Esemény promóció: 10 kreatív és olcsó (vagy ingyenes)
online promóciós tipp, próbáld ki!

Esemény promóció: 10 kreatív és olcsó (vagy ingyenes)
online promóciós tipp, próbáld ki!

Egy rendezvény promóciós terv nélkül történő népszerűsítése nem fog sikerrel végződni; létre kell hoznod egy korrekt marketing tervet. Mert azt hiszem, mindannyian egyetértünk abban, hogy az esemény, amin nincs résztvevő, kidobott pénz és energia. A legtöbb eseménnyel eladni akarsz valamit vagy céljaid vannak vele, így feltétlenül áldoznod kell egy promóciós stratégiára és megfelelő ötletekre.

De hogyan vonzhatsz sok résztvevőt, még akkor is, ha nagyon minimális a marketingköltséged vagy akár egyáltalán nincs is?

Persze, mindannyian tudjuk, hogy kellő büdzséből nagyot lehet szólni: divatos hirdetőtáblák, fényreklámok… szponzorok nélkül valószínűleg nem tudsz versenybe szállni a giga költségvetéssel rendelkező konkurensekkel, és költséges promóciós kampányt indítani.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy kétségbe kellene esned, hiszen léteznek olyan filléres promóciós ötletek és eszközök, amelyek ütősek, és sikerre visznek, nagyszámú résztvevőt vonzva rendezvényedre.

Sorozatunk első részében 10 offline, a második részben 10 online promóciós tippeket adunk neked.

De mi is az esemény promóció?

Az események promóciója tulajdonképpen az események sikeres piaci értékesítésére tett erőfeszítések összessége. A rendezvény promóciójának célja, hogy növelje az eseményt ismerő emberek számát, ezáltal növelje a részvételi arányt.

Melyek a leghatékonyabb esemény promóciós eszközök?

2000 eseményszervezéssel foglalkozó szakember megkérdezése után, az általuk leghatékonyabb esemény-marketing eszközök rangsora a következő:

  • Közösségi média

  • E-mail marketing

  • Weboldal

  • Regisztrációs oldal

  • Nyomtatott sajtó

  • Befolyásoló marketing

  • Videók

  • Sajtóközlemények

  • Remarketing

Fentieken végig nézve jól látható, hogy a szakemberek többsége online eszközökben, felületekben gondolkodik.

Őszintén, Te képes lennél megszervezni egy élménydús rendezvényt?

Töltsd ki most az ingyenes tesztet, tudd meg hogy mennyire vagy felkészült rendezvényszervezésből!

Lássunk hát most 10 online szponzorációs ötletet, amellyel sikert arathatsz:

1. Légy ott a közösségi médiában
Mindennap fektess egy kis időt a közösségi médiában történő beszélgetésekre. Próbálj szakértőként fellépni, segítséget és megoldást kínálni, ahol lehet – a rendezvényedhez illeszkedve. Csatlakozz csoportokhoz, vegyél részt fórumok beszélgetéseiben, légy hiteles.

2. Jutalom a megosztásokért
Adj ingyenes belépőket a megosztásokért, kérd meg erre a szponzorokat, a szervezőket, kiállítókat, szállítókat egyaránt. Ösztönözd őket ezzel arra, hogy családjukat, barátaikat, kollégáikat, ügyfeleiket is hívják el a rendezvényre, és terjesszék hírét minél szélesebb körben.

3. Személyes hálózat kiaknázása
Kérd meg a saját baráti körödet, családtagjaidat, hogy terjesszék eseményed hírét, osszák meg, tehát vegyenek részt promóciód segítésében közösségi média oldalaikon. Ha kihasználod ezt a lehetőséget, általuk nagyon széles kört érhetsz el teljesen ingyen.

4. VIP tartalmak
Találj ki olyan exkluzív elemet az eseményed kapcsán vagy egy történetet, titkos részletet, amelyhez csak néhány kiválasztott férhet hozzá. Az online felületen ezért a titokért többen regisztrálnak majd, mint gondolnád.

5. Bloggerek, vloggerek, mikro-befolyásolók
Keresd fel őket rendezvényed kapcsán azzal a lehetőséggel, hogy jutalékot kapjanak a jegyvásárlások után, amelyek rajtuk keresztül, általuk történnek. A rendezvényen pedig biztosíts számukra tökéletes WiFit, hogy az ott készült tartalmakat legközelebbi rendezvényeden is hasznosíthasd.

6. Regisztrációs ajándék
Ajánlj fel utalványt vagy más ajándékot a résztvevőknek, akik online regisztrálnak, így nagyobb valószínűséggel vásárolnak jegyeket.

7. Használj hirdetéseket a közösségi médiában
Az offline hirdetések árának halványka töredékéért indíthatsz sikeres promóciós kampányokat a közösségi médiában. Mindenképpen használd ki ezt a lehetőséget. Előtte nézz meg néhány hirdetés optimalizálással kapcsolatos szakmai cikket, hogy ne szórd a vakvilágba a kevés büdzsédet, hanem hatékonyan használd ki.

8. A/B tesztelés
A fenti kapcsán fontos, hogy ne tégy fel mindent egy lapra, hanem indíts több kampányt, és nézd meg, melyik hogyan működik. Lehet, hogy a képen, lehet, hogy a szövegen kell picit módosítanod, és még jobb hirdetést indíthatsz el. Több kattintás révén több jegyértékesítés érhető el.

9. Tartalom újrahasznosítás
Nem kell folyamatosan új promóciós tartalmakat létrehoznod, elég, ha az ütősebbeket izgalmasabb vagy más módon jeleníted meg később. Például használd promóciós videóként a korábbi vlogbejegyzésed, vagy készíts infografikát régebbi blogcikkedből.

10. E-book
Írj egy „esemény előtti” e-könyvet, melyben bemutatod szakértelmedet. Ez lehet az eseményed előfutára. Az írás lehet személyes hangvételű, tartalmazhat történeteket, vagy kifejezett megoldást jelenthet felmerülő problémákra, a lényeg, hogy ez csodásan megalapozhatja az érdeklődést rendezvényed iránt.

Te már próbáltad a fenti tippek valamelyikét korábban? Írd meg nekünk, ha bevált, és azt is, ha nem. Hasznos rendezvénytippeket találsz a RendezvényBibliában is, ajánljuk figyelmedbe, kötelező olvasmány, ha rendezvényt szervezel. (kattints a könyvre! ;))