Évfordulók, mint marketingtrükkök?
Így használd fel marketingfogásaidhoz a világnapokat, kiemelt dátumokat!

A múlt pénteki nőnap kapcsán biztosan te is számos reklámmal találkoztál, melyek a nőnapra voltak kihegyezve. Ezek lehettek FB képek, csupán egy szép virágcsokor és egy kedves fősor kíséretében, de sok cég rámegy kreatívan is ezekre az üzenetekre; akár nagyobb promóciókat, sőt, rendezvényeket is szerveznek jeles dátumok köré kitalálva, hiszen ezekkel igazán be tudnak találni.

A világnapokat, eseményeket talán sokan utolsó ötletként használják fel marketingre, ha épp nem jut eszükbe más, pedig hidd el, stratégiát is fel lehet fűzni ezekre, és tudatosan használva, komoly eredmények érhetők el.

Ha például van egy kisállatokhoz kapcsolódó vállalkozásod, egy kutyakozmetika vagy kisállatorvos, akkor az állatok világnapja lehet érdekes, ha saját kávézód van, akkor pedig a nemzetközi kávénap alkalmából rukkolhatsz el a vadonatúj extra ízesítésű latteddal, hogy tovább növeld a forgalmadat.

A kisvállalkozások számára azonban a kevésbé ismert nemzeti ünnepek lehetnek a legjobb marketing lehetőségek, mert kevésbé valószínű, hogy szembe kellene állniuk óriásmárkák vagy pénzügyileg tehetősebb konkurensek büdzséjével.

Lássunk 10 módot a nemzeti ünnepek marketingjének okos használatára

Ötleteinket elsősorban a közösségi médiában és a tartalommarketingben használhatod fel hatékonyan.

1. Hozz létre tartalmat a blogodhoz az adott nemzeti ünnep témájában, vagy találj ki egy ahhoz kapcsolódó egész hetet vagy akár teljes ünnephónapot. A tartalmat a kérdéses napon is közzé teheted, de ha potenciális keresőmotorforgalmat keresel, közzé teheted idő előtt is. Az emberek a keresőmotorokban kutathatnak, mielőtt elérkezik a szóban forgó nap. Ezután tégy ki egy újabb cikket a témában kicsit más szemszögből, pont azon a napon, amikor a nemzeti ünnep kezdődik, majd ismét visszahelyezheted az elsőt.

2. Jelentesd meg ezt a tartalmat a közösségi médiában a megfelelő hashtag segítségével. Az emberek szeretik az ünnepekhez illő képeket is megosztani, hogy láthatóan megmutassák az adott nemzeti ünnep iránti szimpátiájukat, így a megfelelően megjelölt kép növelheti a sikeredet. Egyedi hirdetésekkel, melyek még viccesek, ötletesek is, duplán nyerhetsz.

3. Találj ki különleges ajánlatot az adott évforduló vagy világnap alkalmából, és érdemes megosztanod is ezt az ajánlatot az e-mail listádon és szociális média csatornáidon.

4. Ha valamely ünnephez szeretnél kapcsolódni marketingben, akkor tartsd is meg az adott ünnepet irodádban, üzletedben, és helyben is emlékezz meg az eseményről. Szórj ajándékokat a betérőknek a témához illeszkedve, vagy adj kuponos ajánlatokat.

5. Kérd meg vevőidet is, hogy vegyenek részt az ünneplésben, vond be őket játékkal, interaktív tartalmakkal, szerepeltesd őket, ezekkel újabb tartalmakat is generálhatsz a közösségi oldalaidra.

6. Készíts fotókat az adott világnapi marketingendről vagy a teljes azt megelőző hétről, vidd fel online felületekre a képeket, hogy a világhálón is együtt ünnepelhess célközönségeddel. Töltsd fel a képeket FB-ra, Instára, Pinterestre a kapcsolódó hashtagek használatával,
például #FarmersMarketWeek.

7. Hozd vissza ezeket a képeket egy kis háttérszöveg alkalmazásával a legközelebbi hírleveledben!

8. Hozz létre egy blogbejegyzést is a készített képek fonalán, és weboldaladon is írj a már eseménnyé vált világnapodról!

9. Ha nagyon kreatív vagy, találj ki egy saját ünnepnapot a márkádnak, ami lehet a születésnapja, céged fennállásának évfordulója, az alapító névnapja, de egy teljesen fiktív ünnep is, melyről évről évre megemlékezel.

10. Az emberek szeretik az ismétlődő jegyeket, így akár havi szinten is lehet a vállalkozásodnak 1 ilyen fix napja, amely ugyanazon tematika köré épülve segíti marketingedet. Ez a nap akár állandó eseménnyé is nemesülhet, mely még több csatornán segít népszerűsíteni vállalkozásodat, márkádat.

És akkor nézzünk néhány fontosabb világnapot az elkövetkező pár hónapból, amelyre te és vállalkozásod is reagálhatsz marketingeddel:

március 14. Nemzetközi Pí-nap
március 15. Fogyasztóvédelmi világnap
március 15. Nemzetközi fókavadászat-ellenes nap
március 15. Az alvás világnapja
március 21. A költészet világnapja
március 23. Meteorológiai világnap
március 27. Színházi világnap

április 2. Gyermekkönyvek nemzetközi napja
április 11. A magyar költészet napja
április 12. Az ûrhajózás világnapja április
április 20. A csillagászat napja (tavasz)
április 22. A Föld napja
április 29. Nemzetközi táncnap
április 30. A méhek napja

A fenti világnapokra is érdemes lehet rágyúrnod marketingben vagy mint javasoltuk, akár saját világnapod is kitalálhatod a márkádhoz. Reméljük, sikerrel használod marketingedben javaslatainkat. Újabb tippekkel egy hét múlva jelentkezünk itt a blogon, de korábbi cikkeinket is figyelmedbe ajánljuk.