szakembereinknek. Dohányzás, mint a legtöbb helyszínen, csak kint, a főbejárattól 5 méterre lehetséges.

beltéri rendezvény

Mennyi építési idő szükséges?

1 nap.

Rendezvényeszközök:

12 db körasztal spandex huzattal, 120 db bankett szék spandex huzattal, 1 db bárpult, 4 db fekete műanyag szék, 20 db táblaasztal (ebből 13 db spandex huzattal), 6 db fekete paraván, 1 db plexi pulpitus. 2 db álló tükör.

Rendezvénytechnika:

8 x 5 méteres színpad lépcsőfeljárókkal. Intelligens lámpák a hídkereten és posztamenseken. Professzionális nagyteljesítményű hangszórók kb. 120 főre számolva. (Hozzá tartozó egyéb, a fellépők igényeinek megfelelő berendezések, eszközök). Frontvilágítás a galériára elhelyezve. A színpad hátsó derítése és egy fekete háttérfüggöny a színpad mögé épített hídkeretre kerül rögzítésre. Az utcafények bal, illetve jobb oldalra kerülnek elhelyezésre a kupolacsarnok teraszos részeire. Mivel nem szeretnénk a csarnok nagyszerű világítását a büféasztal terasz alapvilágításával elrontani, ezért külön világítást helyezünk el állványokon erre a célra. A rendezvényhelyszín fantasztikus megjelenéséről további 50 db, falak aljához elhelyezett surló lámpák (uplight) gondoskodnak.

Előnyök, hátrányok

Legfőbb előnye: megfelelő díszvilágítással ez a rendezvényhelyszín igazán egyedülálló látványt nyújt. Nívós céges rendezvényekre ideális.

Hátránya: magas bérleti költség egy átlagos rendezvényhez képest. Továbbá a Múzeum házirendjét betartva hosszabb építési idővel kell kalkulálni. A látogatási idő alatt korlátozottan lehet építeni.

Extra rendezvénytipp:

A főbejárat az Üllői úton van, ahol hivatalosan nem lehet leparkolni, ezért a beszállító cégeket megfelelően kell tájékoztatni a parkolás lehetőségeiről.
A büféasztal szintjére paravánokat kell elhelyezni, mert azon folyósórészről érkeznek majd a fellépők a színpadhoz.
Minden Múzeum esetén tartsd be az előírásokat: hangerő limit, kiállítási tárgyaktól és falaktól a megfelelő távolság, leadni a belépő személyek névsorát. A műsorokban nyílt láng, vegyszeres füstköd, gázzal töltött luftballon nem alkalmazható. Világításra csak EU szabványnak megfelelő, robbanás biztos lámpák használhatóak.

A lámpák által kibocsátott hő nem érheti a műtárgyakat.
Amennyiben olyan produkció lép fel, aminek próbájához sötétség szükséges, azt csak előző este lehet tesztelni, mert a kupolacsarnokba természetes fény áramlik be.

LED-es surló lámpák (uplighter).

És akkor még mindig van egy lehetséges szempont, amivel számolhatsz, csupán érdekesség gyanánt! 

Ez tényleg komoly!

Feng shui és a beltéri rendezvényberendezések.

Mi? Feng shui a rendezvényberendezésben? 

A feng shui nagyon összetett, filozófiai fogalom, ezért nem megyünk túl mélyre az eredet magyarázatában. Ehelyett inkább mesélünk néhány konkrét példát, mely a feng shui néhány alapelvét használja fel a pozitív hangulatú és kiegyensúlyozott légkörű eseményberendezések létrehozásához.

Tükrök, mint rendezvényberendezések

Tudtad, hogy a falon túl magasan elhelyezett kisebb tükrök, melyekben a vendég nem látja magát tetőtől talpig, csökkenthetik önbizalmát? 

Éles sarkok

A feng shui nem javasolja a sarkos bútorokat, mert negatív energiát teremtenek, helyettük érdemes lekerített vagy ovális, esetleg kör alakú asztaltípusokat választanod. 

Kaktuszok?
A kaktusz tüskéi a feng shui szerint negatív energiákat közvetít, általa kötekedővé válhatunk, ezért a szobanövények, mint rendezvényberendezési tárgyak esetében is gondolkodj felelősséggel.  

