12 dolog, amit a Pokémon Go tanít a rendezvényszervezőknek

Ugyan, mi köze van Pokémonnak az eseménytervezéshez? Kiderült, hogy igen sok. Hiszen fénykorában több eszközre letöltötték, mint a Tindert (népszerűbb, mint a szerelem), klasszisokkal többen lógtak rajta, mint a Twitteren, és még a Nintendonak is sikerült megnövelnie a bevételét általa mintegy 20%-al.

12 dolog, amit a Pokémon Go tanít a rendezvényszervezőknek

1. A hírességek ereje

A Niantic Inc., a Pokémon Go fejlesztője eredetileg négy évvel korábban létrehozta az Ingress nevű játékot, amely a a Google Maps technológiáját alkalmazza. Az Ingress ugyan még ma is játszható, de soha nem ért el akkora sikert, mint a Pokémon.
A Pokémon figurája 1995-ben született, és már akkor sztár volt, amikor a Pokémon Go elkezdte meghódítani a játékosokat.

Amit ebből rendezvényszervezőként megtanulhatsz: amikor konferenciát tervezel, tudnod kell, hogy a nagy nevek és a lenyűgöző történetek vonzzák a nagyobb közönséget. Így ha van módod rá, előadónak mindenképpen olyanokat hívj, akiknek a neve hallatára felkapja a fülét a célcsoportod.

2. A kiterjesztett valóság vonzása

A kibővített valóság hozza a leginkább lázba az embereket. Annak érdekében, hogy valóban játszani tudd a játékot, kapcsolatba kell lépned valódi tárgyakkal és helyekkel. Látod, ahogyan a kis Pokémonok a való világban repülnek és futnak, miközben te a legnagyobb örömmel próbálod elfogni őket.
Ellentétben a virtuális valósággal, amely csak megpróbálja utánozni a valóságot, a kiterjesztett valóság digitális elemekkel bővíti a világunkat.

Tipp: a kiterjesztett valóságot alkalmazhatod például akkor, ha a terméked túl nagy, hogy bevidd egy kiállítócsarnokba, vagy akkor, ha esetleg túl költséges lenne a szállítása, esetleg a termék több színben is elérhető.
Képzeld el, hogy az egyes céges karakterek, vagy kabalák kapcsolatba lépnek az eseményed résztvevőivel, és így sokat hozzáadnak az eseményedhez.

3. Gyere mozogni!

A japán kultúra mindig élen járt a testmozgás népszerűsítésében: gondolj például a Nintendora, vagy a Wii konzolra, amellyel lehet kardozni és bowlingozni is.

Az utóbbi években a konferenciákon is megjelentek a mozgás fontosságát hirdető felszólítások a résztvevők számára. A események témájától függetlenül a résztvevők kaphatnak lépésszámlálót, a szünetekben pedig nyújthatnak, és akár jógázhatnak is.
A résztvevők szeretnek mozogni, csak el kell érni ennek a hogyanját. A trükk ebben az, hogy a színes mozgós program miatt jobban bevésődik az emlékezetükbe az eseményed, és még az előadásokra is jobban tudnak figyelni.

4. Gamification

A Pokémon Go megjutalmazza a játékost a viselkedéséért. Most gondolj csak bele, egyetlen tojás kikeltéséért 1,5-8 kilométert kell megtenni.
Mi a következő eseményed fő célja? Hogyan tudnál létrehozni egy játékot különböző szinteken és az elért eredményekért jutalmat adni? Ha a digitális elkötelezettség megszerzése prioritást élvez nálad, akkor létrehozhatsz egy közösségi médiafalat is, amelyen lehet látni a folyamatosan frissülő ranglistát. A cél lehet például az, hogy ki hoz létre olyan értékes tartalmat az eseményről, amelyet a legtöbben lájkolnak.
A szórakoztatás és a jutalmak kiosztása mellett persze növeled az eseményen átélhető élményt is, és az eseményed céljai is nagyobb eséllyel valósulnak meg.

Tipp: készíts a résztvevőkről egy-egy szelfit, és sorsolj ki köztük értékes ajándékokat. A fotókat felhasználhatod az esemény alatti, és utáni kommunikációdban is.

5. Modern események kora

Amikor Pokémon Go-t játszol, olyan helyekre juthatsz el, ahol még soha, vagy már igencsak régen jártál. Ha valami igazán szokatlant szeretnél, akkor szervezz olyan eseményt, amely egymás után több helyszínen van megrendezve, és míg a résztvevők eljutnak A-ból B-be, sok nevezetességet meg lehet nézni.
Ha ezt túl komplikáltnak találod, mg mindig kibérelhetsz egy modern, változatos helyszínt, aminek a csodájára jár a közönséged.

