/, rendezvényeszközök/Eljöhet-e például a 3D printelt látványkonyha korszaka a rendezvényszervezésben?

Eljöhet-e például a 3D printelt látványkonyha korszaka a rendezvényszervezésben?
– A 3D printing előnyei a rendezvényeken –

A 3D nyomtatás a 2010-es berobbanása óta komoly fejlődésen ment keresztül. Azóta már sanghaji épületektől kezdve márkás sportcipőkig rengeteg mindent printeltek, embereket is. A különféle iparágakban, építészetben modellalkotásra több évtizede használják ugyan, de 2010 utántól és manapság már gyakorlatilag bármi elkészíthető 3D printelt formában.

Mi is a 3D nyomtatás?

A 3D nyomtatás olyan folyamat, amely háromdimenziós szilárd tárgyakat készít digitális fájlból.
A 3D nyomtatott objektum létrehozása során a nyomtató egymás utáni anyagrétegeket rögzít egészen addig, amíg az adott objektum létre nem jön. Mindegyik réteg a tárgy vékony szeletelt vízszintes keresztmetszetének tekinthető. Ebből a szempontból pont ellentétes a hagyományos gyártási technológiákkal szemben, ahol egy nagyobb nyers darabból vágnak, marnak ki kisebb formát. Itt nulla kiindulási anyagból, rétegről rétegre építik fel azt, így felesleg sem képződik.

Hogyan működik a 3D nyomtatás?

A 3D nyomtatás egy 3D modell létrehozásával kezdődik a számítógépben, melynek alapja egy 3D modellező szoftver vagy a 3D-s szkenner. Egy 3D-s szkennerrel képesek lehetünk létrehozni egy objektum digitális másolatát. A 3D szkennerek a drága ipari minőségű 3D-s szkennerektől a DIY-szkennerig egyaránt elérhetők, amit otthon is bárki használhat.

3D szoftverekből is vannak drága ipari minőségű szoftverek, de ingyenes, nyílt forráskódú szoftverekkel, például a Blenderrel az okos oktatóprogramoknak köszönhetően „halandók” is próbálkozhatnak.

Ha pedig már van 3D szoftvered, szkennered is, akkor „csak” a 3D-s nyomtató a kérdés, valamint egy úgynevezett szeletelő program, amely sok-sok ezer vízszintes rétegre osztja a 3D modellt, hogy 3D nyomtatható legyen.

Nagy vonalakban így működik a dolog, de számunkra sokkal érdekesebb ennél, hogy a 3D printelést hogyan vonhatjuk be a rendezvényszervezésbe?

Miket érdemes nyomtatni a rendezvényen 3 dimenzióban, eljöhet-e például a 3D printelt látványkonyha korszaka a rendezvényszervezésben?

Lássuk.

Igen, eseményszervezés során is használják már a 3D nyomtatást, mert az eseménymarketingesek mindig olyan innovatív technológiákat keresnek, amelyek lenyűgözik és felcsigázzák az esemény résztvevőit – adott hát, hogy emiatt egyre többen fordulnak a 3D nyomtatáshoz is.

Idehaza még kevésbé elterjedt ugyan, de világszinten már nagyon bevált módszerről van szó, hiszen ez is az élménydúsabb eseményszervezés egyik eszköze lehet. Nyilván hiába nyomtatnánk parti falatkákat 3D-ben, az ízélményt nem tudnánk reprodukálni, de ezen kívül számos más dologra lehet használni.

Alapjaiban miként működhet rendezvényen?

Például érintőképernyős kiválasztóval, előre megformázott, a rendezvénnyel kapcsolatos mintákról vagy emblémákról nyomtathatunk 3D-s alakzatot, vagy érdekes lehet még a gyurmázó megoldás, amikor a vendég előre formáz egy alakzatot saját kézzel, amely nyomtatásra kerül. Alkalmazható a már említett 3D szkenner is, mellyel beolvasott tárgyakról vagy akár emberekről is készülhet 3D nyomat.

Milyen előnyei lehetnek a rendezvényszervezésben?