És akkor még egy nagyon fontos dologról nem beszéltünk, aktuális pedig. Beltéri rendezvények esetén ugyanis nem hagyhatod figyelmen kívül jelenleg (és ki tudja, meddig), hogy kiemelten figyelj a Covid-19 szabályok és előírások betartására. Míg szabadtéri események esetén esetleg úgy érezheted, hogy a szabályok lazábbak lehetnek, zárt térben történő rendezvények esetén szigorúnak kell lenned magadhoz, rendezvényedhez, a rendezvényed munkálatait végzőkhöz és a meghívottakhoz/résztvevőkhöz/szereplőkhöz is. 

Járványügyi intézkedések a rendezvényeken – Ajánlások:

  • Legfontosabb kérdések: Hányan lesznek jelen? Hol lesz megtartva?
  • Minden rendezvényt egyénileg érdemes mérlegelni.
  • Van-e lehetőség arra, hogy egyfajta hibrid rendezvényként az esemény online is meg legyen tartva, streaming szolgáltatás segítségével?
  • Mindenképpen különbséget kell tenni a nagy tömeg- (1 000+ fő) és a kisebb létszámú (1 000 fő alatti) rendezvények között.
  • Nem mindegy, hogy az eseményre külföldről is érkeznek vagy csak hazai résztvevők lesznek. Bár a jelenlegi járványügyi intézkedések értelmében a külföldről érkezőkre 2 hét karanténkötelezettség vár.
  • A megfelelő higiéniai előírásokat érdemes betartani. Ettől függetlenül is minden eseményen kellő odafigyeléssel foglalkozunk a higiéniával.
  • Olyan rendezvényprogramokat szervezzünk, amik kevésbé igénylik a tömeges „gyülekezést”.
  • Online jegyvásárlás létrehozása fontos.
  • Extra fertőtlenítők elhelyezése a rendezvény több pontján.
  • Ingyenes, egyszer használatos maszk biztosítása a vendéglétszám szerint, ha valaki elfelejtett volna vinni.

A COVID-19 terjedésének megelőzése érdekében tett ajánlásaink:

  • Törekedni kell arra, hogy nagy létszámú csoportosulások elkerülhetőek legyenek
  • Kizárólag egészséges, tüneteket nem mutató, magát egészségesnek érző személyek vegyenek részt a rendezvényeken
  • Személyi higiéna betartása: a helyszínen a szociális helységekben biztosítani kell lehetőség szerint vírusölő hatású kézfertőtlenítőszert.
  • Fertőtlenítés: a rendszeres takarítás és a felületek vírusölő szerrel történő fertőtlenítése
  • Távolságtartás, csoportosulás kerülése javasolt a 1,5 méteres távolság lehetőség szerinti tartása a résztvevők között. Sorban állás helyszínein biztosítani kell, hogy a sor ne torlódhasson fel és tartható legyen a várakozók között a megfelelő védelmet biztosító távolság.
  • A WHO ajánlása szerint maszk viselése javasolt minden olyan helyen, ahol nehézségekbe ütközik a távolságtartási szabályok betartása, azaz a védelmet jelentő 1,5 méteres távolság nem tartható.

Széksoros ültetés, 1.5 méteres távolság betartásával

  • Zárt térben a kórokozók koncentrációjának csökkentése érdekében kiemelt figyelmet kell fordítani a folyamatos vagy rendszeres, fokozott intenzitású természetes szellőztetésre.
  • Mesterséges szellőztetésnél, biztosítani kell a folyamatos friss levegőellátást, és kerülni kell a levegő visszakeverését a rendszerbe.

CATERING

  • Tányérokat és evőeszközöket, poharakat egyenként adja ki a tálalószemélyzet
  • Önkiszolgálás helyett büféasztal mögüli étel és italkínálás
  • Büfépultok egymástól elkülönítve szigetszerűen kerülnek kialakításra – felragasztott pontok jelölik 1,5 m távolságot – kordonokkal vendégútvonal jelölése
  • 1,5 m távolság tartása az asztalok között, illetve a vendégeknek is lehetőséget biztosítsunk erre vonatkozóan

Körasztalos ültetés, 1.5 méteres távolság betartásával

  • Fertőtlenítő kézmosószer öblítést nem igénylő – biztosítsunk a vendégtérben és a mosdókban is – 50 főként
  • Személyzet kötelezően orr-száj maszkot és kesztyűt viseljen

RENDEZVÉNYTECHNIKA

  • Minden olyan rendezvénytechnikai eszköz, ami vendéggel vagy munkatárssal érintkezik, azt folyamatosan fertőtlenítsük. (mikrofon, presenter)
  • Személyzet kötelezően maszkot viseljen

ÁLTALÁNOS BESZÁLLÍTÓK

  • A rendezvényen résztvevő beszállítók, munkatársak maszkban legyenek a rendezvény építése, üzemeltetése és bontása alatt.
  • Extra tipp: az elővigyázatosság fokozása érdekében rendezvényedre készülhetsz saját maszkkal, ami lehet esetleg szép és exkluzív vagy akár vicces, így a vendégek szívesebben viselik akár a rendezvényen is, emellett nyertesként kerülsz ki az ötletből, hiszen aktuális/naprakész vagy.