6. Annyira vagy jó, amilyen jó a legutóbbi eseményed volt

A Nintendo jövőképe igen sötét időket élt a játék megjelenése előtt. A mobil játék utolsó forradalmát élték át épp, és konzolokat árultak.
A valóság az, hogy a szellemi tulajdonuk az igazi kincsük. A legutóbbi hardver kiadásuk, a WiiU, teljes mértékben meghiúsult, és nem tudtak vevőt találni a vállalatukra.

Fontos:

A tanulság ebből az, hogy nem szabad ülni a babérjaidon, és minden egyes eseményt úgy kell megszervezned, hogy az legyen a legjobb, amit valaha csináltál.

7. Hol is vagy épp?

A Pokémon Go azért (is) működik ennyire klasszul, mert alkalmazza a világtérképet és a GPS-t. A játékosai látszólag ugyan a telefonjukba mélyedve száguldanak, de a térképek segítségével sohasem tévedhetnek el.

Tipp: készíts egy alkalmazást az eseményednek, és jelöld be rajta az eseményed helyszínét – így még könnyebben megtalálnak majd a résztvevők. Az app tartalmazhatja a forgalmi és időjárási adatokat, benne lehetnek a kiállítók, a program, a menü, de még a következő eseményed váza is. Olyan GPS-alapú technológiák ezek, amelyek időben és térben minden mozgásodat lepásztázzák.

8. A telefon ablak a világra

A Nintendo végül úgy döntött, szoftvereket ad ki mobil platformok számára. Az ok: a legtöbb ember nem vágyik egy újabb hardverre az életében, ha mindent elintézhet az okostelefonjával.

Láttál olyan embereket mostanában, akik számológépeket, ébresztőórákat vagy hangrögzítőket használtak?
Ugyanez vonatkozik az eseménytechnikára is. A drága, egyetlen funkcióval rendelkező hardvereszközök kora már leáldozott. Az az eseménytechnika, amely a résztvevők telefonján fut, viszonylag kis költséggel jár.

9. Nálad mi ingyenes?

Szeretnéd tudni, hogy mi az egyik legfontosabb ok, ami miatt a Pokémon Go két nap alatt olyan nagy sikert aratott? A résztvevők ingyen játszhattak, és miután elkezdtek kötődni a játékhoz, már készek voltak fizetni érte.

Nézzük, hogyan alkalmazhatod az ingyenesség trükkjét az eseményed során:

  • ha oktatási célú eseményed lesz, akkor az esemény előtt közzétehetsz pár cikket

  • ha szórakoztató rendezvényre kerül sor, adhatsz VIP jegyet a leghűségesebb Facebook követők, vagy ügyfelek számára

  • nonprofit esemény előtt létrehozhatsz egy előnézeti eseményt, és így csatlakoztathatod az influencereket

10. Kényelem és akkumulátor

A Pokémon Go nem létezik okostelefon nélkül. Ha egyszer lemerül az akkumulátor, akkor vége a játéknak. A Nintendo létrehozta ugyan a problémát, de a megoldást is elkészítette – a Pokémon Go Plust. Az eszköz egy Bluetooth eszközön keresztül kapcsolódik a játékhoz anélkül, hogy a játékosok megnyitnák a telefonjukat.

A hordható eszközök kényelmesek, praktikusak, és jobbá teszik a rendezvényen megtapasztalható élményt. Javasolt eszközök: RFID jelvények, fényes csuklópántok, amelyek reagálnak a hangra, vezeték nélküli fejhallgatók (videók nézéséhez).

Tipp: hozz létre (szponzorált) telefontöltő állomásokat, hiszen az esemény folyamán mindenkinél lesz legalább egy okos eszköz, amelyet tölteni kell.

11. Mémgyártás ON

A Pokémon Go nyomán szerzett élményeiket a résztvevők előszeretettel megosztják a közösségi oldalaikon, és még azok is szelfiznek, akik addig nem szerettek.
Biztosíts fotófülkét és olyan felületeket, amik előtt előszeretettel fotózkodnak a résztvevők. Még jobb, ha kihasználsz egy aktuális trendet: ha például a Pokémon Go őrület idején pokémonos sajtófalad lett volna, biztosan rengeteg helyszíni bejelentkezésben szerepelt volna az eseményed, vagy a márkád neve.

12. Hibák, újítások

A Pokémon Go számos hibát tartalmaz, de ez nem megy a népszerűsége rovására. A legtöbb rendezvényszervezőnek viszont nincs bátorsága kipróbálni valami újat.

Főként a fiatalabb közönség vevő az újításokra, így ha nekik szervezel eseményt, akkor bátran vedd elő az ötleteidet.
A végére egy jó tanács: győződj meg róla, hogy az eseményed szórakoztat. Még a legszigorúbb rendezvények idejére is adagolj egy kis humort. „A játék olyan tevékenység, amelyet nem lehet elég komolyan venni.”

Szeretnél még profibb lenni a rendezvényszervezés területén? Lapozd fel a RendezvényBiblia című könyvemet, és gyűjtsd be a dicséreteket!