Előny 1: Perszonalizáció

A 3D print technikával gyorsan és egyszerűen hozhatunk létre egyéni, személyre szabott termékeket a fogyasztók számára. Egyedülálló és emlékezetes élményt biztosít a vendégek számára minden esetben. Remek példa erre az Asics atlétikai ruházati márka, amely 2014-ben úgy döntött, hogy a New Yorki Maraton kampányában bevezeti a 3D-s nyomtatást is. A futókról egy szemből és profilból készült fotó alapján készítettek mini szobrokat, ezeket haza is vihették, így nemcsak a rendezvényélmény lett biztosítva, hanem hosszú távú emléket kaptak – pozitívan gondolva vissza az eseményre, és a márkára.

Előny 2: Megkülönböztetés

Bár a 3D-s nyomtatók egyre elterjedtebbek, még mindig nagyon drágák, és ezért a legtöbb ember számára elérhetetlen az élmény, amit kínálnak. Vannak olcsóbb modellek is a fogyasztók számára, de ezek nyilván nem rendelkeznek ugyanolyan képességekkel, mint a magasabb árú ipari modellek. Emiatt az emberek az exkluzivitással társítják a 3D-s nyomást, így az a rendezvény, amely ezt használja – számukra csúcsminőségűnek és exkluzívnak tűnik. Ha ez az a kép, amelyet szeretnél elérni a fogyasztók fejében, a 3D nyomtatásnak része kell, hogy legyen az esemény stratégiádnak.

Előny 3: Interakció

Miközben a hagyományos marketing a tömegek egyirányú kommunikációjára irányul, az esemény marketing a márkaképviselet és a fogyasztó közötti kétirányú kommunikációról szól. Hogyan segíthet a 3D nyomtatás az ügyfelekkel való interakcióban egy eseményen? A Coca-Cola kampányt indított Izraelben, hogy beharangozza új, kisebb üvege bevezetését. Ekkor a cég 3D laboratóriumokat hozott létre a fő gyárban, és meghívta a fogyasztókat, akik egy versenyen nyertek – készítsenek magukról mini szobrot. A résztvevők 360 fokos szkennelő berendezésben álltak, amely különböző szögekből készített felvételt róluk, a képeket pedig 3D fájlokká alakította. Ezután a vendégek végignézhették, ahogy a 3D nyomtató elkezdi létrehozni rétegről rétegre a saját másukat. Hasonló az ötlet, mint amit az Asics véghezvitt, de annyival sokkal jobb, hogy itt a vendégek a folyamatnak elejétől a legvégéig részesei voltak, extra élményt kaptak, személyes volt az interakció.

Előny 4: Megosztható pillanatok

Az emberek szeretik megosztani a közösségi médiában az új és izgalmas pillanatokat ismerőseikkel, követőikkel. Az egyik módja annak, hogy az emberek beszéljenek az eseményedről az interneten, telepíts egy 3D-s nyomtatót, amelyet a vendégek használnak, és amellyel kapcsolatos élményeiket megoszthatják. Mivel még mindig újdonságnak hat ez a terület, ezért a meghívottaid bizonyosan szívesen készítenek képeket és videókat, és mutatják be például az ajándéktárgyat, amelyet készítettél nekik 3D nyomtatóval. Ez nagyszerű módja, hogy növeld eseményed és márkád ismertségét a közösségi médián – meghívottaidon keresztül, itt nagyon fontos lehet az egyéni hashtag létrehozása, amely segíti a beazonosítást, nyomon követést.

Szeretnéd innovatív ötletekkel érdekesebbé tenni rendezvényedet? Olvasd blogunkat hétről hétre, ha pedig egyéb kérdésed van a tökéletes rendezvényhez, ajánlom figyelmedbe RendezvényBiblia című könyvemet.

About the Author:

Hello! Örülök, hogy itt vagy és olvasod a cikkemet. Remélem, hasznos információkat olvastál. Varga Péter vagyok, a RendezvényBiblia könyv írója, a Horizont Rendezvényszervező Iroda társtulajdonosa. A magas színvonalú céges rendezvények szervezése mellett elkötelezett célomnak tekintem azokat tanítani, akik igazán elhivatottak, hogy minőségi és élménydús rendezvényeket bonyolítsanak le.

Leave A Comment