Milyen pandémiás szolgáltatásokkal támogathatod még a rendezvényed biztonságát?

1/ Hideg ködös/ózonos fertőtlenítő munkaterület kezelés, melynek következtében az esetleg ott lévő COVID-19 (koronavírus) elpusztul, és a fertőtlenítőszer gátolja a kezelt felületen a vírus újbóli megtapadását.

2/ Emelt szintű pandémiás őrszolgálat biztosítása

3/a IDSS valós idejű elektronikus jegyzőkönyv rendszer, amely azonnali hozzáférést jelent a felhasználók számára. Ezzel a technológiával a megrendelők kontaktus nélkül, virtuálisan kapnak folyamatosan azonnal jelentést minden releváns eseményről, továbbá feladatokat is ki tudnak adni, (amely írásban naplózásra kerül) és azonnal megjelenik a végrehajtó állomány tabletjén! Mindez a gyors és egzakt kommunikáció szempontjából fontos!

4/ Testhőmérsékletmérő és ellenőrző mobil kamerarendszer, amely nagy tömegben is pontos (+/-0,3) celziuszos hőmérséklet mérést tesz lehetővé a beépített mesterséges intelligencia-vezérelt algoritmusa segítségével, akár már 3 méteres távolságból is. A kamera egy telepített referencia hőmérsékletforráshoz képest méri az emberek fején a testhőt. A képek egy rögzítőegységen tárolódnak, egy kliens szoftveren keresztül láthatóak a belépő emberek hőmérséklet adatai élőképen. Egyidejűleg több személy testhőmérséklete mérhető, hatékony beléptetéssel. Azonnali riasztás a normálistól eltérő testhőmérséklet esetén. A könnyen és gyorsan telepíthető, mobil rendszert szájmaszk viselése sem zavarja.

covid-rendezvények szervezése biztonság

Forrás: Őrmester Kft.

Online rendezvények – mint beltéri események – berendezési terve

Ha pedig már a koronavírusnál tartunk, előfordulhat, hogy biztonsági okokból online esemény szervezése mellett döntesz, amely szintén a beltéri rendezvények egyik formája. Ez jó alternatíva lehet konferenciák vagy oktatási célú rendezvények esetén például. Ebben az esetben beltéri rendezvényhelyszíned (mely a közvetítést online biztosítja) berendezésénél egyetlen szempontod kell, legyen: a jó kép és hangminőség biztosítása minden téren. 

Ennek mindent alárendelve kell kialakítanod beltéri helyszíned berendezését, ahonnan az online eseményt közvetíted, ügyelve tehát: 

  • megfelelő internethozzáférésre

  • kamerák elrendezésére

  • hangrögzítők elhelyezésére a térben 

  • az eszközök, tárgyak egymáshoz képest történő elrendezésére úgy, hogy a prezentációdat semmi ne zavarja, viszont minden eszköz segítse a megértést, az élvezeti érték fokozását

Reméljük, cikkünkkel átfogó és hasznos képet kaptál a beltéri rendezvények berendezésének szempontrendszeréről. 

Amennyiben érdekel a rendezvényszervezés valamennyi részterülete, ajánljuk figyelmedbe kiadványainkat. Ezek nem külföldről átvett és angolról magyarra fordított kiadványok, hanem több mint 4600 sikeres hazai rendezvény megszervezéséből származó gyakorlati tapasztalat esszenciája. Szívd magadba a tudást:

Felnőttképzési szerv felé bejelentett képzéseink:

Kattints ide a képzéseinkhez.

Update: akkor most milyen rendezvényeket lehet tartani? Erről szóló Facebook poszt bejegyzésünket itt találod. (kattints a linkre!)

INGYENES 37 OLDALAS ESETTANULMÁNY

Hogyan szerveztünk meg 3 hónap alatt egy 1 300 fős, 25 éves jubileumi nemzetközi céges
gálarendezvényt a CaliVita® International számára?

Töltsd le az idehaza ritkaságnak számító, ingyenes esettanulmányunkat és tanulj azokból a módszerekből, amikkel te is élménydús és kiemelkedően sikeres rendezvényeket tudsz majd szervezni!